Volkswagen a raportat datele financiare și vânzările pentru primul semestru al anului. În urma cifrelor obținute, nemții anticipează că estimările pentru 2021 vor fi confirmate.
Veniturile din vânzări s-au ridicat la 7 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional a fost de 1.8 miliarde de euro.
În intervalul ianuarie-iunie, brandul german a realizat vânzări de 2.7 milioane de unități, cu 500.000 mai multe față de aceeași perioadă din 2020, respectiv o creștere de 23%. În 2020, VW a vândut aproximativ 5.3 milioane de vehicule.
“Deși există semne că problemele privind aprovizionarea cu semiconductori încep să se rezolve, ne așteptăm să avem un al treilea trimestru cu multe provocări din această perspectivă. Preconizăm o creștere semnificativă a livrărilor și vânzărilor în 2021,” a declarat Alexander Seitz, directorul financiar al mărcii VW.
Via Volkswagen
Deci pot face şi electrice şi să fie profitabili.
Nu se compara Golf cu Corolla. Poate in Germania se vinde, dar international, tot Corolla e cel mai bine vandut model.
Iar cand vine vorba de fiabilitate, aia care iau germane le si vand repejor ca sa nu bage banii in ele, asa ca tot cu japoneze si coreene faci treaba.
https://www.buyacar.co.uk/cars/used-cars/157/most-reliable-cars
https://www.topgear.com/car-news/list/here-are-17-cars-thatll-do-300000-miles
https://www.autoexpress.co.uk/driver-power/64280/most-reliable-cars-buy
Vezi vreun VAG? Vreo masina a grupului VAG? Vreo masina a coroanei de cacao BMW?
Trezeste-te la realitate si nu te mai lasa prostit de samarii care fac bani pe spatele fraierilor ca tine. Germanii aia care iau VAG, dupa 3-4 ani le vand la romanii fraieri ca sa nu bage ei bani in ele si bagati voi. Japonezii fac masini, germanii chestii cu 4 roti frumoase. Cand o sa vreti masini, nu frumusete, atunci o sa intelegeti. Deocamdata bagati bani in chestii frumoase, cu faruri, semnalizari dinamice si display-uri colorate frumos. Daca o masina adevarata se cumpara pentru frumusete, atunci alegeti masini germane.
Desigur, daca iti iei un SH, poate e o idee buna sa-ti iei o asiatica. Dar si daca se strica ceva la ea, costurile de reparatie sunt mari si astepti mult dupa piese.
Apoi este o altă latură şi anume în ţările G6 dar şi parţial populație OECD, preferă să îşi reînnoiască maşina la fiecare 8-10 ani, iar aici caştigă marcile care pot fi revândute.
Mărcile care pot fi revândute sunt cele mai..... vândute în acel "continent economic" şi deci care pot fi reparate uşor şi piese faci rost repede.
La grupul VAG poţi găsi piese în aceeaşi zi, maxim a doua zi, în majoritatea ţărilor europene!!
La japoneze poate astepti piese mult DACA se strica, dar se strica mult mai rar ca orice troaca germana. Iar la performante VW sunt mai buni??? Poate doar la softuri mincinoase. Dupa resoftare pica si cuplu si CP si daca ii dai mai tare intra motorul in limp mode. Deci nu stiu unde sunt performantele alea si la ce trebuie super performante cand ai limita de 130 km/h la care ajungi cu orice Toyota, dar sa nu uitam ca romanii nu stiu sa foloseasca autostrazi si fac accidente sau stau in coloana catre munte, deci faci ceva pe ele de performante. Eu prefer plastice din alea ieftine si tehnologie veche si buna, decat masina frumoasa dar care nu porneste.
VAG sunt slabi tare cand vine vorba de masini si performante. Nu mai confundati ce a fost VAG acum 20 de ani cu ce este astazi. Cand vezi 2.0 Bluemotion te prapadesti de ras. Tu la motorul asta de 2 litri si 140 CP zici ca e performanta?
au început să mai umble la exterior, interior.
Au reuşit ceva exterior, da, dar interior... mmmm...
Dar înainte de acest mic salt neterminat, Toyota aveau butoane de.... autobuz din anii 80 !!
Deci, să fim serioşi.
Oricum cele mai fiabile maşini azi sunt cele electrice, dar şi aici Toyota a dat-o în bară tare, mizând pe prostia de hidrogen.
Să nu mai zic că ÎNCĂ
MAI EXISTĂ AZI, anul de graţie 2021, maşini Toyota cu BATERII NON LITIU-ION !
Deşi clar , şi la capitolul baterii au dat-o în bara cu maşinile hibride non plugin, mizând pe metal hibrid sau chiar plumb !!??! şi deşi se ştie clar că cele litiu sunt clar superioare din toate punctele de vedere, au continuat ca nesimţiţii să la folosească şi încă o mai fac.
Aşa că ei trăiesc pe un os al trecutului, bun, dar prea vechi, prea puţin pentru azi.
Iată ce ne arată un studiu de specialitate:
https://www.motorbiscuit.com/the-biggest-complaints-about-electric-cars/
În orice caz, măi CTP în miniatură, ai grijă că “fraza lustruită nu ne poate înşela” (Eminescu). Prin urmare, nu te mai opinti “persuasiv”…
Asa ca mai lasa abureala cu bateriile, ca o Toyota hibrida veche de 10 ani merge in continuare mult mai bine ca un BMW PHEV care poate lua foc din cauza baterie.
Maşinile electrice (cele serioase nu ăia care forţaţi fac la mişto) sunt mult mai fiabile decât orice termică.
Singura diferenta probabil este detaliul ca pentru masina germana se gasesc mai usor piese de la dezmembrari :) Si se gasesc relativ usor pentru ca se strica sau se accidenteaza mai des decat restul.
Pana nu detii efectiv o japoneza nu intelegi toate aceste aspecte, le urez cator mai multi acesta experiența.
PS: cu valul de caldura tot vad modele germane trase pe dreapta si cu avarii pe bulevarde cu capota sus. Caldura scade drastic fiabilitatea, trebuie pusa bere in radiator :P
Cost reparație-n regie proprie: 36 € (= 180 lei piesa, găsită în aceeași zi fără bătăi de cap.)
Aștept totuși să mi se strice EGR-ul, DPF-ul, DSG-ul și mai ales turbina -- ahm, uitasem că nu le are. :-)
Back VAG ontopic, VW-SEAT-Skoda-etc. nu cred că fac mașini proaste.
Sau nu mai proaste decât media producției globale, cu fiabilitatea-n scădere continuă din cauza logică a complexității în creștere geometrică.
n.b.: Interesantă-n sensul ăsta e o știre conform căreia Porsche va livra mașini fără unele... multe cipuri montate, ce vor fi updatate ulterior pe la dealeri.
Concluzia: al naibii de necesare par deci sistemele de școală ajutătoare care-ți trag de volan... :-)