După ce a pierdut la mustaţă titlul de cel mai mare constructor auto din lume în faţa celor de la Toyota, Grupul Volkswagen are parte din nou de veşti proaste. Când toţi sperau că VAG va estompa rapid diferenţa de 90.000 de maşini care îi despărţea în 2014 de Toyota, cel mai mare brand din cadrul grupului dă semne de slăbiciune.
Mai exact, marca Volkswagen înregistrează a patra lună consecutivă în scădere. Vânzările au luat-o pe o pantă descendentă, luna ianuarie fiind în scădere cu 2.8% faţă de aceeaşi lună a anului 2014. În total, VW a vândut 507.100 unităţi.
Europa şi China, pieţe care totalizează trei sferturi din vânzările brandului din Wolfsburg, nu o duc prea bine. Pe Bătrânul Continent vânzările au scăzut cu 1% la 124.900 de maşini, în vreme ce Ţara Marelui Zid a adunat 265.900 de exemplare, cu 0.7% mai puţine.
Nici Rusia nu a dus-o foarte bine, rubla fiind afectată de scăderea preţului petrolului şi de sancţiunile internaţionale. Rezultatele comerciale din luna ianuarie au fost cu 28% mai mici, ajungând la 6200 de unităţi.
„Ne aşteaptă un an cu multe provocări. Volkswagen nu a fost imun la incertitudinile anumitor zone de pe mapamond. Iar această tendinţă pare că se va resimţi şi pe parcursul acestui an”, a declarat Christian Klingler, şeful diviziei de vânzări a mărcii Volkswagen.
Off topic (sort of): Chiar numai un Veyron a mai ramas?... :)
Deci vă dați și voi seama cu ce încuiați la minte avem de-a face.
Unii sunt atât de retarzi încât preferă un motor 1.4 tfsi de la VW care e varză, dar vezi Doamne e NOU, decât să aleagă un 1.4 de la Toyota ultra vechi, cunoscut și fiabil. Rezultatul e ca la VW face vreo 40.000 km (în cazul fericit) până i se rupe lanțul, iar la Toyota nu se strică nimic nici la 140.000 km. Dar când alegi cu ochii și nu folosești creierul deloc, stai ca fraierul cu lanțul de motor în mână așteptând platforma.
Ca să înțelegeți mai bine, Toyota e marca aia pentru pensionarii care nu se pricep la mașini. Vw e pentru meseriași :)) că trebuie să fii cu adevărat meseriaș la câte pica mai nou la VW și experiența se face din problemele avute nu mergând sute de mii de km schimbând doar ulei și filtre.
Români, cumparați Vw, că pe voi se bazează germanii!!!
Japonezii (ca sa-mi pun si fanii lor in cap) au in general mentalitatea pasilor marunti, merg pe carari cunoscute. E valabil si in cazul electronicelor unde din cauza repectiva au fost depasiti de coreeni (care erau underdogii in anii 80-90) la mai toate capitolele (asa cum si japonezii cand aveau avant i-au depasit pe europeni si americani). Ideea e ca roata se invarte si nicio firma sau natie producatoare nu va ramane in top mereu (sau pe primul loc) indiferent de domeniul de activitate. Asta e concurenta.
Dintre producatorii japonezi Mazda, Nissan si Honda (abia acum Honda cu noile motorizari) sunt conectati la piata europeana. Restul se bazeaza pe pietele asiatice si pe cea americana.
In Germania este mai apreciata Toyota fata de VW, anume de catre cei care si-au cumparat o Toyota, altfel isi luau VW, problema este ca cei cu VW sunt oricum mai multi decat posesorii de Toyota, deci ne lovim de un paradox, pe care ar putea sa-l explice @Mihai, sau nu.
Banuiesc ca tu esti mai luminat si intelegi ca la studiile de fezabilitate nu participa toti fraierii. Trebuie sa ai acces la internet, sa stii sa citesti si sa raspunzi la anumite intrebari. Acum tu sa nu crezi ca din 80 milioane de germani toti sunt genii si olimpici. Te inseli amarnic. Am lucrat vreo 4 ani cu ingineri germani, deci nu spun povesti.
Si faptul ca la marci de volum Toyota e peste VW iar la marci premiu Volvo e peste BMW si Audi, inseamna ca cei care completeaza aceste formulare in Germania fac parte din categoria celor mai luminati. Nu sunt multi, dar sunt mult mai luminati decat poporul de rand.
Cam asa e si in Romania. Cei mai luminati cumpara cu capul, cei mai inceti la minte cumpara cu ochii.
Paradoxal sau nu, Toyota este cel mai apreciat brad auto din lume si vinde cel mai bine fara sa aiba 10 marci in grup (vezi VW cu skoda, seat ....... x, y,z)
Si tot paraoxal e faptul ca desi unii nu vad Volvo prin Germania, cresterea celor de la Volvo se bazeaza si pe vanzarile din Germania. Si surpriza s-a produs: desi romanii nu vad Volvo prin drumetiile lor se pare ca modelul XC60 se vinde mai bine in Europa decat BMW X1 sau X3 (luate separat).
Ei, acum explica tu paradoxul cum de e Toyota mai apreciata an de an in Germania cu toate ca nu prea exista.
Stii si tu ca la noi in Romania toti cocalarii care nu au luat bacul au in schimb BMW. Asta nu inseamna ca si stiu ce au cumparat. Daca-i intrebi de motorizare iti zic ca poate sa prinda 300 km/h testat pe autostrada soarelui. Asta ca sa intelegi putin cu cine avem de-a face.
Deci nu trebuie sa fii geniu ca sa-ti iei VW. Ia opreste tu la semafor vreo 50 de posesori de VW si intreaba-i daca stiu unde e Germania sau care e capitala ei.
Si mai citeste si alte link-uri, de pe alte site-uri, uite iti recomand eu cateva:
http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/mizeria-marca-volkswagen-motorul-1-2-tsi-pe-benzina-23139.html
http://www.4tuning.ro/editorial/editorial-de-ce-romanul-de-rand-nu-vede-nimic-altceva-decat-volkswagen-23957.html
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/germanii-de-la-autobild-au-realizat-un-top-al-celor-mai-mari-esecuri-ale-industriei-auto-din-intreg-anul-2014
http://www.autolatest.ro/teste-auto/test-drive-cu-cea-mai-fiabila-masina-compacta-din-lume-noua-toyota-auris-hybrid-2015
Ia explica-mi tu mie acum paradoxul prin care germanii de la Autobild acorda titlu de cea mai fiabila masina din lume unei Toyote ?
Dupa ce te mai luminezi putin poate schimbi si tu BMW cu o masina premium adevarata :)
personal mi se pare ca fac o greseala strategica, care ii va costa in timp nu numai volume, ci si profit. Daca va uitati la tot grupul VW, masinile lor au incetat demult sa mai fie accesibile chiar si pentru europeni. Chiar pe acest site vedeam cum o Fabiape pe benzina te duce la 16k euro, Octavia dotata este deja o masina ce se vrea in clasa medie ca pret, au scos un pasat de 42 mii euro care accesorizat full sare de 60k euro, insista sa continue cu phaeton, astfel ca acum Seat pare a fi ramas cenusareasa.
Nu poti pastra cresterea volumelor daca tu cresti mereu preturile, de aceea ma astept ca scaderea sa continue.
Din pacate e posibil sa ai dreptate cu politca de preturi la VW:)
@Mihai
In concluzie explicatia ta este urmatoarea: germanii care cumpara Toyota sunt luminati, cei care cumpara VW sunt ingusti la minte, apoi aceste teste de satisfactie, sau studii, sunt facute tot cu acea parte luminata a Germaniei care cumpara Toyota, sau Volvo, Lexus, drept urmare rezultatele acestor teste sunt absolut halucinante pentru majoritate, adica pt cei ingusti la minte cu VW, Bmw, Audi, inclusiv pt mine, logic, dar din pacate inca nu m-am luminat suficient, deci nu pot sa trec la o marca premium adevarata.
Ei, imi era dor:).
De la tine am pretenții, pentru că ai afirmat alteori ca BMW nu e mașina tuturor celor ce nu știu să citească și a maneliștilor, cocalarilor, celor ce nu sunt în stare să ia BAC-ul....
Ia explică-ne tu nouă cum se fac studiile VOSS în Germania, că eu nu mă pricep prea bine.
Treci puțin apoi și pe la englezi, ca să-i luminezi și pe ei cum stă treaba cum mașinile germane: http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
Vezi ca ei au făcut studiul bazat pe mașinile care ajung prin service cu probleme, nu pe plăcute sau neplăcute.
Din câte văd Toyota și Volvo sunt în top 10, iar Audi, BMW și VW în top 10 de la coadă.
Deci ce zici: or fi oare mai proști germanii ăștia care an de an scot Toyota peste VW la satisfacția clientului și fiabilitate?
Nu trebuie sa-mi răspunzi, ca să nu strici orzul degeaba, vorba unui alt geniu de pe aici.
La câți din ăștia ca voi sunt prin România, nu e de mirare că mor anual în accidente câte 3000 de oameni. Numai meseriași.
P.S 1: Toyota vinde mult in Asia (piata locala) si SUA (vinde ieftin). In Europa, cea mai matura piata dealtfel, cota de piata nu este semnificativa, astfel ca povestile cu supereroi niponi debitate de cativa indivizi pe aici nu-si au rostul.