Anul 2024 a fost cu suișuri și coborâșuri pentru Tesla în ceea ce privește vânzările. Deși a avut parte de un ultim trimestru cu vânzări record, situația pentru întregul an relevă o scădere a vânzărilor. Potrivit celui mai nou raport al mărcii americane, Tesla a vândut 495.570 de mașini noi în ultimul trimestru din 2024. Asta înseamnă un nou record la nivel trimestrial și doboară recordul precedent din al treilea trimestru al aceluiași an.
În schimb, cu privire la vânzările pe întreg anul, Tesla a reușit să vândă 1.789.226 de mașini noi la nivel mondial. Ca o comparație, marca americană a vândut circa 1.8 milioane de mașini noi în 2023 la nivel global. Este pentru prima dată după un deceniu când Tesla raportează o scădere a vânzărilor pentru un an întreg.
Dintre cele mai vândute modele, Tesla Model 3 și Model Y au fost cele mai căutate. Anul trecut au fost vândute 1.704.093 de exemplare ale celor două modele, luate împreună. Celelalte modele ale mărcii, cum ar fi Model S, Model X și Cybertruck, au fost comercializate în 85.133 de exemplare la nivel mondial.
Tesla are speranțe că 2025 va fi un an cu vânzări mai multe. Model Q și care va fi cel mai accesibil model al mărcii. Noul model ar urma să aibă un preț de pornire de circa 30.000 de dolari.
Pentru acest an, marca deținută de Elon Musk pregătește două noutăți importante. Una dintre ele este o versiune actualizată pentru Model Y. Cealaltă noutate va fi lansarea unui model complet nou, botezatvia Carscoops
Versiunile nou de 3 și Y vor creste vânzările. S și X par fie ignorate iar Q nu va ajunge prea curând pe piața.
Dar era de asteptat, concurenta era inevitabila si oferta Tesla aproape prea buna are si ea imperfectiunile ei.
De notat totusi ca pe piata americana, Tesla nu are practic concurent si mai ales nu ii are pe chinezi in coasta (sa-i multumeasca "senilului" pentru asta) Poate ca nici asocierea imaginii imigrantului ilegal cu viitorul cel mai batran presedinte al SUA sa nu ajute prea mult, dimpotriva.
Sa fie si primele semne ele inceputului sfarsitului pentru schema Ponzi promovata atat de intens de influencarii platiti de sud-african? Bursa si asa e supraevaluata si, o data cu inscaunarea clovnului si a politicilor fara cap fluturate, mi'e ca vom asista la o scurta si spectaculoasa vrie a bisnitarelii.
Dar Tesla mai are resurse. Tesla model 2 şi semitruck.
Ei îşi fac treaba foarte bine.
In 2024 au vandut 1.75 milioane de unitati. In 10 ani eu zic ca e un progres substantial. Acuma ca mai au si scaderi, asa-i desenul. E foarte greu sa cresti incontinuu, mai ales intr-o piata care devine tot mai saturata de masini electrice.
Cat despre Tesla, n-as avea nici o problema sa iau una in considerare, dar nu-mi plac interioarele deprimante cu tableta aia infipta-n bord iar la exterior design-ul s-a banalizat pana la exasperare, cu schimbari foarte mici de la o generatie la alta.
Până la 20 milioane Tesla pe an ar trebui atinsă borna de 2 milioane. În anul 2024 vânzările Tesla au scăzut, dar în 2025 vor scădea mai tare, pe fondul crizei globale. :
Ăștia care tot vorbiți de subvenții la electrice ignorați (de ignoranți ce sunteți sau mai rău, de duplicitari ce sunteți) ca va plimbați cu o termică pentru ca zeci sau chiar sute de miliarde din taxe au fost pompate în producătorii auto, de-a lungul deceniilor. De cele mai multe ori din motive electorale, ca sa rămână angajați mii de oameni și sa voteze cuminți cum trebuie.
Dar așa e in epoca internetului. Prostimea nu știe/vorbește despre nenumăratele miliarde date ca subvenții, terenuri date de stat pe nimic sau aproape nimic, facilități fiscale și energie la preturi speciale. Prostimea vede doar ce nu le convine.
În 2009 gigantii americani au fost salvați de stat, dar statul a primit înapoi cu dobândă, nu s-au dat zeci de miliarde doar pentru salvarea unor locuri de muncă, nimic nu este gratuit cu adevărat, cel puțin până acum se pare, în ultimii ani ce-au returnat electricele din zecile de miliarde primite ca subvenții ? Au returnat ca nu mai știu ce să interzică, impună, să mențină electricele, în UK " EV industry group " militeaza pentru interzicerea hibridelor non plug-in până în 2030, pai desigur, acestea au avut o creștere mai mare decât cele plug-in și iar nu e bine, în acest ritm pot sa speculez ca după 2035 vor fi interzise electricele produse până în 2022 și tot așa.
Nu știu dacă Tesla si-a atins vârful, poate da, poate nu, este posibil sa mai crească în viitorii ani, dar nu mult peste 2 milioane unități, problema este ca șeful atotștiutor Musk scapă de sub control, chiar sunt curios cum se va înțelege cu Trump, care este foarte orgolios, omul se bagă peste tot, în politica tuturor țărilor, aruncă în stânga și dreapta cu jigniri, fake-uri, are din ce in ce mai multa putere și devine instabil .