Vânzările Skoda au scăzut sub pragul de un milion de mașini, pentru prima oară după 7 ani

de Tiberiu Safta
Joi, 13.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul ceh a reușit să vândă, în 2021, un total de 878.200 de mașini. Asta reprezintă o scădere de 12.6% față de 2020 și este pentru prima dată, după 7 ani, când Skoda nu reușește să atingă pragul de un milion de mașini comercializate.

În 2021, vânzările Skoda au scăzut cu 12.6% față de 2020. În total, marca cehă a reușit să vândă 878.200 de mașini la nivel global. Astfel, pentru prima dată din 2014, Skoda nu a reușit să treacă de pragul de un milion de vehicule vândute.

Skoda a înregistrat un declin în vânzări pe majoritatea piețelor unde se comercializează modelele sale. Cea mai mare scădere a fost înregistrată în China, cu 71.200 de unități vândute. Asta înseamnă o scădere de 58.8%, fiind comercializate cu 100.000 de mașini mai puțin decât 2020.

Pe piețele din Europa Centrală și de Est au fost înregistrate scăderi de aproape 10%, iar în Europa de Vest vânzările Skoda au scăzut cu peste 5%. În Rusia s-au vândut cu 4.4% mai puține modele Skoda față de 2020. Singura piață unde au fost înregistrate creșteri este cea din India. Datorită lansărilor de modele noi, Skoda a înregistrat o creștere de 20.6%, adică 85.000 de unități vândute.

În Germania au fost vândute cele mai multe modele Skoda, cu 136.800 de unități.

În Rusia au fost comercializate 90.400 de vehicule, iar în Cehia au fost înmatriculate aproape 80.000 de bucăți. Anterior, China fusese piața numărul 1 pentru Skoda, iar acum a ajuns pe locul patru.

Cele mai bine vândute modele Skoda au fost: Octavia (200.800 exemplare), Kamiq și Karoq (peste 100.000 de unități) și Fabia și Kodiaq (sub 100.000 de mașini). Cel mai nou model, Enyaq iV a fost vândut în 44.700 de exemplare, iar modelul Citigo iV, care a fost scos din fabricație, a fost comercializat în 4400 de unități.

via Profit

Comentarii (14)

  • Seriff
    Pai cand o Fabia cheala incepe de la 17.000 euro cu motor de 1.0 ei ce asteptari aveau?
    26 3
  • Citizen
    Nici nu e de mirare la ce preturi practica...
    13 2
  • În timp ce Porsche și Lamborghini au creșteri, pe de altă creșterile de prețuri la mărcile obișnuite nu sunt o idee bună, în situație de scadere fiind și Renault, care de acum doi ani a anunțat creșteri, când se cere zeci de mii pe o compactă, clientul se orientează la Dacia, Skoda la fel cu Fabia .
    15 1
  • Ultima Octavia e urata cu crengi. Era mai misto aia cu faruri desparite, de care toti "ziaristii" au ras cu sughitzuri. In afara de Fabia, toate celelalte modele noi de la Skoda sunt urate ca design. Au incercat ei ceva, dar a iesit un kktok. Deci nu stiu daca are legatura, dar poate o fi si asta un motiv pentru vanzari proaste. In cele din urma, suntem vizuali, designul e important. Nu inteleg de ce e asa de greu de priceput. Sau asta e tot ce pot ei mai bun? Ca atunci e jale...
    5 4
  • preturile cerute sunt cauza. Le-au crescut puternic pe toate pietele din Europa. Iar la noi e jale cu ele, Kodiaq e mai scump cu 10.000 (corect 10 mii) fata de acum 1 an de zile. Unde mai pui ca nici interiorul nu prea e updatat conform anului 2022.
    5 1
  • E interesanta alocarea de cip-uri in cadrul VAG. Skoda are probleme cu stocurile, cel putin in RO. O masina comandata in martie a ajuns dupa 7-8 luni. E normal sa se reflecte in vanzari. Nu numai la noi.
    Eu cred ca design-ul ultimei generatii este foarte reusit, la toate modelele.
    4 2
  • Seriff
    @PMC, nu e vorba de design, e vorba strict de pret, de ce Dacia e pe primul loc si Hyundai pe 2? Pentru ca au cele mai mici preturi de masini noi din piata, la pretul de Fabia de exemplu iti iei Elantra cu motor de 1.6 sau daca tot vrei ceva gen Fabia iti iei Hyundai i 20 cu 13000 nu 17000 cat e o Fabia, oamenii cumpara ce e mai ieftin, e logic, nu le pasa ca e Skoda, Hyundai, Vw sau altceva. Si cine are bani si nu ii pasa de costuri nu isi ia Skoda, se duce direct si ia Mercedes.
    7 1
  • Un Karoq cu motor de 1.0 tsi ajunge la 46000 euro mai zic ?
    5 2
  • @Seriff: discutabil... Cine strange din k*r sa-si ia o masina noua, mai face un efort daca chiar ii place Fabia si o ia. Mie personal i20 imi place foarte mult, dar o Fabia e peste. Se poate discuta daca merita diferenta de 4000 de iepuro de care zici, dar intr-adevar, Fabia e deasupra, oricum ai lua-o. Bine, daca esti femeie si toate masinile-s la fel, atunci nu vezi nicio diferenta. Dar cine are idee cat de cat, vede din 2 priviri ca e altceva. Nu mai vorbim de Polo. De fapt asta e o alta discutie, daca tot ai banii de Fabia, la ora actuala, trebuie sa fii dus cu pluta sa nu iei Polo. Am mai spus-o aici, Polo la ora asta e cea mai buna masina din clasa sa, fara discutie. De asemenea, mie mi-a soptit o viorea ca discountul la un VW e mai mare decat la Skoda. Si asta e de luat in seama.
    6 7
  • Ciudat că pe site-ul Skoda nu mai apar nici Scala, nici Superb -- după mine singurele care mai atrăgeau prin raportul bănet/calități (ex., exista o Scala 1.5 TSI de 150 CP c.v. man. la doar 19 mii, cam cât o Fabie nouă de 110 CP.)

    Posibil să reapară la anu, dacă tot aștepți o veșnicie livrarea.
    Cred că o pun însă d-o mică resetare ;-) -- la prețuri, evident.
    12 1
  • @PMC ”De asemenea, mie mi-a soptit o viorea ca discountul la un VW e mai mare decat la Skoda” :) Probabil nu ati mai fost intr-o reprezentanta auto in ultimul an. Discounturile lipsesc cu desavarsire mai ales la vw cat si la Skoda. Hyundai acorda cele oficiale de pe site, dar in reprezentante nu se mai acorda nimic, pe motiv de cererea mare si lipsa de cipuri . Puteti verifica pe autovit, la o reprezentanta din Mures, aceeasi Skoda Kamiq cu 10 mii km la bord, in noiembrie costa 27900 euro si acum costa 28999 euro. Deci vioreaua dumneavoastra este mincinoasa.
    5 1
  • LUCCI LUCIANO
    Păi...Fabia full, cu motor de 1L, costa 32.000.....ce ati vrea sa se intample?
    4 2
  • @Manu: e drept, n-am mai fost la negocieri pentru o masina nouă de multișor. Dar asta e o situatie excepțională. Vioreaua mea s-a ofilit, da-o drec...
    2 1
  • @Seriff - am un prieten care a comnadat o Skoda Superb in Iulie sau August, si inca nu a primit-o. Masina a fost peste 50k euro, iar intre timp i-au crescut pretul cu 5000 euro (el va plati pretul initial din contract). Pretul nu are nici o legatura cu vanzarile slabe. Problema e ca nu pot face suficiente masini, cel mai probabil din cauza stocurilor limitate de semiconductori.

    Vezi si pe configuratorul Mercedes, LTE are "disponibilitate limitată".
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru