MINI este unul dintre constructorii care va fi prezent în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Cel mai important "exponat" al britanicilor va fi Mini Cooper SE, primul model electric de serie dezvoltat de compania din Oxford.
Altături de noul Mini Cooper SE, oficialii vor expune și o variantă îmbunătățită a lui Mini Cooper S E Countryman All4, versiunea plug-in hybrid (PHEV) a SUV-ului britanic.
La fel ca până acum, sub capota lui Countryman PHEV vom găsi motorul pe benzină de 1.5 litri și un motor electric. În total, sistemul de propulsie oferă 224 de cai putere, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.8 secunde.
Spre deosebire de vechea versiune, noul plug-in hybrid dezvoltat Mini va include o baterie cu o capacitate de stocare a energiei mai mare cu 2.3 kWh (capacitate totală de 10 kWh). Britanicii menționează că dimensiunile acumulatorului au rămas aceleași, tehnologia utilizată fiind cea care a permis această îmbunătățire. În aceste condiții, Mini Cooper S E Countryman All4 poate parcurge în modul electric între 55 și 57 de kilometri, cu aproximativ 30% mai mult față de vechea versiune.
Pentru reîncărcarea bateriei, clienții vor avea de așteptat mai puțin de cinci ore, atunci când este utilizată o priză casnică de 230V, sau 3 ore și 15 de minute în momentul în care este utilizat un sistem Wallbox.
Cu bateria încărcată complet, SUV-ul britainc va avea un consum mediu mixt cuprins între 1.9 și 2.1 litri/100 de kilometri.
Dacă unii fac 7 km-10km, atunci îi ajunge pentru oraş
( fără weekend unde înafara oraşului o dă pe benzină )
cam toată săptămâna...
Deci plug-in hybrid acoperă cu brio funcţionarea 100% electric în oraşe !!
Aş vrea să văd ziua cu plugin hybrid cu CNG - gaz metan comprimat din fabrică.
@Tatraurs de mers se merge si cu bicicleta. Pe jos e mai greu daca stai la sat si tre sa urci pe autostrada sa ajungi la birou. Mai tre sa iei in calcul si faptul ca mai ninge, ploua. Te dai tu omu liliac degeaba
Sau poate vrei să ajungi la muncă curat, nu gata transpirat?
Sau ai un job unde nu poţi face o baie de autobuz cu pensionarii?
Sau locul de muncă nu are legături de bus?
Sau trebuie să duci la şcoală copiii şi atunci timpul să faci asta şi restul nu o poţi face cu bus?
Şi apoi cât mai scump este un hibrid ?
Unul bine făcut precum TNGA Toyota, Epower Nissan, Etech Renault este dpdv constructiv foarte ieftin.
Bine japonezii vând scump (vezi Sony) dar să vedem Renault... şi atunci hibrid o să fie cea mai bună opţiune pe departe.
Taxi ieftin în Germania... am auzit-o şi pe asta...
Mă bucur că sunteţi în Germania, că mergeţi cu autobuzul, eu prefer maşina personală, care o să fie PHEV / BEV următoarea neapărat.
Eventual o Captur etech plugin (sotia) sau Megan etech plugin (eu) deşi ar fi mers şi Ford ecosport plugin sau Ford Kuga plugin (dar nu îl au, pentru că ca mulţi producători auto îi interesează doar profit maxim pe maşini gen Ford T)
Plus că Ford face un mondeo hibrid foarte bun (tehnologia de la Toyota) dar la preţuri de zici că vinde aur.
@all, momentan e ieftin sa mergi pe electric, dar asta nu va fi mereu. Daca creste cererea pt curent, vor creste si preturile, atat acasa cat si la statiile de incarcare. E vorba de goana dupa profit... da, chiar si la electrice, ca sa vezi!
Cei care stau la casa si au posibilitatea sa monteze panouri fotovoltaice si/sau eoliana, aceia vor fi intr-adevar avantajati de existenta EV-urilor.