Vârsta medie a parcului auto din România era de 15.4 ani în 2018: aproape jumătate dintre mașini sunt mai vechi de 15 ani

de Paul Cosma
Vineri, 21.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vechimea medie a parcului auto din România, în 2018, s-a situat la 15.4 ani, peste media de 11 ani a Uniunii Europene, potrivit unei analize a Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Aproape jumătate dintre mașinile românilor (47%) au o vechime de peste 15 ani, iar numărul “rablelor” continuă să crească.

Cele mai noi statistici arată că parcul auto din țara noastră este într-o continuă îmbătrânire, iar situația nu pare să se îmbunătățească în viitorul apropiat.

O analiză realizată de Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) a dezvăluit că parcul auto din România avea în 2018 o vechime medie de 15.4 ani, în comparație cu media de 11 ani a Uniunii Europene.

Aproape jumătate dintre mașinile românilor (47%) au o vechime de peste 15 ani, potrivit documentului. Creșterea numărului de mașini vechi și foarte vechi a fost alimentată în ultimii ani de eliminarea timbrului de mediu.

Mașinile diesel au înregistrat o pondere de 44.6% în 2018, de aproape două ori mai mare comparativ cu anul anterior (24.8%).

Statisticile mai arată că, în 2018, parcul auto din România ajunsese la aproape 8.2 milioane de milioane de unităţi, față de cele 7.6 milioane de mașini din 2017.  Din acest total, 1.3 milioane de mașini erau înmatriculate în Bucureşti, în creștere cu circa 5% față de 2017.

Circa 500.000 de mașini din Capitală aveau peste 12 ani.

La nivel naţional, 2.6 milioane de unităţi erau mai vechi de 11-15 ani, 2 milioane de unităţi aveau vechime între 16 şi 20 ani, iar 1.8 milioane aveau peste 20 de ani vechime.

Via Agerpres

Comentarii (10)

  • Ce-ar mai merge o taxa consistenta pentru orice masina mai veche de 15 ani.
    11 9
  • Anonim
    Sa bage taxa pe autoturismele non euro , euro 1, 2, 3 sa vezi cum se evapora toate cazanele . PLUS ITP pe bune si se mai descongestioneaza traficul . Fara suparare sau ca ma dau mare destept dar nu cred ca trebuie , ca tot ruptul in fund care nu are 50 de lei de benzina trebuie sa aiba masina .
    14 9
  • Din punctul meu de vedere nu vechimea masinilor este o problema ci starea lor tehnica. Nu cred ca ar trebui penalizata o masina doar pentru ca este veche, ci pentru ca este nesigura si/sau pentru ca polueaza.
    Cum zicea si Anonimul de mai sus impozitul sa contina si gradul de poluare iar ITP-ul sa fie mai atent verificat (si sa contina doar partile care afecteaza siguranta in trafic).
    14 0
  • bondarul
    Astea sunt povesti. Nici vorba sa fie cu mult peste. Acuma depinde si cu cine faci comparatia dar situatia sta cam asa:
    https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8
    1 1
  • @Green_Alex Sa stii ca varsta e cam direct proportionala cu starea masinii. Sigur ca gasesti masini vechi in stare foarte buna, dar, in general, tot cedeaza din piese si trebuie verificata destul de des. Mai e si aspectul ca masinile noi nu mai au asa fiabilitate, fiind mai complexe, dar asta e pentru alta discutie. Oricum ar fi, masinile vechi polueaza mult mai mult. De-aia taxa usturatoare la masini mai vechi de 15 ani ar rezolva multe probleme (de trafic, de poluare, de accidente etc.). Si 15 ani e chiar destul de ingaduitor, ideal ar fi 10-12.
    3 7
  • mircea badea
    problema e doar la itp, ca nu verifica mai amanuntit noxele.

    si faptul ca se gasesc de vanzare uleiuri "vechi/groase",
    2 3
  • cel mai simplu: impozit in functie de norma Euro si de poluare.
    3 3
  • OMV100+
    in china in zonele aglomerate au interzis vanzarea combustibilului neaditivat/obisnuit. sa faca si in UE la fel.
    4 3
  • bai ce de specialisti pe aici care vor taxe, probabil au X-uri Q-uri sau alte limuzine si ii deranjeaza traficul, pai comparati si voi salariul mediu din Romania cu cel din celelalte tari UE si o sa vedeti ca stam bine chiar la 15 ani in comparatie cu 11!!
    7 3
  • Trebuie neaparat scapat de rable. E incredibil cate jafuri stau nemiscate, cate scot fum prin trafic si cat de periculoase sunt. Ar trebui sa mai existe un program cum a fost cel cu voucherele pentru casare masini vechi, cu care puteai sa iti iei electrocasnice sau masina noua.
    3 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru