Skoda a încheiat anul 2022 cu o scădere de 16.7% a vânzărilor la nivel mondial față de nivelul atins în 2021. Astfel, constructorul cu sediul la Mlada Boleslav a reușit să vândă 731.300 de automobile la nivel global în 2022. Prin comparație, Skoda a vândut, în 2021, 878.200 de vehicule.
Cele mai multe mașini s-au vândut în Europa de Vest, acolo unde au fost comercializate 377.000 de exemplare, mai puține cu 7.8% față de 2021. Pe locul 2 se află Europa Centrală, unde au fost vândute 148.000 de exemplare, ceea ce înseamnă un minus de 9.8% față de acum 2 ani. În Europa de Est, care exclude Rusia, s-au vândut doar 31.600 de mașini, un minus de 11.9%.
SCĂDERI ÎN CHINA, CREȘTERI ÎN INDIA
În schimb, Skoda a suferit cele mai mari scăderi pe piața din China. Acolo au fost vândute 44.600 de mașini ale constructorului ceh, un lucru care se traduce printr-o scădere de 37.4% față de 2021. În urmă cu 2 ani, Skoda a vândut 71.200 de mașini în China.
Singura piață la nivel regional unde Skoda a înregistrat creșteri a fost cea din India.
În acea țară au fost vândute 51.900 de exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 127.7% față de nivelul din 2021. De altfel, India a fost a treia cea mai mare piață pentru Skoda în 2022, după Germania (134.300 de exemplare vândute) și Cehia (71.200 de unități comercializate).OCTAVIA, CEL MAI POPULAR MODEL
Așa cum era de așteptat, cel mai popular model a fost Octavia, cu 141.100 de exemplare vândute, mai puține cu 29.7% față de 2021. Pe locul doi a fost Kamiq, cu 96.300 de unități comercializate și o scădere de 20.3%. Ultimul loc pe podium este ocupat de Kodiaq, cu 94.500 de mașini vândute și o scădere de 4.2%.
La nivel mondial, doar două modele s-au bucurat de creșteri ale vânzărilor. Este vorba despre electricul Enyaq iV, care s-a vândut în 53.700 de exemplare și a înregistrat o creștere de 20%. Celălalt model în creștere a fost Kushaq, un model disponibil exclusiv în India. SUV-ul bazat pe Volkswagen T-Cross s-a vândut în 26.800 de exemplare, ceea ce înseamnă o creștere de 110.2%.
via Skoda
44.600 China.
Pe plus.India.
E loc berechet de minus pe 2023.
Škoda Octavia 141,100; -29.7%
Škoda Kamiq 96,300; -20.3%
Škoda Kodiaq 94,500; -4.2%
Škoda Fabia 92,700; -6.5%
Škoda Karoq 87,700; -26.4%
Škoda Superb 60,800; -8.0%
Škoda Enyaq 53,700; +20.0%
Škoda Scala 39,500; -17.9%
Škoda Kushaq 26,800; +110.2%
Škoda Slavia 20,900; -
Škoda Rapid 17,300; -72.8%
sunt urâte și mult, mult prea scumpe pentru ce oferă...
Sper să-și mai revizuiască poziționarea pe piața ca si preț… au început sa cam sară calul.
Dacă nu rămân pe zona de mașini practice cu dotări esențiale… vor avea probleme.