Vânzările Tesla au scăzut în 2024, pentru prima dată după un deceniu

de Tiberiu Safta
Vineri, 03.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a vândut peste 1.7 milioane de mașini în 2024 la nivel mondial, mai puține față de nivelul din 2023. Este pentru prima dată după un deceniu când vânzările anuale ale mărcii au scăzut.

Anul 2024 a fost cu suișuri și coborâșuri pentru Tesla în ceea ce privește vânzările. Deși a avut parte de un ultim trimestru cu vânzări record, situația pentru întregul an relevă o scădere a vânzărilor. Potrivit celui mai nou raport al mărcii americane, Tesla a vândut 495.570 de mașini noi în ultimul trimestru din 2024. Asta înseamnă un nou record la nivel trimestrial și doboară recordul precedent din al treilea trimestru al aceluiași an.

În schimb, cu privire la vânzările pe întreg anul, Tesla a reușit să vândă 1.789.226 de mașini noi la nivel mondial. Ca o comparație, marca americană a vândut circa 1.8 milioane de mașini noi în 2023 la nivel global. Este pentru prima dată după un deceniu când Tesla raportează o scădere a vânzărilor pentru un an întreg.

Dintre cele mai vândute modele, Tesla Model 3 și Model Y au fost cele mai căutate. Anul trecut au fost vândute 1.704.093 de exemplare ale celor două modele, luate împreună. Celelalte modele ale mărcii, cum ar fi Model S, Model X și Cybertruck, au fost comercializate în 85.133 de exemplare la nivel mondial.

Tesla are speranțe că 2025 va fi un an cu vânzări mai multe.

Pentru acest an, marca deținută de Elon Musk pregătește două noutăți importante. Una dintre ele este o versiune actualizată pentru Model Y. Cealaltă noutate va fi lansarea unui model complet nou, botezat Model Q și care va fi cel mai accesibil model al mărcii. Noul model ar urma să aibă un preț de pornire de circa 30.000 de dolari.

via Carscoops

Comentarii (20)

  • Pai asta e de bine. Mai putine masini construite, mai putine resurse ale planetei folosite. Parca asta era ideea, nu?
    9 12
  • Cum sunt din ce în ce mai multe alternative e greu pentru Tesla sa mai domine piața la fel de autoritar.
    Versiunile nou de 3 și Y vor creste vânzările. S și X par fie ignorate iar Q nu va ajunge prea curând pe piața.
    4 15
  • Banditos
    Hmm...ulciorul nu merge de prea multe ori la apa.

    Dar era de asteptat, concurenta era inevitabila si oferta Tesla aproape prea buna are si ea imperfectiunile ei.

    De notat totusi ca pe piata americana, Tesla nu are practic concurent si mai ales nu ii are pe chinezi in coasta (sa-i multumeasca "senilului" pentru asta) Poate ca nici asocierea imaginii imigrantului ilegal cu viitorul cel mai batran presedinte al SUA sa nu ajute prea mult, dimpotriva.

    Sa fie si primele semne ele inceputului sfarsitului pentru schema Ponzi promovata atat de intens de influencarii platiti de sud-african? Bursa si asa e supraevaluata si, o data cu inscaunarea clovnului si a politicilor fara cap fluturate, mi'e ca vom asista la o scurta si spectaculoasa vrie a bisnitarelii.
    7 11
  • Iulian
    https://www.gbnews.com/lifestyle/cars/major-car-brand-porsche-abandons-electric-plans-petrol
    7 3
  • Sorin Prelipceanu
    @Banditos. Tot ce ține de piața de capital ( bursă, cripto monede, etc), este umflat în mod artificial. Sunt care se ocupă cu asta. Se numesc Market-makers. Doar influențează piața. Tu ai timp să crezi că Tesla, care este o companie nouă are o capitalizare de 10-20 de ori mai mare decât Ford, Toyota, GM, Mercedes, iar aceștia sunt de 100-120 de ani pe piață. Iar cei ce spun că papițoiul ăsta are o avere de ordinul a 300-400 miliarde de dolari, l-au căutat în buzunar, sau în conturile bancare. În câțiva ani va dispărea la fel de brusc cum a apărut.....
    8 3
  • nobody
    Cum dolarul e si el in crestere continua (a ajuns in cateva saptamani de la 0.94 la 0.97 EUR), n-o sa ajute la competitivitate pe pietele externe
    10 1
  • Cred ca de fapt e euro în scădere.
    2 14
  • George Simion
    daca vanzarile per total sunt in scadere, cel mai mult la termice, normal ca si tesla poate fi afectata cu 1%.. cand va scoate tesla 2 si roaster, va rupe iar concurenta electrica, desi chinezii se vor adapta repede, iar vesticii mai falimenteaza un pic.
    3 13
  • Elektrikkk
    Normalitate. Oricum 1,75 milioane de maşini pe an este destul de bine.

    Dar Tesla mai are resurse. Tesla model 2 şi semitruck.

    Ei îşi fac treaba foarte bine.
    1 11
  • spaclu lu manole
    Nu stiu daca isi aduce cineva aminte de rasetele si misto-urile pe site acum 10-12 ani cand Tesla se chinuia sa scoata 50-100 masini pe saptamana. Toata lumea le prevedea (si atunci) falimentul.
    In 2024 au vandut 1.75 milioane de unitati. In 10 ani eu zic ca e un progres substantial. Acuma ca mai au si scaderi, asa-i desenul. E foarte greu sa cresti incontinuu, mai ales intr-o piata care devine tot mai saturata de masini electrice.
    Cat despre Tesla, n-as avea nici o problema sa iau una in considerare, dar nu-mi plac interioarele deprimante cu tableta aia infipta-n bord iar la exterior design-ul s-a banalizat pana la exasperare, cu schimbari foarte mici de la o generatie la alta.
    2 11
  • @spaclu
    tu vezi ce e pe strazi la moda acum? niste bidoane suspendate numite la misto cross/suv..dulapul urban, noptiera anti-bordura(da da)..
    2 8
  • @Matei
    Nu nene, a crescut dolarul, ca nu ne raportam doar la minuscula piata europeana
    9 2
  • Poate greșesc dar Tesla nu a scos generații noi, doar modele noi, ultimul fiind uglytruck. In rest doar actualizări sau face lift-uri. Cum spuneam, au o problemă gravă, în acest moment pot produce peste 2,5 mil pe an. Normal ca au reușit să devină un producător important și brava lor pentru asta. În același timp este multa abureala în jurul acestei mărci. Un model ieftin sub același brand ar crea oportunități dar și dificultăți pentru modelele scumpe. Nu in ultimul rând vream si sa fim diferiți, iar acest aspect va conta in situația în care unii pot alege.
    10 1
  • @@Dutz
    Tu de și mai mult timp cânți prohodul VW, ești cel mai distrus.
    2 10
  • Trilulilu
    Singurul motiv pentru care Tesla a crescut precum Fat frumos sunt subvențiile tuturor Statelor occidentale alături de reduceri de taxe la cumpărarea lor. Dacă acești bani, zeci de miliarde, nu erau băgați în fundul autistului, Tesla avea soarta pecetluită demult.
    9 1
  • @spaclu manipulator
    Musk vorbea despre 20 milioane pe an. Tu critici vorbele unor comentaci, dar omiți ce spune viermele ancorat la bugetele statelor.
    Până la 20 milioane Tesla pe an ar trebui atinsă borna de 2 milioane. În anul 2024 vânzările Tesla au scăzut, dar în 2025 vor scădea mai tare, pe fondul crizei globale. :
    6 1
  • Andrei
    Dacă statele nu subvenționau masiv industria auto în vest automobilul ar fi fost un lux, cum era la început.
    Ăștia care tot vorbiți de subvenții la electrice ignorați (de ignoranți ce sunteți sau mai rău, de duplicitari ce sunteți) ca va plimbați cu o termică pentru ca zeci sau chiar sute de miliarde din taxe au fost pompate în producătorii auto, de-a lungul deceniilor. De cele mai multe ori din motive electorale, ca sa rămână angajați mii de oameni și sa voteze cuminți cum trebuie.

    Dar așa e in epoca internetului. Prostimea nu știe/vorbește despre nenumăratele miliarde date ca subvenții, terenuri date de stat pe nimic sau aproape nimic, facilități fiscale și energie la preturi speciale. Prostimea vede doar ce nu le convine.
    1 3
  • Există subvenții și subvenții, unele produc locuri de muncă reale, locuri care produc bani la rândul lor și ajută industrii întregi, altele au ca efect restrângerea activității și falimente.

    În 2009 gigantii americani au fost salvați de stat, dar statul a primit înapoi cu dobândă, nu s-au dat zeci de miliarde doar pentru salvarea unor locuri de muncă, nimic nu este gratuit cu adevărat, cel puțin până acum se pare, în ultimii ani ce-au returnat electricele din zecile de miliarde primite ca subvenții ? Au returnat ca nu mai știu ce să interzică, impună, să mențină electricele, în UK " EV industry group " militeaza pentru interzicerea hibridelor non plug-in până în 2030, pai desigur, acestea au avut o creștere mai mare decât cele plug-in și iar nu e bine, în acest ritm pot sa speculez ca după 2035 vor fi interzise electricele produse până în 2022 și tot așa.

    Nu știu dacă Tesla si-a atins vârful, poate da, poate nu, este posibil sa mai crească în viitorii ani, dar nu mult peste 2 milioane unități, problema este ca șeful atotștiutor Musk scapă de sub control, chiar sunt curios cum se va înțelege cu Trump, care este foarte orgolios, omul se bagă peste tot, în politica tuturor țărilor, aruncă în stânga și dreapta cu jigniri, fake-uri, are din ce in ce mai multa putere și devine instabil .
    4 1
  • Oare de ce nu mă miră ca speculează numai aberații. Uite să speculez și eu un pic: vor începe să interzică mașinile non-euro, apoi Euro
    1 1
  • Oare de ce nu mă miră ca speculeazi numai aberații. Uite să speculez și eu un pic: vor începe să interzică mașinile non-euro, apoi Euro 1-3, apoi Euro 4 și tot așa.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru