Cele mai noi statistici arată că parcul auto din țara noastră este într-o continuă îmbătrânire, iar situația nu pare să se îmbunătățească în viitorul apropiat.
O analiză realizată de Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) a dezvăluit că parcul auto din România avea în 2018 o vechime medie de 15.4 ani, în comparație cu media de 11 ani a Uniunii Europene.
Aproape jumătate dintre mașinile românilor (47%) au o vechime de peste 15 ani, potrivit documentului. Creșterea numărului de mașini vechi și foarte vechi a fost alimentată în ultimii ani de eliminarea timbrului de mediu.
Mașinile diesel au înregistrat o pondere de 44.6% în 2018, de aproape două ori mai mare comparativ cu anul anterior (24.8%).
Statisticile mai arată că, în 2018, parcul auto din România ajunsese la aproape 8.2 milioane de milioane de unităţi, față de cele 7.6 milioane de mașini din 2017. Din acest total, 1.3 milioane de mașini erau înmatriculate în Bucureşti, în creștere cu circa 5% față de 2017.
Circa 500.000 de mașini din Capitală aveau peste 12 ani.La nivel naţional, 2.6 milioane de unităţi erau mai vechi de 11-15 ani, 2 milioane de unităţi aveau vechime între 16 şi 20 ani, iar 1.8 milioane aveau peste 20 de ani vechime.
Via Agerpres
Cum zicea si Anonimul de mai sus impozitul sa contina si gradul de poluare iar ITP-ul sa fie mai atent verificat (si sa contina doar partile care afecteaza siguranta in trafic).
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/average-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-vehicle-8
si faptul ca se gasesc de vanzare uleiuri "vechi/groase",