După o perioadă de teasing involuntar subliniat de apariţia unor fotografii ale unor machete cu cel mai nou model Volvo, sedanul care se va lupta din 2016 cu triada germană Audi A6 - BMW Seria 5 - Mercedes Clasa E a fost prezentat oficial de brandul suedez. Galeria foto oficială a noului Volvo S90 şi informaţiile suplimentare ne oferă un tablou îndeajuns de serios încât să ne dăm seama că suedezii vizează, pentru prima dată în istorie, o luptă egală cu cei trei mari concurenţi de la sud.
Momentul ales nu este deloc unul prost. Lansarea lui S90 vine în ziua în care Volvo a anunţat oficial faptul că luna noiembrie 2015 a fost cea mai bună din istoria de 88 de ani a brandului suedez, deci S90 poate fi considerat şampania unui sfârşit de an excelent pentru marca suedeză. Dar să ne ocupăm de maşină.
"Noul S90 marchează un salt imens pentru Volvo. Producătorul suedez este cunoscut mai ales pentru SUV-urile şi break-urile sale, însă prin lansarea lui S90 Volvo îşi semnalează intenţia clară de a ataca segmentul sedan premium cu sedanul său distinctiv", îşi încep cei de la Volvo comunicatul oficial. Suedezii semnalează astfel clar, încă din start, intenţiile de a lupta de la egal la egal cu adversarii germani care în acest moment păreau intangibili în Europa şi la nivel mondial.
Aşa cum se bănuia şi se ştia încă de la momentul în care producătorii de machete au "scăpat" pe internet primele imagini ale replicii la scară mică a modelului nordic, S90 împrumută de la fratele de platformă XC90 designul agresiv dominat de blocurile optice care devin uşor-uşor specifice mărcii suedeze. Spatele este însă uşor diferit, fiind o adaptare la o caroserie de tip sedan a luminilor care pe XC90 sunt, în mod tradiţional, verticale.
Interiorul maşinii este şi el dominat de un element care şi-a făcut debutul oficial pe XC90. habitaclul modelului nordic.
Este vorba despre display-ul vertical care va deveni în câţiva ani un laitmotiv al brandului din Suedia. Totul este asortat cu materiale de top, imaginile oficiale prezentându-ne o versiune în care lemnul de calitate, pielea şi aluminiul fac o echipă excelentă înTehnologia este un mare plus al modelului suedez. Aşa cum era de aşteptat, S90 vine cu o armată de sisteme de siguranţă, pachetul City Safety având acum capacitatea de a frâna automat, ziua şi noaptea, la detectarea animalelor de talie medie şi mare. Chiar dacă acest sistem a fost realizat în principiu pentru a evita accidentele destul de dese în care elanii sunt loviţi pe şoselele nordice, pachetul va fi de o reală utilitate şi în România, pentru că printre animalele "vizate" de acest pachet se numără şi caii, caprele sau vacile, apariţii care "condimentează" viaţa şoferilor din ţara noastră.
Nu uităm nici de Pilot Assist, un sistem de pilotaj semi-autonom care menţine automat maşina pe mijlocul benzii pe autostradă sau pe stradă la viteze de până la 130 de kilometri pe oră. De altfel, Volvo şi-a anunţat deja intenţiile de viitor în această zonă, constructorul suedez testând în jurul oraşului Goteborg maşini complet autonome.
La nivel de motorizări, Volvo se va baza pe aceleaşi motoare din noua familie Drive-E care şi-au făcut apariţia pe noua generaţie XC90. Acest lucru înseamnă că versiunea hibridă T8, care a debutat de asemenea pe SUV-ul suedez, va fi şi ea disponibilă pe noul S90.
Cu peste 400 de cai putere şi cu un consum oficial de 2.1 litri/100 km, versiunea hibridă (2.0 Twin-Turbo benzină plus motor electric) va fi în mod sigur cea mai scumpă versiune de motorizare de pe S90. Preţurile oficiale pentru România vor fi anunţate în primăvara anului viitor.Prima apariţie a lui Volvo S90 în faţa publicului va avea lor la Salonul Auto de la Detroit, în 11 ianuarie 2016. Automarket se va afla printre publicaţiile care vor asista live la dezvelirea maşinii la salonul auto nord american.
@ztele, bine ai revenit! :)
oricum eu am mai "ginit" si sistemul audio...tre' sa fie o incantare. De restu' numai zic nimic, probabil unul dintre cele mai interesante interioare din clasa.
"ce poti scrie azi lasa pe maine" spune un oficial de la Volvo
Per total, o masina solida, fara indoiala foarte sus la siguranta activa si pasiva. Sa vedem cum va fi primita pe piata. Bafta maxima!
salut man, si eu ma doua, iar acest S90 a devenit noua mea masina fetish, inainte fiind actualul S60,
tu ce modele ai in parcare? eu am un S40 si un V40.
Din fata este belea de frumaoasa .
La interior acea tableta de 8 / 10" sau cat o avea ea paraca nu-i din peisaj .
Sistemul audio de la Bowers & Wilkins ar trebui sa fie unul de superclasa .
P.S. Si vezi ca Hyundai-Kia are o productie de 8 mil+ automobile, deci know-how au si la capitolul asta. Respect Volvo si pentru trecut si pentru prezent, insa nu mai compara pitici cu giganti.
8 mil pt ca sunt marca de volum taticu,, ca si Toyota, ca si VW, astia DA, astia au know how, Hyundai sunt copii pe langa avesti giganti.
Trebuie sa fii debil sa compari productia unei marci de volum cu a uneia premium, daca vrei sa compari vanzarile volvo atunci sa le comparam cu ale altei companii care pana de curand a avut probleme financiare si sefi fara viziune, gen,,,, Jaguar, iar peste 5 ani cand ambele se vor fi redresat bine o sa le comparam vanzarile cu tripleta germana.
P.S. tu cumva esti conducator de Ceed? asta ar explica multe.
http://www.automarket.ro/stiri/se-cauta-imaginatie-si-creativitate-ai-un-copil-de-pana-la-15-ani-caruia-i-67971.html
@arogantul,
Hyundai investeste intr-un an cat nu investeste Volvo in 3, cu toate ca sunt tinuti pe linia de plutire cu fonduri din China. Hyundai a castigat titlul de multe ori de cea mai inovativa companie auto din lume. In al doilea rand Volvo nu are un concurent la clasa de lux. Iar aici pot spune ca se afla sub Hyundai-Kia sau Toyota ( Royall Crown, Avalon, etc )
Toyota Avalon are aceeasi lungime ca S90, si se vrea sedan premium, nicidecum lux cum spui matale. Probabil ca in cucuietii din deal pana si o Skoda poate sa treaca drept lux.
In plus, jucaria toyotei este comercializata doar in cateva tari.