Constructorul german a dezvăluit oficial cifrele cu privire la situația vânzărilor la nivel mondial pentru anul 2022. De aici reiese faptul că Volkswagen a reușit să vândă în total 4.56 milioane de automobile pe tot mapamondul. Asta înseamnă, totuși, o scădere de 6.8% față de nivelul din 2021.
Cu toate acestea, există motive de bucurie pentru constructorul din Wolfsburg. Asta pentru că a reușit să livreze circa 330.000 de mașini electrice la nivel mondial, o creștere de 23.6% în acest segment. Cel mai popular model cu zero emisii al germanilor a fost ID 4, care s-a vândut în 170.000 de exemplare la nivel mondial.
De asemenea, Volkswagen a reușit să-și dubleze vânzările de mașini electrice în China, cea mai mare piață a constructorului german. Astfel, a fost înregistrată în această țară o creștere de 102.9% a vânzărilor de mașini electrice. Numai acolo au fost vândute 143.100 de mașini cu zero emisii.
Modelul ID 4 s-a bucurat de succes și pe piața din Statele Unite.
Acolo au fost vândute 22.700 de exemplare, ceea ce se traduce printr-o creștere de 27.7% față de vânzările din 2021 ale acestui model. De asemenea, același model este și cea mai populară mașină electrică din Suedia, cu 8900 de exemplare vândute în țara scandinavă. Este pentru al treilea an la rând când un model electric al mărcii germane ocupă prima poziție în preferințele clienților suedezi.Cel mai popular segment a fost cel al SUV-urilor. Modelul T-Roc a fost cel mai bine vândut SUV în Europa, iar pe piața din Statele Unite, circa 80% din totalul de mașini vândute în 2022 au fost reprezentate de SUV-uri. Astfel, din totalul mașinilor vândute la nivel mondial, 45% au fost reprezentate tot de SUV-uri.
La final, cererea pentru noile modele Volkswagen rămâne foarte mare. Anul trecut, în Europa, peste 640.000 de clienți au plasat comenzi pentru un model nou al mărcii germane, ceea ce înseamnă un plus de 18%.
via Volkswagen
1. Nu este cerere pentru electrice;
2. VAG si altii au voie sa vanda in China, dar chinezilor trebuie sa li se bage bete in roate ca sa nu mai vanda in Europa.
Cam asa vor unii sa faca vanzari, prin concurenta inegala.
vw vinde in china pentru ca exista cerere. In europa chinezii n-au ce sa vanda pentru ca sunt copiute nenorocite.