Vechiul Lexus IS F se retrage după şapte ani de carieră şi doar 11.000 de unităţi vândute

de Bogdan Mirică
Joi, 31.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus a confirmat oficial retragerea de pe piaţă a modelului de performanţă IS F. Sedanul a fost lansat în urmă cu şapte ani, dar nu s-a bucurat de un succes foarte mare.

După mai multe zvonuri care anunţau ca sigură despărţirea modelului IS-F de piaţa mondială, versiunea de performanţă îşi ia adio oficial de la fanii săi. Confirmarea a venit astăzi din partea unui reprezentant Lexus, care a vorbit pentru o publicaţie olandeză despre defunctul sedan de performanţă.

Lansat pe piaţa mondială cu mult fast în 2007, Lexus IS F şi-a propus să fure din clienţii unor modele consacrate, ca BMW M3, Mercedes C63 AMG sau Audi RS4. Şi a reuşit, dar într-o extrem de mică măsură. În cei şapte ani de existenţă, doar 11.000 de oameni au preferat să aleagă sedanul japonez.

Lexus vrea să şteargă acest episod prin introducerea unui înlocuitor prezentat deja sub numele de RC F. Modelul este un coupe de performanţă, bazat pe platforma actualului IS şi derivat din varianta coupe a acestuia: RC.

Lexus  RC F Coupe: rivalul lui BMW  M4 şi Mercedes C63 AMG debutează oficial

Practic, RC F este rivalul perfect pentru modele ca BMW M4 şi Audi RS5.

El foloseşte un motor V8 de 5.0 litri, de concepţie nouă, capabil să livreze 450 de cai putere şi 518 Nm.

via wcf

Comentarii (16)

  • Erau unii pe aici care vedeau numai dinti sparti la BMW si Mercedes din cauza leutzului asta. Acum cineva se retrage la batranete cu coada intre picioare. Deh, cateodata chiar si un leu e doar o chestie demonetizata supusa inflatiei si zvonurilor nefondate.
    Si cand te gandesti ca amaratii aia de la Mercedes au trebuit sa suplimenteze productia de C63 Black Series din cauza ca se bateau aia ca chiorii in US pe ele.
    25 4
  • Ehe, boala americanilor cu Lexus si Acura a fost in anii 80-90. Dupa 2000 masinile din tripleta germana au devenit de fite si de bon ton pentru bogatanii de peste Atlantic. Cadillac, Lincoln si Chrysler sunt in urma ca vanzari si e pacat ca nu reusesc sa revina pe primele locuri asa cum erau demult.
    16 2
  • in 7 ani doar 11000 de cumparatori? Precis ca astia sunt adevarati cunoscatori.Astia stiu ce este adevarata arta si fiabilitatea adevarata..Si chiar ma gandeam sa iau supercarul asta.Am ghinion.
    16 2
  • Panda,tu chiar crezi ce scrii? Cand a aparut Lexus?
    3 2
  • Greu sa rivalizezi cu M,AMG si RS cand ei au cateva generatii in fata ta!
    12 1
  • Probabil nu a fost pe placul tuturor pentru ca era prea fiabila, practica si buna. Cred ca totul tine de cum vede cumparatorul imaginea ei si de faptul ca nu arata asa agresiv comparatic cu ceilalti concurenti. Pe orice forum daca va uitati o sa vedeti ca e laudata ca fiind o masina foarte fiabila pentru o masina din clasa ei, o masina care la mers legal pe autostrada consuma sub 10l/100 km , o masina care poate transporta 4 persoane cu usurinta si cu un portbagaj decent. Performantele nu cred ca lasa nici ele de dorit 417bhp si 4.8 secunde 0-100. Multi dintre cei care nu au condus, fost pasageri sau vazut una in realitate cred ca si-ar schimba parerea dupa ce ar face un test drive.
    9 13
  • pacat de ea;chiar am vazut un astfel de model pe dn1 in apropiere de bucuresti si chiar arata extraordinar de bine
    5 9
  • @Doro, daca te uiti pe forum-ul Lada si alea sunt laudate, asta nu le face neaparat masini bune.
    Sa inteleg ca Mercedes si BMW nu sunt fiabile, transporta doar 3 pasageri si au un consum de 38%? E simplu, daca era intr-adevar mai buna decat ce oferea concurenta, s-ar fi vandut. Lexus si japonezele in general pierd la design unde majoritatea nu ofera nimic, n-au suflet si pasiunea cu care sunt construite nu e evidenta sau lipseste cu desavarsire. Inclusiv GT-R-ul e criticat pentru asta.
    16 0
  • @Mowlgi, inteleg ce spui de Lada si sunt masini intradevar fiabile si bune daca de folosesti pentru sa te duca din a in b cu minim de confort si performante. in categoria in care intra Lexus sunt 100% sigur ca e mai fiabil decat un c63 , M3 sau RS4 si la economie sigur stai mai bine ca toate. Sunt de acord ca nu are dinamica M3-ului sau agresivitatea si sunetul C63-ului. Sa nu ma intelegi gresit cum ca as ridica in slavi aceasta masina pentru ca nu o fac si nici nu am de ce. Doar ca am fost pasager in asa ceva , stiu proprietari de M3 care au trecut de la BMW la Lexus IS si la fel si proprietar de RS4 care a facut pasul asta, cel cu rs4 avea un consum de 28-30 in oras si desii e o masina la care te astepti la un consum mai mare totusi asta parea prea mare. Oamenii pe care ii cunosc ca au facut acest pas sunt din Anglia si sunt oameni care au vrut altceva putin mai exclusivist. La randul meu si eu as face aceiasi alegere doar pentru ca imi plac lucrurile putin mai rare.
    4 9
  • Doro,modelul asta ,care a fost lansat cu surle si trambite nu s-a vandut. End of story!
    10 0
  • Vorbe-n vant!Vorbesti ca sa nu taci,fabulatii la drumu' mare!
    6 1
  • @Doro Lada e una din cele mai luate la misto marci de catre rusi...sunt duzini de bancuri despre fiabilitatea precara a marcii (inclusiv din perioada URSS). Lada e orice numai fiabila nu.
    6 0
  • @Mowgli, daca s-ar pune problema sa se cumpere masini construite cu suflet si pasiune atunci am avea pe strazi numai Alfa Romeo si Lancia. Nu este vorba de asta. BMW nu face numai masini in combinatia tractiune spate + 6 cilindri in linie si totusi vinde foarte bine. Vei vedea ca si Seria 2 Active Tourer se va vinde fara probleme.
    Lexus IS-F avea potential sa se "bata" cu greii clasei medii. Si chiar daca parcurgea un tur de circuit cu max 3 secunde mai lent fata de BMW M3 nu era asta o problema. Pentru ca un sofer obisnuit nu va simti o diferenta notabila.
    Problema acestei masini a fost ca ea s-a bazat pe cateva piete mari, dintre care una a trecut printr-o criza groaznica. Plus ca Toyota a trecut prin doua perioade negre tot in aceiasi perioada si astfel si-a regandit politica. Nu a mai investit atat de mult in promovarea tuturor modelelor si si-a indreptat atentia asupra modelelor care pot avea in general vanzati mai mari. Astfel au aparut noi generatii LS, GS, ES, CT plus ca si-a pus la punct sistemele hibride pe aproape toata gama. Ce zici, o fi fost rau? Si chiar si asa mai mult ca sigur ca "grosul" vanzarilor lui IS-F a fost in America. Daca se baza pe Europa nu o mai lansau deloc in fabricatie.
    Deci nu plangeti voi pe cei de la Lexus/Toyota, pentru ca au un public fidel de ani de zile. Si pana la urma a fost oprita productia unui model mai exotic.
    8 0
  • johnny_Zwee
    daca ar fi fost mai accesibil decat seria 3 si alti concurenti directi, chiar ar fi avut succes.
    1 0
  • johnny_Zwee
    pana ajungi mare trebuie sa vi cu oferte mai bune, pana ajungi mare si cunoscut.
    1 0
  • Eu sunt curios de astia care mananca c de Lexus, cati au condusul unul in viata lor. Nici nu are rost sa intreb cati au mers cu ISF....
    Dar asa e romanul, habar nu are dar critica!
    7 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru