Versiunea sport a lui Chrysler 300 va purta denumirea S în loc de SRT8

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 21.03.2011
Chrysler renunţă la sufixul SRT-8 pentru versiunile de performanţă ale modelelor sale. Primul care primeşte acest tratament va fi modelul 300.

Oficialii Chrysler au anunţat că versiunea sport a lui 300 nu va mai purta denumirea SRT-8. Mai precis, cea mai sportivă încarnare a unui Chrysler 300 va purta sufixul S în locul deja-celebrului SRT-8. Noul model va acorda atenţie sporită reducerii consumului de carburant şi al emisiilor, iar cei de la EGMCarTech anunţă că modelul 300 va avea un sistem de frânare mai performant, alături de jante de aliaj uşor de dimensiuni mai mari şi cu pneuri mai late faţă de generaţia precedentă. În plus, urmează o serie de modificări aerodinamice, care vizează în special partea frontală.

Motorul este preluat de la Jeep Cherokee SRT-8 şi este un V8 HEMI de 6.4 litri. Unitatea furnizează în jur de 470 CP şi vine în compania unei transmisii automate cu opt trepte. Propulsorul este cu 110 CP mai puternic decât actuala motorizare furnizată de acel model, un V8 HEMI de 5.7 litri.

Acest anunţ nu a făcut decât să alimenteze curiozitatea legată de o potenţială versiune sport a lui Lancia Thema. Motoarele HEMI V8 de 5.7 sau 6.4 litri ar fi dificil de propus în Europa, din moment ce clienţii nu ar fi atraşi de un model cu o cilindree atât de mare din cauza taxelor mari care sunt aplicate motoarelor de acest gen, dar ar putea fi în lucru o versiune Thema Turbo sau Thema Ferrari care ar putea utiliza la rândul ei un V8, acesta din urmă fiind de provenienţă Maserati.

Chiar şi aşa, este foarte probabil ca motorul pe care îl va utiliza versiunea de performanţă a lui Lancia Thema, dacă va exista aceasta, să fie unul supraalimentat realizat de Fiat PowerTrain Technologies.

Via | Autoblog.it

Comentarii (28)

  • Filosofii diferite, tehnica depasita
    WOW ce agregat, high tech 470Cp din 6400cmc. Adica un raport de 73,4 CP/Litru aproape la fel de mult ca la noua Dacia Duster 1.5dCi. Dar nu chiar la fel de mult ca ( exemplu aleator ) la Chevy Cruze 1.8. :)) Genial.

    Stiu ca o sa imi explice unii ca motorul asta o sa tina 14 000 000 de ani si nici insusi Chuck Norris nu il poate defecta... insa cine naiba isi doreste sa tina o masina mai mult de 5-6 ani? Cu ce ma incalzeste faptul ca masina mea o sa aiba motorul original cand va fi casata de al 5-lea proprietar al ei pe care probabil nici nu il cunosc.
    11 9
  • @fff
    ai dreptate!eu ma mir cum de mai ies pe piata cu astfel de motoare!constructorii renumiti micsoreaza cilidndreea,maresc puterea,reduc consumu,si americanii tot ca acu 30 de ani!si in plus folosesc platforme construite de altii!si cand ma gandesc ca acu 300 c e cu numele de lancia thema in europa,chiar ca i penal!o masina americana,cu platforma de mercedes(de acu 15 ani),si scrie lancia pe ea!bravo broastelor,suntei foarte inovativi!
    8 6
  • kumite
    Cilindree mica
    Asa-i,constructorii renumiti micsoreaza cilindreea.Vezi V10,twin turbo de la BMW.Da asta nu-i constructor renumit.
    Audi are un 1,2 tsi cu 2 turbine si 2 compresoare.E SF curat.Ar fi interesant sa testati un asemenea motor(hemi)si apoi sa vorbiti.N-o fi cel mai bun,dar precis e impresionant in sensul bun.Tehnologie invechita?Toate motorele merg pe acelasi principiu.E vorba de ce au pus pe langa ele:electronica,turbine,pompe de apa cu rotoare din plasic(ca sa le schimbi obligatoriu)samd.Tehnologie invechita este carburatorul.Si cam toti constructorii cauta aliantele.E mai usor sa iei de-a gata decat sa cheltuiesti milioane in cercetare.Vezi BMW-PSA!
    Stima!
    7 8
  • 300c
    Kumite are dreptate,tehnologia lui 300c nu e deloc invechita. Un motor Hemi e simplu,dar ofera senzatii unice si e mai durabil decat un motor de bmw,vw,wc.... Pacat ca au renuntat la denumirea SRT-8.
    6 7
  • @kuminte
    Faptul ca raportul motorului HEMI de 6,4 L este de 73,4 CP/L este o CERTIRUDINE, nu o aproximare. Daca ai bunavointa si stii regula de 3 simpla o sa gasesti foooarte multi constructori de masini cu motoare ASPIRATE care au raport putere/cilindree mult mai bun. Daca si o Honda Civic sau un Kia Céed au un raport mai bun pe motoare de mici dimensiuni, recte 1.8 si 1.6 ATMOSFERICE... ma asteptam ca modelul de top Chrysler sa dea 'more bang for the buck'.

    Daca pentru tine doar carburatorul este tehnologie invechita... imi fac o oarecare idee despre cunostintele tale pe ramura asata. Poate stii bine sa faci prajituri sau te descurci cu andrelele. Nimeni nu e perfect.

    Dar sa vedem si partea pozitiva a modelului ''DE TOP' Chrysler... nu e puternic dar consuma mult si cantareste mult. Ceea ce e numai bine pentru puntea fata. Este ca un carut de cumparaturi cu un bax de apa asezat la capatul anterior.
    7 5
  • kumite
    @fff
    Mda,e clar ca habar nu ai de ce vorbesti.Ai idei preconcepute despre masinile americane.Sa-ti spun o singura chestie:Srt 8,5.7 litri consuma 11,4 litri la suta.Subaru Impreza Sti ,2,5 litri consuma peste 14 litri la suta.Spun astea pentru ca lucrez cu ele.Poti sa dai si cu tunul ca sa ma contrazici.Nu poti.Am probat amandoua masinile.Aceleasi performante,confortul.....In Sti nu ai nici o protectie la matze si oase.Despre plastice?Srt 8 are plasticele mai de calitate decat japo.No offence,man!
    2 7
  • kuminte da omule cu o carpa pe monitor, ca e in ceata
    Mai omule, tu pricepi romaneste? Cand dracului am scris eu ceva despre calitatea plasticelor, comfort, sau motorul turbo al lui Subaru? Tu esti intreg la minte? Mai citeste odata tot ce am scris eu. Nu am criticat anumite aspecte ale noului Chrysler pentru ca nu am mers cu aceasta masina ( si nici tu deoarece nu este inca lansata ). Fii atent la mine ca e posibil sa ramai cu ceva dupa asta. Cauta pe net regula de 3 simpla, o exersezi cu numere mici la inceput ca sa pricepi conceptul, apoi faci asa:
    Daca la 6,4 l avem 470Cp la 1 l avem X. Il aflii pe X si il scrii pe o bucata de hartie. Refaci ecuatia asta al dracului de dificila si cu alte motoare ASPIRATE ca sa compari raportul putere/cilindree. Si fa tu chestia asta de exemplu cu diverse motoare V8 aspirate de la Lexus, Merc, BMW, etc.

    PS desi pare incredibil, raportul CP/cmc nu reflecta calitatea materialelor sau tinuta de drum a unei masini.
    6 1
  • george
    V8 CU O SINGURA AXA CU CAME...
    Daca asta nu e invechit (a se citi "preistoric"), atunci ce ar mai putea fi invechit? Supapele laterale?

    @ kumite @ VAG

    Cu extrem de putine exceptii, masinile sport americane sunt niste aberatii. Pe langa ca tehnologia este, intr-adevar, foarte veche si foarte ineficienta dpdv sportiv (ultima generatie de Mustang are punte rigida pe spate - o rusine), mai sunt si facute in bataie de joc. Nu credeti? Urcati-va intr-un Dodge Charger. Absolut jenanta masina aia...Si nu doar ea...

    @ kumite

    Conduse in exact acelasi stil, Impreza va avea un consum mai mic decat SRT 8. Iar daca tot vrei sa faci o comparatie cinstitia, compara plasticele din SRT cu cele de pe Toyota/Lexus. Sau ca sa fiu maxim de obraznic, compara-le cu cele de pe nemtoaice...
    9 2
  • kumite
    georgica
    Nu ma surprinzi deloc .Erai de asteptat.Eu atat spun:lucrez cu ele.Decat super tehnologia de la subaru(prea multa putere pt asemenea cilindree),mai bine srt 8.Habar nu ai cate motoare de subi crapa.Vreau sa te intreb daca ai probat un hemi,sau un sti.100% nu.Skoda ta tdi....
    Acum ,te rog sa ma corectezi,sa-mi spui cat de absurd gandesc,bla,bla,bla....Impresioneaza-ma cu inteligenta ta!Baga de seama ca stiu sa scriu corect,ceea ce te va intriga din nou.
    Te salut prietene!Cum mai esti?
    Lache!
    1 8
  • @george
    Tu povestesti ce visezi noaptea? Sau ce ai auzit de la altii? Sunt sigur ca nu ai mers niciodata cu o masina sport americana. Mustang si mai ales noul Charger sunt masini senzationale. TU ai devenit jenant,ma baietel...
    3 9
  • kumite
    @vag
    Defunctul Viper,daca nu esti pilot(nu sofer) adevarat,te musca de nu te vezi.
    Stima!
    3 7
  • george
    LUCREZI DEGEABA CU ELE...
    (nu foarte) Incantat de cunostinta domnu` Lache!

    Nu ma intriga deloc ca stii sa scrii mai mult sau mai putin corect. In tara asta, tot omu` (ca sa nu folosesc expresia consacrata) a facut un pic de scoala indiferent daca a avut sau nu nevoie.

    Revenind la subiect, daca lucrezi cu ele si poti sa spui asa ceva, inseamna ca ai oarece probleme. Motoarele/masinile nu crapa doar fiindca sunt proaste. Mai crapa si din cauza faptului ca incap pe mainile unor imbecili. Dupa cum am mai spus de vreo cateva ori pana acum, in 5 zile iti fac praf orice motor daca imi propun acest lucru.

    Si, in caz ca nu stiai, mai exista si altii care fac motoare mici cu putere mare. Mai are vreun rost sa aduc in discutie deja celebra Honda? Despre care gurile rele spun ca cica ar bate la fiabilitate inclusiv americanele desi au putere litrica mult mai mare...

    Nu ai reusit sa ma lamuresti inca in legatura cu futurista (presupun ca daca ai scoala nu mai trebuie sa-ti spun ca acest cuvant nu inseamna vreo porcarie) tehnologie "pushrod" de pe magnificele motoare HEMI...

    Apropo, "defunctul Viper" este defunct pentru un motiv foarte simplu: era foarte prost. Ca masina sport era absolut infecta, greoaie, perfect dezechilibrata, extrem de instabila (chestie extrem de grava la o masina sport) si cu o fiabilitate discutabila. Nu mai vorbesc de consum ca sa nu fiu acuzat de ultraj contra bunelor moravuri. Singura "calitate" a fost look-ul care dadea bine la show-off...

    @VAG

    Daca ma iei cu "ma baietel" si cu constatari generale, te-ai bagat singur in categoria habarnistilor tupeisti unde poti sa ramai pana joi dupa Miercurea-Ciuc.

    George.
    9 1
  • kumite
    georgica
    In 5 zile iti fac praf orice motor daca imi propun acest lucru?
    Doar 5 zile?Eu il fac praf in 30 de minute.Doar atat poti?Duh!
    Cum plm se face ca numai imbecilii au STI?Tu erai anti honda convins.Ti-ai luat cumva honda,intre timp?
    2 7
  • george
    ESTI PRAF SI PULBERE
    @ kumite

    Uite si dovezile in acest sens:

    1. Spunand ca poti face praf orice motor in 30 de minute nu ai facut altceva decat sa-mi dai dreptate si sa te contrazici singur. In sensul ca eu am spus ca fiabilitatea depinde si de utilizator, nu doar de calitatea materialelor si a asamblarii. DUH

    2. Nu e vorba ca "numai imbecilii au STI". Or fi si oameni destepti printre ei. Conteaza proportia. In general, STI isi iau astia care vor "sa rupa soseaua"...Pana sa ajunga sa rupa soseaua, reusesc sa rupa masina...Soarta.

    3. Eu nu am fost si nu sunt "anti Honda convins". Saracul de tine, atata ai fost in stare sa intelegi din kilometrii de text pe care i-am scris pe acest site...Pacat de carte...
    7 1
  • kumite
    @george
    Ai baut ceva?Esti pe medicatie?
    Pai daca dau drumul la uleiul de motor si apoi plec la drum,cat crezi ca va tine motorul?Da' te-a pocnit bine de tot recesiunea!Si in cap,si in stomac!Cu carte si fomist!Bat campii,nu ma baga in seama!Da,pacat de carte,da' nu mor de foame cu un .... de skoda la scara blocului.Nu-
    i asa ca e extraordinar de usor sa jignesti?Ce mai face fratele?Mai primesti informatii de el?
    Sa traiesti bine!
    0 7
  • parcagiul
    @kuminte tu cand zici ca lucrezi cu masini te referi la faptul ca le speli sau maturi pe langa ele in parcari? Sau tu esti Perversul De pe Targu Ocna? La ce limbaj ai mai mult de spalator de masini/maturator/parcagiu nu cred ca esti.
    Esti genul de om care se adreseaza celorlalti cu apelative ca BOSS sau Sefu? Dupa care urmeaza binecunoscuta ne dai si noua de o Cola.
    6 1
  • george
    CAT ESTI DE PRAF...
    @ kumite

    Omule, eu ma refeream la metode de a distruge un motor FARA SABOTAJ!!!

    Prin acte de sabotaj reuseste orice dobitoc sa faca praf o masina. Unul saracu` (vai de capul si de viata lui) mi-a spus ca rezolva problema in 30 de secunde, cat ii trebuie sa gaseasca un zid solid ca sa se loveasca cu masina de el.

    Cu asta mi-ai dovedit ce meserias priceput esti...Nu era mai simplu si mai usor sa crestezi cureaua de distributie cu un bricegas/cutter? Si se rezolva in fix 5 minute...

    Succesuri maxime!
    6 1
  • george
    UPDATE DE LA FRATIORU`
    @ kumite

    Masinile mai destepte nu te lasa sa pornesti motorul daca n-ai ulei in el. Cum ar fi de exemplu .....ul de Skoda Octavia...

    Hai ca esti varza cu jumari...
    7 0
  • @georgica
    Esti praf,ma flacau! Viper masina instabila??? Copile,masina asta are o stabilitate extraordinara,din cauza asta mai era si denumita ''marele kart''. Si in prezent cea mai fiabila marca din lume e Lincoln,care e americana in caz ca nu stiai. In topul celor mai fiabile marci se mai afla si Buick si Cadillac, care devanseaza multe marci europene si japoneze. Termina cu povestile ma baiatule.
    1 8
  • george
    YEAH, RIGHT!
    @ VAG

    Cine a spus ca Viper era extraordinar de stabila? Cumva baieti din astia care au sarit din Pinto in Viper?

    In ceea ce priveste fiabilitatea, cred ca iti iei informatiile din surse foarte dubioase, ca sa nu spun altceva. De principiu, multe dintre topurile de fiabilitate sunt facute dupa ureche de saormari dar topul care scoate Lincoln cea mai fiabila masina DIN LUME este sigur o mare aberatie.
    9 0
  • @georgica
    Cred ca ti-ai dat seama ca esti foarte prost informat! Au spus asta oamenii care au mers cu un Viper,ma cap sec.
    Acum cauta mataluta studiul realizat de J.D POWER in 2011 si o sa vezi acolo care e cea mai fiabila masina(marca). Acum mergi si spune-le la toti din satul tau ca masinile americane sunt cele mai fiabile.
    1 6
  • george
    O SAORMA FARA MAIONEZA VA ROG!
    @ VAG
    Cred ca-ti dai seama ce frustrat si nesigur pari cand mi te adresezi cu diminutive si cu formule de diminutivare specifice cocalarilor mioritici...

    Pana una alta vad ca tu esti foarte prost informat. Cu Viper or fi mers multi la viata lor. Asta nu inseamna ca sunt profesionisti si ca pot emite pareri rezonabile.
    Eu n-am vazut nici o autoritate in domeniu sa laude masina asta. In plus, poate ca nu stii, masina asta a fost scoasa din productie. De buna ce era? Am mari indoieli.

    In alta ordine de idei, trebuie sa fii tare rupt de realitate sa crezi in studiile de fiabilitate ale lui JD Power. In general, studiile de fiabilitate sunt proaste dar cele de la JD Power sunt sub orice critica. Pe alte paliere or fi buni dar aici isi prind urechile grav.
    5 1
  • @george
    Daca oamenii aia de la J.D Power nu stiu ce fac si tu stii mai bine ca ei,inseamna ca ne-am dus naibii(ca sa nu zic altceva). Prin asta dai dovada de o mare frustrare,georgica tata. Taranul roman,mare cunoscator in domeniul auto......
    Cat despre Viper,parerile alea erau ale unor piloti care l-au testat.
    Masina asta a fost scoasa din productie pentru ca ea din 1992 pana in 2010 a ramas practic neschimbata(ma refer la design). Asta inseamna ca a fost foarte apreciata de multi oameni. Normal ca e timpul pentru o schimbare. Ce bmw sau mercedes stii tu care a ramas neschimbat atata timp si a avut succes?? Cred ca niciunul.....
    Si stai linistit,noua generatie Viper e pe drum.
    1 4
  • kumite
    Made in romania!
    Uite asa iese lumea din criza.Sau intra....Cu destepti ca voi.Georgica,cresteaza tu,mah lanturile de distributie cu un cutteras.Hai sa-ti mai dau niste idei.Nu strange busonul de la baia de ulei cu cheia,si apoi iesi pe motorway cu skoda ta. Nu toata lumea are o asa minunatie de skoda.Din ce an zici ca e?@fff,limbajul este in functie de cel cu care stau de vorba.Pupincuristi si lingai.De aceea sunteti unde sunteti.400 de euro pe luna!
    1 4
  • george
    UITE UNDE ERAU EXPERTII
    @ VAG

    Oamenii de la JD Power sunt slabuti rau de tot pe palierul studiilor de fiabilitate. Daca nu erai in halul asta de superficial si pafarist, poate ca ti-ai fi dat seama de asta si singur. Tu esti din rasa aia de oameni care iau de bun orice rahat cu eticheta de dulceata de gutui si se dau pe spate cand aud un nume sonor fara sa accepte ideea ca si "meseriasii" gresesc si dau gherle.

    Pentru un pilot si in comparatie cu masinile de curse, Viper poate parea stabil. In comparatie cu o masina sport de strada, e slab...

    In alta ordine de idei, design-ul a ramas la fel de "neschimbat" cum a ramas designul lui Porsche 911 (hai sa facem comparatii corecte). Daca era asa cum spui tu respectiv ca design-ul nu s-a schimbat fiindca masina arata asa de bine iar tehnologic era beton, de ce nu l-au schimbat in productie? Auzi argument: "Normal ca e timpul pentru o schimbare". Te-ai gandit mult sa spui asa ceva?

    Stii cat de nelinistit eram eu ca nu se mai produce Viper? Aveam cosmaruri ca a ramas lumea fara o aberatie tehnologica...Whew, ce bine ca nu-i asa...

    @ kumite

    Pentru lanturi de distributie ai alte solutii. Dar nu stiu daca ti-ai dat seama pana acuma (ma astept sa nu) care este de fapt esenta discutiei motiv pentru care ai luat-o pe aratura cu busonul de la baie desfacut.

    Omule, eu iti atrageam atentia asupra faptului ca distrugerea unui motor prin acte de sabotaj e floare la ureche pentru orice dobitoc. Ar fi cazul sa renunti la obsesia ta si sa revii in lumea normala (slabe sanse oricum) adica la aspectul de baza: ca esti pe langa subiect in ceea ce priveste masinile...si cica te mai si ocupi de ele...penibil...

    In alta ordine de idei, cand spui "pupincuristi si lingai" te referi cumva la parvenitii sfertodocti care au plecat din Rumanica si acum nu au nimic mai bun de facut decat sa arunce cu ulei de motor uzat peste cei ramasi aici?
    3 3
  • kumite
    @gogule
    Ce bine m-ai citit!
    Tot uleiul de motor uzat din lumea asta nu-i suficient!Deci tu faci parte din lumea normala!In Rumanica?Keep going,mate!
    JD Power vs.Gogu mioriticu'?
    3 3
  • george
    YOU WENT FAR BEYOND MY WORST EXPECTATIONS...
    @ kumite

    Desi suna lipsit de modestie, ma consider parte din lumea normala (ma rog, normalitatea e relativ relativa).
    Stiu, iti vine greu sa crezi ca poate exista normalitate intr-o hazna fetida precum e Rumanica dar normalitatea nu este proprietatea exclusiva a acestei tarisoare...duh. Asta spune deja foarte multe despre tine. Si nu neaparat lucruri bune.
    Generalizarea, dupa cum am mai spus-o de vreo paispe mii de ori, este apanajul oamenilor cu intelect atrofiat.

    Si da, JD Power e mai prost pe parcela asta decat "Gogu mioriticu", indiferent cine o fi ala. Sa nu uitam faptul ca si tu tot un mioritic esti avand in vedere ca porti aceeasi eticheta respectiv "Made in Romania"...
    4 3
  • @george
    Interesant,amarul nostru numit george e mai bun decat cei de la J.D Power. Te sfatuiesc sa o lasi mai moale cu bautura,ma amarule.Vad ca esti batut in cap si nu intelegi,Viper se va produce in continuare. Baietii de la Chrysler lucreaza la noua generatie Viper. Stiu,tot mai bun e Golful 3 pe care il ai de la tatal tau.
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru