După mai multe zvonuri care anunţau ca sigură despărţirea modelului IS-F de piaţa mondială, versiunea de performanţă îşi ia adio oficial de la fanii săi. Confirmarea a venit astăzi din partea unui reprezentant Lexus, care a vorbit pentru o publicaţie olandeză despre defunctul sedan de performanţă.
Lansat pe piaţa mondială cu mult fast în 2007, Lexus IS F şi-a propus să fure din clienţii unor modele consacrate, ca BMW M3, Mercedes C63 AMG sau Audi RS4. Şi a reuşit, dar într-o extrem de mică măsură. În cei şapte ani de existenţă, doar 11.000 de oameni au preferat să aleagă sedanul japonez.
Lexus vrea să şteargă acest episod prin introducerea unui înlocuitor prezentat deja sub numele de RC F. Modelul este un coupe de performanţă, bazat pe platforma actualului IS şi derivat din varianta coupe a acestuia: RC.
Lexus RC F Coupe: rivalul lui BMW M4 şi Mercedes C63 AMG debutează oficial
Practic, RC F este rivalul perfect pentru modele ca BMW M4 şi Audi RS5. cai putere şi 518 Nm.
El foloseşte un motor V8 de 5.0 litri, de concepţie nouă, capabil să livreze 450 devia wcf
Si cand te gandesti ca amaratii aia de la Mercedes au trebuit sa suplimenteze productia de C63 Black Series din cauza ca se bateau aia ca chiorii in US pe ele.
Sa inteleg ca Mercedes si BMW nu sunt fiabile, transporta doar 3 pasageri si au un consum de 38%? E simplu, daca era intr-adevar mai buna decat ce oferea concurenta, s-ar fi vandut. Lexus si japonezele in general pierd la design unde majoritatea nu ofera nimic, n-au suflet si pasiunea cu care sunt construite nu e evidenta sau lipseste cu desavarsire. Inclusiv GT-R-ul e criticat pentru asta.
Lexus IS-F avea potential sa se "bata" cu greii clasei medii. Si chiar daca parcurgea un tur de circuit cu max 3 secunde mai lent fata de BMW M3 nu era asta o problema. Pentru ca un sofer obisnuit nu va simti o diferenta notabila.
Problema acestei masini a fost ca ea s-a bazat pe cateva piete mari, dintre care una a trecut printr-o criza groaznica. Plus ca Toyota a trecut prin doua perioade negre tot in aceiasi perioada si astfel si-a regandit politica. Nu a mai investit atat de mult in promovarea tuturor modelelor si si-a indreptat atentia asupra modelelor care pot avea in general vanzati mai mari. Astfel au aparut noi generatii LS, GS, ES, CT plus ca si-a pus la punct sistemele hibride pe aproape toata gama. Ce zici, o fi fost rau? Si chiar si asa mai mult ca sigur ca "grosul" vanzarilor lui IS-F a fost in America. Daca se baza pe Europa nu o mai lansau deloc in fabricatie.
Deci nu plangeti voi pe cei de la Lexus/Toyota, pentru ca au un public fidel de ani de zile. Si pana la urma a fost oprita productia unui model mai exotic.
Dar asa e romanul, habar nu are dar critica!