Rimac C_Two a debutat sub formă de concept în urmă cu trei ani, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Hypercar-ul electric este echipat cu patru motoare care dezvoltă 1.914 cai putere și 2.300 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în mai puțin de 2 secunde. Viteza maximă anunțată de producător este de 412 km/h, iar autonomia ajunge până la 550 de kilometri.
În tot acest timp, croații au perfecționat mașina și au finalizat toate etapele de omologare.
Acum au anunțat că versiunea de producție debutează oficial în 1 iunie, iar C_Two nu este numele final al modelului cu zero emisii. Acesta va fi dezvăluit în momentul lansării.
Producția va fi limitată la 150 de exemplare, iar prețul unuia va depăși 1.5 milioane de euro.
via Rimac
Chiar dacă nu mă dau în vânt după ele, prefer instantaneu “uzatele moral de noi” Bugatti Chiron şi SSC Tuatara.
Apropo de marca de sub tutela lui VAG: ar fi fost cea mai crasă tâmpenie ca nemţii să fi vândut-o lui Rimacmac. Măcar un pic de luciditate să le fi rămas constructorilor tradiţionali, în frenezia lor inconştientă de a se ralia comandamentelor Ersatz-ului, de teama (nejustificată) marginalizării sau chiar a dispariţiei.
PS. Iată ce înseamnă “progresul” : astăzi, având la dispoziţie aproape 2000 CP, “reuşeşti” max. 412 km/h, iar în urmă cu 83 de ani Mercedes-Benz şi Auto Union/Porsche atingeau 430 km/h cu doar 725 CP, respectiv 550 CP, nota bene: pe şosea civilă, nu pe circuit (unde te simţi mult mai în siguranţă).
Vrei o maşină realmente sport, super sport ?
Rimac se cheamă
Bravo Croaţia !
Astfel, ce tulumba lui Hector caută în lexicul vostru expresii profund eco-indecente precum “realmente sport, supersport” ?!
Eh, ce mai…nu păreţi chiar solidari/unitari în eco-credinţa voastră, de aceea ea este şi artificială, şi superficială! De pildă, nu v-am auzit plângându-vă de mormanele de gunoaie lăsate, cu crasă indolenţă, prin natură, ceea ce nu conturează deloc o panoramă eco…Nuuu, ci doar “sucul de dinozaur” zbârnâie în centrul protestelor voastre spornic făţarnice, după chipul şi asemănarea Propagandei care nu doar că v-a spălat creierele, ci le-a şi apretat.
În definitiv, hai s-o zicem pe româneşte: ştiţi a ce vă miroase gura? Fix a ceea ce nu vă sfiiţi să mâncaţi fără încetare…
În loc de orice concluzie (de bun simţ) : CINE să vă mai creadă???
De aceea a cam sosit ceasul să mă ocup exclusiv de pasiunea mea neclintit…paseistă. Pur şi simplu din motivul că ard gazul (petrolier) de pomană cu voi. Adică îmi irosesc şi nervi, şi timp, în schimbul a ce rezultate? Zero triplu barat! Păi şi normal, căci EMOL şi sclavii ei juraţi coincid cu o infinitate de zădărnicie (în ambele sensuri din DEX).
Dacă afinii mei de pe AM sunt hotărâţi să se lupte mai departe cu morile de vânt (eu, unul, am şi obosit, m-am şi săturat), este fix opţiunea lor, pe care prefer să evit a o judeca, din moment ce sunt capabili şi ei de discernământ/raţionament.
totusi nu inteleg de ce nu face pt toti clientii.
(n.b. simpaticul / modestul Mate Rimac a declarant nu demult că el nu-și va permite să-și cumpere una…)
Jos pălăria-n orice caz pentru croați, la know-how-ul cărora nu degeaba apelează nume grele ca Porsche sau Pininfarina.
...Chiar dacă, repet a mia oară, nu e-hiper-bolizii de 2.000 CP ar fi domeniul de elecţie al electrificării -- doar nu-ți tragi Rimac să te plimbi prin oraș cu 50 la oră sau pe autostradă cu 110, ca să ajungi totuși la mare/munte.
(Ex. de calcul simplu: dacă bateria de 120 kWh permite unui e-motor de 120 kW = cca.160 CP să funcționeze o oră la Pmax., în cât timp o golește un e-motor de 1.408 kW = 1.914 CP ?! - pe circuit, clar.)
Furnizorul croat de subansamble pretențioase nu degeaba a fost însă stimulat (povestea finanțărilor cu schepsis e lungă) să devină *leading edge*-ul EV-Tech-ului UE, exact de către corporații conștiente că-s prea rigid-greoaie pentru unele sarcini specifice R&D.
C-Two sau cum l-or boteza (apropos, suntem deja-n 2 iunie) rămâne deci doar o *vitrină tehnologică* cu rol de imagine și EV-prozelitism prin vectorul *fascinație*, fiindcă timpii sprintului 0-100 km/h induc multora prosternație.
…Și-atunci hop la dealerul din colț să-mi trag și eu un Zoe-Spring etc., că-s p-aproape, nu-i așa? :-)
Sunt de acord cu @Kirotractor in privinta faptului ca este o vitrina tehnologica si sincrer cred ca asta a fost scopul inca de la inceput. Performantele si pretul cu siguranta o vor face obiectul de achizitie a unui cerc restrans de clienti, care cu siguranta nu citesc comentariile pe AM si pe care clar nu-i intereseaza autonomia :)
In privinta design-ului: Hennessey Venom era mai frumoasa? Dar Pagani Huayra? Parerea mea este ca forma indeplineste un scop si este originala in felul ei. Trebuie sa placa celui care si-o permite.
mi-a zis deci să vă spun că e într-adevăr în notă clasică stilul lu Never-A-battery=car-in-my-garage (asta m-a pus s-o scriu p-un bilet de tramvai c-o uitam alfel)
ba chiar pare un GT din anii 1990 cică deci de acord cu dvs.
darrr asta nu prea ar Rima (c) cu doo mii de cai electrici și alte intelighenții sistematico-robotice de sub coaja ei.
drumuri bune să aveți în final a mai zis să vă zic că restul am uitat.