Esential
160 | kilometri reprezintă autonomia versiunii electrice a lui Ford Focus. |
Viitorul Focus electric de la Ford va fi echipat cu acumulatori Litiu-ion răciţi cu lichid. Pentru un mai bun control al temperaturii, aceşti acumulatori vor beneficia de un sistem de încălzire care va funcţiona tot cu ajutorul unui lichid. Astfel, acumulatorul va fi la temperatura optimă de funcţionare pe întreaga perioadă în care este folosit pe vehicul, oferind astfel performanţele maxime disponibile la momentul respectiv. Majoritatea vehiculelor electrice prezentate până acum folosesc baterii răcite cu aer, inferioare în ceea ce priveşte performanţele.
Noii acumulatori ai lui Focus EV sunt furnizaţi de coreenii de la LG Chem prin subsidiara lor americană – Compact Power Inc. General Motors foloseşte acelaşi tip de acumulator pe modelul Chevrolet Volt, care va debuta în noiembrie. Spre deosebire de Volt, modelele electrice de la Ford nu vor avea un sistem de extindere a autonomiei cu ajutorul unui motor cu combustie internă. Cei de la Ford au anunţat că versiunea electrică a lui Focus va avea o autonomie de 160 de kilometri şi că va fi construit în Michigan.
În ciuda faptului că nu beneficiază de acumulatori răciţi cu lichid, Nissan Leaf are aceeaşi garanţie ca şi Chevrolet Volt pentru acumulatorii săi. Ambele vehicule au o garanţie de opt ani sau 160.000 de kilometri pentru acumulatorii lor care folosesc tehnologie Litiu-ion.
Rămâne de văzut în ce măsură vor observa clienţii diferenţele dintre celor două tipuri de sisteme de răcire a acumulatorilor, despre care specialiştii în industrie spun că sunt majore.Via | Businessweek
dupa ce iti iei fericit cheile si iesi din reprezentanta, nenea consilieru iti atrage atentia ca ai mai uitat ceva: remorca-rezervor de 10 m lungime cu lichid de racire.
Este vorba de un sistem de racire similar celui de la motorul termic, atata tot ca se racesc bateriile si e adaptat la el.
interesant ca unii folosesc racirea cu aer considerand ca e solutia optima iar ceilalti sufla si in iaurt (sau nu stapanesc prea bine tehnologia) si folosesc apa. Nu stiu cat de mare e sistemul dar cred ca e mai greu si are influenta nu prea buna asupra caracteristicilor unei masini si asa supraincarcate.
Pentru inceput, constructorii auto au gasit o mica gaselnita, anume motoarele hibride (ardere interna + electric). Dar asta e ceva de moment.
Pe viitor, se va da o batalie intre motoare electrice 100% vs. motoare pe hidrogen vs. motoare electromagnetice.
In ce priveste sistemul d ela Ford, am numai cuvinte de lauda. Dar, are doua mari minusuri.
1.Autonomie limitata. (cum dracu mai vii cu o amanta de la munte, de la 300-500km, daca ramai in drum si nevasta te suna non stop si prima intrebare adresata este "pe unde esti?" :)))
2.Urasc genul de exprimari "racire cu apa sau cu lichid". Haideti sa gasim ceva "uscat". mai fiabil, mai elegant.........fara sa mai stam dupa coliere, bride, raciri si revizii la 3-4 ani, scurgeri, etc. Dati-o-ncolo de treaba.....sunt oameni in ditamai corporatia si nu-s in stare sa rezolve niste chestii elementare?