Constructorul britanic de automobile a venit în 2019, la Salonul Auto de la Geneva, cu AM-RB 003, un prototip care anunța lansarea unui supercar poziționat în gama sub Valkyrie. Între timp, numele i-a fost schimbat în Valhalla, iar acum a venit momentul să facem cunoștință cu versiunea de producție a acestui model.
Caroseria a suferit mici modificări, iar elementele aerodinamice active generează 600 de kilograme apăsare la sol la o viteză de 241 km/h. Masa proprie a noului Aston Martin Valhalla este mai mică de 1.550 de kilograme.
MOTOR V8 TWIN-TURBO ȘI DOUĂ UNITĂȚI ELECTRICE
Deși se anunța că sistemul de propulsie al noului Valhalla va fi compus dintr-o unitate V6 twin-turbo de 3.0 litri și două unități electrice (câte unul pe fiecare punte), versiunea de producție le păstrează doar pe cele din urmă. Motorul V6 a fost înlocuit cu un V8 twin-turbo de 4.0 litri.
Agregatul termic se turează până la 7.200 de rotații pe minut și împreună cu cele două motoare electrice dezvoltă în total 950 CP și 1.000 Nm cuplu. În aceste condiții, Aston Martin Valhalla atinge 100 de km/h în 2.5 secunde, iar viteza maximă este de 330 km/h.
Transmisia automată cu opt rapoarte (dublu ambreiaj), construită special pentru acest model, și un diferențial cu alunecare limitată completează pachetul tehnic. De asemenea, Valhalla nu are o treaptă de marșarier convențională, mersul cu spatele fiind realizat cu ajutorul celor două motoare electrice.
Fiind vorba despre un sistem de propulsie electrificat, Aston Martin Valhalla poate circula și cu motorul termic oprit. Nu foarte mult, ce-i drept. Autonomia electrică anunțată de producător este de până la 15 kilometri.
Acum că a prezentat această versiune de producție, Aston Martin are planuri mari pentru Valhalla. Unul dintre ele este să parcurgă legendarul circuit Nurburgring Nordschleife în 6 minute și 30 de secunde.
via Aston Martin
Reușită ca design exterior în orice caz, chiar dacă mecla e cam forțat rânjită spre linia clasică 007-Bond/DB4, iar unele zone-s supra-lucrate cu detalii în exces (zic și eu să n-adorm.)
De mirare oricum că au apelat în final tot la motorul V8 AMG de 4 l și 740 CP, fiindcă V6-le propriu de 3 l părea promițător.
Prevăd însă și alte tehno-suceli până la finele lui 2023, când vă doresc bilete câștigătoare la Loto (și mie măcar la Lotus :-) că-mi place mai mult un Emira aspirat de 400 CP la ”doar” 72.000).
P-o notă ceva mai serioasă, exceptând cumpărarea de avioane d-astea ca investiție = collectors, nu prea văd justificarea diferențelor enorme de preț (ex., cu banii d-un Lotus Evija îți iei 30 Emire cu stil similar.)