În toamna anului trecut, Kia a publicat primele imagini și detalii referitoare la versiunile plug-in hybrid dezvoltate pentru modelele XCeed și Ceed Sportswagon.
Atât Kia XCeed PHEV, cât și Ceed Sportswagon PHEV sunt echipate cu un sistem plug-in hybrid format dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri capabil să dezvolte 105 cai putere și 147 Nm și un motor electric de 61 CP. În total, sistemul PHEV livrează 141 de cai putere și 265 Nm.
Resursele sunt gestionate de o cutie automată cu dublu ambreiaj și șase trepte. În cazul lui Kia Ceed Sportswagon PHEV, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 10.8 secunde, în timp ce Kia XCeed PHEV este mai lent cu 0.2 secunde.
Motorul electric este "ținut în viață" de un pachet de baterii cu o capacitate de 8.9 kWh. Conform oficialilor producătorului asiatic, energia va fi suficientă pentru o autonomie electrică de până la 60 de kilometri. Bateria a fost amplasată sub bancheta din spate, iar volumul rezervorului de carburant oferă acum un volum de 37 de litri (50 de litri pentru versiunile standard).
Kia Ceed Sportswagon PHEV are un preț de pornire de 35.998 de euro, în timp ce versiunea XCeed PHEV pleacă de la 36.414 euro cu TVA.
Standard, cele două modele vor fi echipate, printre altele, cu următoarele: oglinzi exterioare electrice și încălzite, lumini de zi și faruri cu LED, stopuri cu LED, proiectoare de ceață, grilă frontală cu ornamente cromate, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch, cotieră centrală, geamuri electrice față și spate, volan și schimbător îmbrăcate în piele, scaun șofer și pasager cu reglare pe înălțime, sistem de infotainment cu ecran de 8 inch, tapițerie mixtă (piele artificială și stofă), instrumentar de bord mixt cu ecran de 4.2 inch, buton pentru pornirea motorului, sistem de frânare de urgență, sistem pentru monitorizarea atenției șoferului, senzor de ploaie, sistem pentru menținerea benzii de rulare, senzori de parcare spate, sistem automat de climatizare, frână de parcare cu funcție autohold și cruise control.
Singura alternativa la Superb ar fi Passat. Cel mult Talisman. Da, in clasa compacta este destul spatiu, dar Kia ofera spatiul la limita segmentului. Kia este o masina scumpa si inghesuita.
singura problema a acestei versiuni ceed este pretul. e enorm pt un hybrid deloc puternic. daca vrei ecologie, ID3 e mai ieftin la 150 cai. iar din pretul asta mai ieftin ( inca ) se scade si un ecobonus. kia niro electrica dupa acordarea bonusul e mai ieftina din nou. iar viitorul golf 8 GTE, va fi putin mai scump, dar muuuult mai performant. poate ca cei de la kia au gresit prima cifra din pret : in loc de 3 trebuia sa fie 2 si era o superoferta.
Niro PHEV: https://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/1540-Niro.html?fueltype=6&vehicletype=1
Golf PHEV: https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&vehicletype=1
Passat: https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=6&vehicletype=1
Un Golf Diesel de 1.6 scoate cuplu la fel si costa jumatate cat asta. Ceed se bate cu Golf, deci nu va hiperventilati legat de comparatie :) Plus totul e mult mai simplu, nu-s emotii legat de fiabilitate: sunt motoare testate deja de zeci de ani si merge totul ca uns.
Cand o da VW&Co. garantie 7 ani bara la bara atunci sa-mi spuneti stirea. Pana atunci ciocu' mic si update la soft.
Intre timp Hyundai-KIA fac masini din ce in ce mai bune si, mai ales, ele exista pe piata. Niro, Kona, ele exista si sunt foarte apreciate in pietele dezvoltate. Bravo lor!
Hibridele si electricele sunt pentru oras. Diesel-ul sa fie deasupra tuturor, dar pe autostrazi.
Eu ma refer la spatiu/pret. Skoda Superb PHEV este tot 36.000 euro, dar este mai mare si are mai mult spatiu. Ceed si XCeed sunt 36.000 euro dar sunt mai mici. La Superb pretul este acelasi dar ai mai mult spatiu. Aceste doua masini din articol au acelasi pret ca la Superb dar sunt mai mici. Deci, la Superb ai acelasi pret dar mai mult spatiu. Poate ca nu toata lumea vrea foarte mult spatiu dar pretul conteaza. Si nimeni nu va cumpara masina asta daca la acelasi pret exista o alternativa mai spatioasa. Ceed nici macar nu este in clasa cu Superb. Ceed este in clasa compacta cu Octavia. Si nici macar nu are atata spatiu cat este in Octavia. Portbagajul este mai mic la Ceed fata de Octavia, care in segmentul C are un portbagaj urias chiar spre segmentul D. Deci iei o masina de clasa compacta cu pret de segmentul D. Superb este segmentul D.
Exact. Asa este. Pentru ca Skoda Octavia mk4 este mai mare si mai spatioasa in interior si portbagaj decat Ceed. Erau concurenti directi cand era Octavia mk3 facelift cea cu faruri duble. Dar nici atunci nu erau concurenti foarte buni pentru ca Octavia a fost dintotdeauna mai mare decat Ceed. Masinile de la o generatie la alta cresc in dimenisuni.
Să avem şi Kia Cee'd PHEV şi să avem şi Skoda Octavia PHEV
Cam scumpe, dar când vor fi toţi producătorii, preţurile vor scădea mult.
Referitor la întrebarea ta legata de prostii care cumpără sau dau banii pe asa ceva afla ca din 2016 încoace s-au vândut la nivel mondial peste 200 000 Niro hybrid+phev, din care vreo 65000 în Euro. Electrice vom vedea pe viitor ce și cum.
Eu nu am comparat electric cu PHEV sau Superb cu Niro. Am dat exemplu de preturi urias de mari de la Kia. Nu stiu ce ai inteles tu. Cand cumperi o masina te gandesti ce iti trebuie. Pe baza a ce iti trebuie te documentezi si vezi preturi, dotari, etc. Clientii cand vor vrea sa cumpere masina asta (ma indoiesc sa fie multi) se vor uita la rivalii care sunt PHEV. Si ghici ce... Vor gasi Skoda Superb PHEV si noua Octavia PHEV (din cate stiu inca nu e disponibila) si vor vedea ca pretul este exact acelasi dar variantele Skoda sunt mai frumoase, mai mari, mai dotate, pentru exact acelasi pret. Orice om cu creier cand cumpara masina se uita la cum arata si spatiu/pret. Da, nu toata lumea vrea spatiu ca intr-o casa, dar clientul cand va vedea pretul/spatiu se va mai gandi si se va uita in lista cu rivalii. (Desi Superb nu este rivalul lui Ceed, pentru ca Superb este mai frumos, mai spatios, mai dotat. Totul pentru acelasi pret.) Nu stiu daca stiai, dar Skoda Superb este cea mai cautata masina de romani si cea mai dorita. Romanul ia Skoda. SIMPLY CLEVER :) Si sunt si mai confortabile. Spatiu/pret :) Sper ca ai inteles.
SKODA
SIMPLY CLEVER :) :)
Am cautat date tehnice pentru Kia Optima. Si nici macar Optima nu poate concura cu Octavia. Cu atat mai putin cu Superb. Versiunea break a lui Superb are 660 l in portbagaj. Iar Optima break are 552 l. Interesant este ca noul Ceed break are portbagaj de 600l. Este o intreaga ciudatenie in curtea Kia. Si preturi mari. :) Aleg VAG ! :) :)
Ce ai alege ? O Skoda PHEV cu spatiu urias si portbagaj imens cu pret bun si pret/spatiu sau o Kia PHEV cu spatiu mai putin, portbagaj mai mic la acelasi pret ? :)
Skoda, desigur ! :)
Corect. Fiecare are parerea lui. Tu ai alta parere. Nici oamenii care isi iau UP! sau Citigo sau masini mici nu pun pret pe portbagaj. Sunt masini de oras. Acest fel de oameni sunt oameni care stau in oras si doar se plimba si fac cumparaturi. Da, filozofia mea nu merge pe orice om. Dar, deobicei familiile cauta o masina mare, spatioasa, cu un portbagaj incapator si anumite dotari. Si se vor uita la mai multe modele de familie si il vor cumpara pe cel cu pret/spatiu. Si este deobicei Skoda.
Si de ce crezi asta ?