În urmă cu doar câteva zile, Audi a publicat prețurile pentru versiunile plug-in hybrid (PHEV) ale lui Q5. Pe piața din România, SUV-ul constructorului german poate fi comandat în versiunile Q5 50 TFSI e quattro și Q5 55 TFSI e quattro.
Acum, Audi a anunțat că varianta plug-in hybrid a lui A6 este și ea disponibilă pentru clienții din România. Denumirea comercială a noului plug-in hybrid pregătit de constructorul din Ingolstadt este A6 55 TFSI e quattro.
La baza sistemului de propulsie PHEV dezvoltat de Audi se află un motor pe benzină de 2.0 litri capabil să ofere 252 de cai putere. Acesta este susținut de un motor electric de 105 kW, iar în total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 367 CP și 500 Nm.
Resursele sunt gestionate de o cutie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.6 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 250 km/h. În modul electric, Audi A6 55 TFSI e quattro poate rula cu o viteză de top de 135 km/h.
MOTORIZĂRI |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
2.0 litri Hibrid |
Benzină+ electric 367 CP |
Aut7,4x4 | 71.396 |
Motorul electric pregătit de constructorul german este "ținut în viață" de o baterie cu capacitatea de 14.1 kWh.
Autonomia electrică anunțată de Audi este de până la 53 de kilometri, valoarea fiind calculată conform noilor teste WLTP. Acumulatorul va putea fi încărcat la prize de 7.4 kW, iar timpul necesar pentru o reîncărcare completă este de 2 ore și jumătate.Pentru exploatarea resurselor, șoferii vor avea la dispoziție trei moduri de rulare: EV (100% electric), Hybrid (ambele motoare funcționează pentru a oferi eficiență sporită) și Hold (menține nivelul de încărcare al bateriei).
Odată cu instalarea pachetului de baterii, volumul portbagajului a scăzut de la 530 de litri la 360 de litri, în timp ce masa totală a crescut până la 2.085 de kilograme.
Audi A6 PHEV vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi A6 55 TFSI e quattro |
367 | 2.1 | 5.6 | 71.396 |
BMW Seria 5 530e xDrive |
252 | 2.2 | 6.2 | 60.214 |
Mercedes-Benz Clasa E E 300e |
320 | 2.2 | 5.7 | 59.990 |
Volvo S90 T8 Twin Engine |
390 | 2.5 | 5.1 | 70.395 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Ditamai VAG nu reuşesc să facă o hibridă reală, mă refer strict la sistemul motor termic / electric şi gestiunea celor trei motoare (1 termic şi 2 electrice) şi încă au cutia de viteze mecanică în 7 trepte !!!!
Este o struţ o cămilă, o bijuterie mecanică, dar o porcărie pentru că nu reuşesc să pună central electrificarea ci au sistemul vechi în care au adăugat o electrificare care nu are punctul central.
Cred că germanii nu înţeleg că renunţarea la componentele mecanice grele, încete, ne fiabile, este un lucru care trebuie să îl facă şi se agaţă de trecut cu îndârjire.
Chiar nu au desfăcut capota unui Toyota Prius Prime???
Sistemul superior şi foarte fiabil la Toyota.
În locul cutiei MECANICE în 7 trepte, Toyota are o unitate centrală electronică - electrică care (acest eCVT) care doar doar din electric face toată treaba.
Cu mult mai fiabil un ansamblu motor aşa ca al Toyota, mult mai uşor şi mult mai uşor de reparat.
Dar mă rog, cred că nemţii se vor trezi mult prea târziu.
Nu ne mira, dar tinem socoteala.
Multa electronica duce la nefiabilitate.
Nu componentele mecanice duc la nefiabilitate, ci componentele electronice. Cu cat ai mai multa electronica si senzori pe masina, cu atat fiabilitatea masinii scade. Din pacate nici atata nu stii!
Nu intelegi nimic. Ti-am spus la articolul cu Audi Q5 PHEV ca toti hibrizi au cutie automata si nici macar nu sti daca nu cumva este eDSG.