Pe parcursul anului trecut, Audi a introdus în gama Q5 două versiuni plug-in hybrid (Q5 50 TFSI e quattro și Q5 55 TFSI e quattro). Acum, cele două variante PHEV sunt disponibile și pe piața din România.
Audi Q5 50 TFSI e quattro va fi echipat cu un motor pe benzină de 2.0 litri TFSI și un motor electric, iar sistemul plug-in hybrid promite un total de 299 de cai putere și 450 Nm. Resursele vor fi gestionate de o cutie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. Conform oficialilor producătorului german, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.1 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 239 km/h. Autonomia electrică pentru versiunea Q5 50 TFSI e quattro este de până la 45 de kilometri.
Versiunea Q5 55 TFSI e quattro va fi echipată tot cu un motor pe benzină de 2.0 litri și un motor electric, însă puterea totală a sistemului plug-in hybrid ajunge până la 367 de cai și 500 Nm. Și în acest caz, resursele sunt gestionate de o cutie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro.
Accelerația 0-100 km/h se desfășoară în 5.3 secunde, iar viteza de top va fi tot de 239 km/h. În acest caz, bateria de 14.1 kWh ar urma să ofere o autonomie electrică de până la 40 de kilometri.MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Basic |
2.0 litri Hibrid |
Benzină+ electric 299 CP |
Aut7,4x4 | 56.928 |
2.0 litri Hibrid |
Benzină+ electric 367 CP |
Aut7,4x4 | 65.863 |
SUV-ul plug-in hybrid dezvoltat de Audi propune câteva moduri speciale de rulare. Primul dintre acestea se numește Hybrid, iar SUV-ul va utiliza atât resursele motorului pe benzină, cât și resursele motorului electric. În modul EV, SUV-ul german va rula exclusiv cu ajutorul motorului electric (viteză maximă de 135 km/h), în timp ce în modul Battery Hold, sistemul va păstra energia din acumulator la un nivel stabilit de utilizator.
Audi Q5 PHEV vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi Q5 55 TFSI e quattro |
367 | 2.4 | 5.3 | 65.863 |
Audi Q5 50 TFSI e quattro |
299 | 2.0 | 6.1 | 56.928 |
BMW X3 xDrive 30e |
292 | 2.1 | 6.1 | 56.644 |
Mercedes-Benz GLC 300e |
320 | 2.2 | 5.7 | 55.590 |
Volvo XC60 T8 Twin Engine |
390 | 2.4 | 5.5 | 64.080 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Mă aşteptam la mai mult de la.... inginerii germani...
Trist
Toate masinile noi si electrice au cutie automata, nu exista cu manuala. Mai ales faptul ca nimeni nu isi mai ia manuala, iar Audi este producator premium.
Masina este superba si nu are rival. Este foarte rapida.
tu nu intelegi nimic.
Totul este electric / electronic.
acelaşi lucru este valabil şi pentru hibridele TNGA Toyota sau Nissan E-power.
NU AU CUTIE VITEZE MECANICĂ, nici DSG nici CVT, nimic, totul este electric / electronic.
Au pe ax eventual o pană mecanică care cuplează doar motorul termic în regim de autostradă, de exemplu, dar nu există cutie de viteze manuală (ce prostie) sau automată.
Daca te duci la articolul cu Renault Captur PHEV si o sa te uiti in poza 24 o sa vezi ca are cutie robotizata. In acest articol este vorba de un PHEV nu de BEV, tu vorbesti de BEV.
automarket.ro/stiri/renault-prezinta-noua-gama-de-hibrizi-clio-e-tech-de-140-cp-si-captur-95593.html#/image-id/616645
Hibridele de la toyota si lexus vin cu CVT. Orice masina care se bazeaza pe motorul termic are nevoie de un fel de cutie de viteze, iar hibridele de la toyota/lexus se bazeaza in principal pe motorul termic.
Chiar si asa, masinile electrice despre care vorbim noi aici nu au cutie de viteze. Insa cele hibride au. Altfel cum gestionezi motorul termic Edikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ?
Mai caută că nu ştii nimic John Snow
Caută Toyota Prius Prime ca să eliminăm orice dubiu.
Este valabil şi pentru dvs dle Adrian.