Renault Zoe este cel mai bine vândut model electric la nivel european, iar acum, varianta cu autonomie de 400 de kilometri poate fi comandată și în România. Această versiune a lui Renault Zoe a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Paris din 2016 și integrează o baterie cu o capacitate de 41 kWh.
Conform oficialilor Renault, versiunea Zoe Z.E. 40 oferă o autonomie în ciclul NEDC de 400 de kilometri, echivalentul unei distanțe reale de 300 de kilometri în mediul urban și limitrof. Totodată, francezii păstrează în gamă versiunea Zoe Z.E. 22 (baterie de 22 kWh), variantă care promite 240 de kilometri în ciclul NEDC (170 de kilometri în trafic real).
Renault Zoe va putea fi comandat în versiunile de echipare Life și Intens. Cel mai accesibil Zoe este cel echipat cu bateria de 22 kWh și pornește de la 31.000 de euro cu TVA. Modelul poate fi configurat doar în varianta Life.
Până acum, modelele electrice produse de Renault veneau cu o ofertă de închiriere a bateriilor.
Acum, pentru a putea fi accesate și prin programul Rabla Plus, Renault oferă Zoe cu prețul bateriilor inclus.
Renault ZOE |
|||||
AUTONOMIE (NEDC) |
PUTERE CUPLU |
PREȚ |
|||
ECHIPARE Life | |||||
240 |
92 CP 225 Nm |
31.000 | |||
400 | 92 CP 225 Nm |
33.000 | |||
ECHIPARE Intens | |||||
400 |
92 CP 225 Nm |
34.500 |
Nivelul de echipare Life oferă faruri de zi cu LED, cruise control, asistență la frânarea de urgență și un instrumentar de bord digital de 7 inchi. Dacă mizezi pe echiparea Intens, Zoe promite jante din aluminiu cu diametrul de 16 inchi, senzori de ploaie și de lumină, dar și un sistem audio Arkamis 3D Sound.
Renault Zoe vs. concurența |
|||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (NEDC) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Zoe ZE 22 Life |
92 | 240 | 31.000 |
BMW i3 Electric |
170 | 190 | 35.880 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
O solutie mai buna pentru mediu e sa va luati un Clio SH din ultima generatie daca va plac frantuzele asa mult, la un pret infinit mai mic si mai avantajos. Consumul excesiv, chiar is in domeniul auto, produce multa poluare.
https://www.youtube.com/watch?v=50rXYrFCQMw
- un telefon mobil din piata
- o masina din targ
- o femeie la "mana a 2 a"
- o hartie igienica folosita
...sincer
Nu-i chiar asa. Unele produse pot fi refolosite, unele persoane nu-si permit ceva nou, unii oameni cumpara din manie fara sa aprecieze un produs, omanirea recicleaza prea putin iar productia constanta de lucruri noi dreneaza resursele si polueaza.
Nu neg calitatile unui produs nou, dar nu orice folosim e musai sa fie nou.
sunt perfect deacord cu tine. Vorbim, totusi, de o alternativa complet noua si o tehnologie ce urmeaza a fi imbunatatita. Seamana (pastrand proportia) cu discutia Logan vs masina SH de acu 10 ani.
dar unora le e bine "la caldurica" propriei ignorante scapand din vedere beneficiile petrolului si depedenta de anumite zone geografice: mai un razboi, mai un atentat, mai o variatie de pret la pompa. Nimicuri de astea...Evident, ca romani sadea, invelim totul in mantaua saraciei.
Acuma...eu nu inteleg cum gandesc unii...."eu astept sa scada preturile si cand se va oferi o autonomie de peste X00km". Realitatea (iarasi ignorata) spune ca preturile scad DOAR DACA acea tehnologie este acceptata inca din faza incipienta, pentru ca insasi piata prin adoptarea noului diminueaza preturile. Doar ca unii asteapta ca marfa ce sta pe raft sa se ieftineasca. Wrong, costurile se distribuie pe unitati vandute si nu pe cele NEvandute.
N-o fi foarte poluanta producerea bateriei, dar este inca foarte poluanta producerea si, mai ales distrugatoare, producerea energiei necesare incarcarii ei. Pe langa faptul ca un procent enorm din industrie energetica foloseste inca surse poluante, petrol, carbune, etc., spune-le si alora de la Cernobil si de la Fukushia, cat de nepoluanta este energia atomica! Mai mult decat atat, ai idee cate habitate naturale au fost distruse in Romania prin construirea microhidrocentralelor producatoare de asa-zisa energie verde? Cate rauri au incetat sa mai curga? Cate animale n-au mai avut de unde sa de adape?
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3049457/Where-computer-goes-die-Shocking-pictures-toxic-electronic-graveyards-Africa-West-dumps-old-PCs-laptops-microwaves-fridges-phones.html
http://tobaccosmoke.exposurescience.org/abcs-of-shs/the-cigarette-is-a-major-source-of-pollution
https://www.theguardian.com/vital-signs/2015/jun/10/tesla-batteries-environment-lithium-elon-musk-powerwall
http://www.conserve-energy-future.com/top-10-worst-toxic-pollution-problems.php
Din aia 33k scazi bonusurile si ajungi pe la 21k.
Apoi legat de chiria pe acumulatori: e usor sa te plangi acum, dar cand peste 1-2 ani cand renault scoate noul pack de 80kw si autonomie de 6-800km si il primesti gratuit pentru ca ai platit chirie parca nu mai e asa rau. Exact asta s-a intamplat anul asta, toti cei care plateau chirie lunara au primit pack-ul nou si li s-a dublat autonomia de la 200 la 400km.
Ideea e ca energia electrica poate fi produsa si pe cai eco (mai putin cea hidro) iar lucrul asta se trece cu vederea expunandu-se in mod agresiv problema anergiei atomice, de parca aceasta e SINGURA sursa.
Problema micro-centralelor e o chestiune politico-financiara mai degraba tipica mizeriilor carpato-danubiano-pontice si, dovedit de zeci ani ca energia hidro "nu bun". De ce s-ar dori o confuzie fortata cum ca ecologistii ar sustine energia hidro? Evident nu poate nimeni ca ignoranti nu ar exista si in tabara verzilor; dar generalizarea ar fi fortata.
Tragand linie, sunt eco (incerc sa fiu astfel), mi-as cumpara o masina electrica (inclusiv pentru aspectele tehnice: silentiozitate, ergonomie, etc) si acceptand ca prin coor-ul niciunuia dintre noi nu iese parfum de viorele (indiferent daca suntem pietoni ori biciclisti) as avea totusi credinta ca (pana la urma) as polua mai putin cu o electrica decat utilizand o motorizare clasica.
Ultimul tau link ( http://www.conserve-energy-future.com/top-10-worst-toxic-pollution-problems.php ) zice de baterii de tip vechi, nu de cele litiu-ion. Iar pe viitor se va trece la beterii pe grafen.
Nu zice nimeni, nici macar Musk, ca masinile electrice nu polueaza. Per total o masini electrica polueaza mai putin decat una normala, in special daca energia provine din surse verzi (vant, solara, etc.). Dar cel mai esential, masina electrica elimina poluare din orase .Acolo unde o masina isi petrece 90% din timp.Vezi cate decese premature cauzeaza poluarea aerului.Doar in SUA 200.000 -
http://news.mit.edu/2013/study-air-pollution-causes-200000-early-deaths-each-year-in-the-us-0829
Deci care e naiv dintre noi?
".Noile tipuri de reactorea sunt foarte sigure si foarte eficiente" .... Ai cumva o diploma in energie nucleara? Daca producere de energie nucleara este atat de sigura, de ce Germania isi inchide centralele nucleare fara vreo intentie de a construi altele?
De ce tot ce este nou, trebuie sa fie si sigur?Sistemele de conducere autonoma de la Tesla au fost noi dar se pare ca deja fac victime. Si, ca tot ai adus vorba de SUA, vezi cati oameni mor impuscati acolo datorita liberului acces la arme. Legatura cauza-efect este mult mai clara si mult mai usor de dovedit decat cea dintre poluare si decesele puse pe seama ei.
Eu nu zic ca poluarea este buna. Sunt doar impotriva celor care, chipurile, lupta impotriva poluarii folosind mijloace poluante. Atata vreme cat in prezent un procentaj enorm din sursele producatoare de energie sunt poluante, mi se pare curat snobism sa afirmi ca lupti impotriva poluarii promovand vehiculele electrice. Ce-ti garanteaza tie ca atunci cand iti bagi la incart masina electrica, nu folosesti tehnologie "verde" pentru care s-au defrisat paduri producatoare de oxigen, s-au secat ape de munte si s-au distrus habitate intregi?
Legat de intrebarea ta finala, nu stiu cine e mai naiv... Stiu cu siguranta cine e mai snob!
Pot sa inteleg pe orcine isi ia masina electrica din alte motive decat dorinta de a nu polua. N-am nimic impotriva celui care face alegerea asta purisi simplu din dorinta de a fi diferit. De altfel cred ca acesta este adevaratul motiv pentru care mjoritatea cumparatorilor opteaza pentru masini electrice.... restul sunt naivii despre care vorbeam.
cat despre construit altele....eh, politica....azi spunem una, maine o intoarcem ca au si ei Ploiestiul lor.
http://e360.yale.edu/features/the_nuclear_power_resurgence_how_safe_are_the_new_reactors
Cat despre de ce Germania isi inchide centralele nucleare, foloseste google.
Nou poate sa insemne si inbunatatit.Ex. noile masini, avioane, vapoare, etc. sunt mai sigure decat cele vechi. In cazul Autopilot de la Tesla este o tehnologie complet noua, si la fel ca si primele masini, avioane etc. va fi inbunatatit in timp.In plus asa cum zicea un propritar de Tesla, media (ziare, tv) nu arata sutele de accidente evitate de Autopilot. In cautare de senzational arata doar cele cateva accidente "provocate" de Autopilot. Am pus provocate intre ghilimele deoarece, in acele cazuri vina a fost tot a oamenilor. Autopilot nu este un sistem 100% autonom (inca), iar multi proprietari din necunostinta sau din prostie au abuzat de acest sistem.
Ai citit articolul despre decesele provocate de poluare aerului?
Deci dupa modul tau de gandire, nu ar trebui sa adoptam masini electrice care polueaza mai putin si cel mai important elimina poluarea din orase, doar datorita faptului ca inca are un impact asupra mediului?E ca si cum a zice nu-mi iau masina X pt ca are consum doar cu 30% mai mic decat Y.
https://www.usnews.com/opinion/blogs/on-energy/2011/09/14/abiotic-oil-a-theory-worth-exploring
Revenind la electrice, mie mi se pare ca insusi faptul ca masinile de genul asta exista, devin mai accesebile si au o autonomie mai mare, este un lucru din ce in ce mai bun. Deocamdata sunt scumpe, iar constructorii incearca sa le faca mai accesibile... oferind servicii de inchiriere pentru acumulatori de exemplu. Dar sa nu uitam ca la inceput si automobilele au fost scumpe si au fost privite cu mari retineri.