Vehiculele prea silentioase sunt o problema si in America
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Americanii de la NHTSA cauta o solutie pentru a reduce pericolul reprezentat de vehiculele extrem de silentioase la adresa pietonilor si a biciclistilor. Cei de la NHTSA investigheaza acest gen de vehicule inca din 2008, iar silentiozitatea unor modele care pot functiona doar pe energie electrica este ingrijoratoare pentru americanii care fac parte din aceasta organizatie. Aceeasi problema a fost intalnita si in Japonia, iar producatorii de automobile care au creat acest gen de vehicule extrem de silentioase lucreaza deja la o solutie, problema constand in cautarea unui sunet potrivit pentru un vehicul care nu foloseste un motor cu combustie interna pe intreaga perioada in care functioneaza.
Japonezii se gandeau sa foloseasca sunete din natura, cum ar fi sunetul creat de potcoavele unui cal care ating asfaltul, sau sunetul pe care il face vantul. Problema principala a acestor sunete este nivelul de decibeli pe care trebuie sa il genereze un vehicul pentru a nu fi deranjant in zone rezidentiale dar pentru a putea fi auzit in aglomerari urbane.
Totodata, sunetul respectiv trebuie sa fie placut si pentru soferul si pasagerii vehicului care il genereaza, ceea ce inseamna ca inginerii acestor companii au de lucru si in acest domeniu.Specialistii de la NHTSA au descoperit ca exista 12 manevre comune in care vehiculele extrem de silentioase ar putea fi periculoase pentru pietoni sau biciclisti. Un vehicul care foloseste exclusiv un motor electric pentru propulsie este periculos atat in cazul in care incetineste, cat si atunci cand este oprit complet. Problemele apar si in cazul in care vehiculul ruleaza in marsarier, la intrarea sau iesirea dintr-o parcare sau dintr-un loc de parcare, precum si in cazul in care vehiculul abordeaza un viraj.
Pentru moment, nu exista o statistica a accidentelor cauzate de vehicule extrem de silentioase. Fundatia Americana a Persoanelor cu Dezabilitati de Vedere si Federatia Nationala a Orbilor considera ca vehiculele hibride reprezinta un pericol pentru circa 20 de milioane de americani care au probleme de vedere, precum si pentru ciclisti si copiii mici.
Via | Leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
Comentarii (0)