După ce a turat la maxim motoarele și a înnoit în timp record produsele din gama sa, Nissan culege acum primele roade pe continentul european. Marca asiatică a reușit să comercializeze 724.613 uități pe Bătrânul Continent, cu 13.2% mai mult decât în anul 2013.
Mai mult, Nissan a reușit să își îmbunătățească și cota de piață europeană cu 0.3 procente, ajungând acum la 4%, suficient pentru a-și consolida poziția de al doilea cel mai popular brand asiatic pe continentul nostru. Performanța este cu atât mai notabilă, cu cât vânzările înregistrate în 2014 sunt cu 50% mai mari decât în urmă cu 5 ani, iar cota de piață aproape că s-a dublat față de 2009.
Fără îndoială unul dintre artizanii acestui succes, Nissan Qashqai a totalizat 240.000 de clienți în 2014 contribuind decisiv la cele 410.000 de vânzări înregistrate de japonezi în segmentul crossover. Tot pe lista celor cu rezultate notabile s-a aflat și Nissan Leaf, cel mai vândut electric la nivel mondial, care și-a îmbunătățit cu 30% performanța comercială față de 2013. Potrivit Nissan, clienții actualului Leaf au parcurs împreună un milion de kilometri.
Cele mai importante piețe europene pentru Nissan au fost Marea Britanie, acolo unde japonezii și produc 500.000 de mașini anual la uzina din Sunderland. Regatul Unit le-a adus niponilor o creștere de 17% a vânzărilor, rezultatul fiind devansat doar de Rusia cu 18.5%. Spania, o altă țară în care Nissan produce, a bifat o creștere de 13%.
Rezultate pozitive și în România, unde vânzările au crescut cu 15% comparativ cu 2013. Grație celor 2015 mașini vândute de Nissan în România în 2014, cota de piață a japonezilor a urcat la 2.13%.
Piață |
Vânzări totale 2014 |
Vânzări totale 2013 |
Evoluție comercială |
Rusia | 173.429 | 146.319 | +18.5% |
Regatul Unit | 149.877 | 127.752 | +17.3% |
Franța | 74.928 | 64.900 | +15.5% |
Germania | 65.627 | 55.562 | +18.1% |
Italia | 53.246 | 51.396 | +3.6% |
Spania | 44.006 | 39.086 | +12.6% |
România | 2015 | 1747 | +15.3% |
Total Europa | 724.613 | 639.849 | +13.2% |
Oricum per total Nissan e ancorat mai bine la cerintele europenilor in ceea ce priveste motorizarile decat Toyota, Honda, Subaru si chiar si decat Mazda (care totusi are cea mai aratoasa gama).
pai se vede parteneriatul cu Renault si faptul astia stiu cam cu ce se mananca piata europeana. Din nefericire Renault are legata de picior imaginea de masina prost facuta putin fiabila, ieftina, etc.
insemna ca europenii nu au ce face cu banii de incep sa cumpere masini putin fiabile si scumpe
http://www.automarket.ro/stiri/aniversare-electrica-renault-zoe-a-ajuns-la-o-productie-de-50000-de-70657.html