Vanzarile GM, Ford si Chrysler, un dezastru in luna februarie

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 06.03.2009
In luna februarie vanzarile celor trei giganti americani, GM, Ford si Chrysler au scazut cu 53%, 48% si respectiv 44%. In aceste conditii GM si Chrysler nu vor apuca sfarsitul lui 2009.

Din nou vesti proaste de peste Ocean, unde piata auto a scazut cu 41 de procente, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatul negativ se reflecta direct in vanzarile celor trei mari giganti auto din Detroit, GM inregistrand o scadere de 53% a vanzarilor, Ford de 48% iar Chrysler de 44%.

Se pare ca luna februarie a consemnat cea mai neagra perioada de pana acum, cuvantul "disperare" definind cel mai bine starea de spirit care pluteste deasupra celor trei mari constructori americani.

Michael DiGiovanni, analist vanzari in cadrul GM, a declarat ca cifrele inregistrate luna trecuta sunt ingrijoratoare. "In mod clar rezultatele obtinute din februarie sunt o dezamagire chiar si dupa patru luni de criza economica. In aceste conditii situatia devine foarte instabila", a declarat pentru New York Times, DiGiovanni.

De cealalta parte, Emily Kolinski Morris, economist la Ford, a afirmat "ca vanzarile de luna trecuta sunt un semn clar ca situatia urmeaza sa se agraveze. Cifrele inregistrate arata ca inca nu s-a ajuns la un minim absolut."

Rezultate negative au inregistrat si ceilalti trei mari importatori din Statele Unite, vanzarile Toyota scazand cu 40%, cele ale Honda cu 38% si ale Nissan cu 37%.

Chiar daca primesc ajutoare din partea statului, la acest nivel al vanzarilor, GM si Chrysler nu vor reusi sa depaseasca acest an.

Comentarii (5)

  • Cu toate ca in prima instanta va avea de suferit omul de rand, sper din tot sulfetul ca rezultatul inconstientei managerilor americani sa se concretizeze in prabusirea acestor conglomerate fara sens si cu produsele de care lumea nu are cu adevarat nevoie.
    Cu siguranta cota de piata lasata libera de acesti mastodonti fara directie va fi ca un suflu pentru ceilalti, in special pentru cei care chiar merita succesul si a caror imagine este si ea sifonata de conjunctura instituita de greselile mamutilor.
    Chiar daca cei 3 mari importatori au cunoscut scaderi, totusi pe modelele care nu concureaza neaparat modelele celor 3 au cunoscut cresteri. Marile scaderi se regasesc in modelele direct concurente cu ale GM, Ford sau Chrysler. Asta le obliga sa nu mai urmeze niciodata vreo moda lansata de altii, ci sa-si vada fiecare de treburile lor si sa ofere consumatorului produsul de care acesta chiar are nevoie.
    0 0
  • george
    AI APROAPE DREPTATE...
    @ Paul

    Sunt de acord ca cei 3 trebuie sa dispara. Cu cat mai repede, cu atat mai bine...Pentru toata lumea, inclusiv pentru poporul american, desi pare greu de crezut acest lucru...

    Dar ideea de a nu intra pe segmente considerate traditionale pentru anumiti producatori e contraproductiva. BMW a facut primul SUV acu` vreo 10 ani. Si nu cred nici acum ca au facut o greseala...Nu conteaza ca un anumit model de masina e practic inutil si ca cine cumpara asa ceva are un intelect de meduza. Da-i prostului ce vrea si ia-i banii...Din pacate, asta e filozofia succesului...Toata lumea renunta la traditie si la embleme ca sa ramana pe piata...Aproape toti cei care au tinut de traditie si de staif, acum sunt oale si ulcele (vezi constructorii britanici)...Cine s-a adaptat din mers si a adulmecat de unde bate vantul, traieste bine mersi (vezi Toyota si VW).

    Daca nu era japita asta de criza (pe care tot americanii au declansat-o) alde Toyota, Nissan si Honda ii bateau pe cei 3 de le suna apa in cap chiar si la ei acasa, chiar si pe segmentele "traditionale", chiar si in ciuda subventiilor continue pe care acestia le primeau de la guvernul SUA...
    0 0
  • nu cred ca ar trebuii sa dispara, totusi sunt marci cu valoare, adica uite mie imi plac mai toate modelel ford europa, stiu toate sunt dezvoltate si testate aici, siguru care s-a dus peste ocean a fost focusul moadelul vechi, americanii au gresit ca nu au citit celeleate piete importante, au zis ca clienti lor o sa ramana cu aceleasi nevoii pe termen mediu, si cand au realizat ca nu e asa s-a dus treaba, oricum cu ce au primit deja de la guvern sunt sigur ca vor iesi la suprafata, iar eu preconizez ca o sa devina gm iar no, 1, nu ca imi doresc asta, chiar deloc, dar marcile lor se vand foarte bine in china, si china o sa devina piata numaru 1, defapt deja e, dar asta din cauza crizei, pietele traditonale cum sunt europa si japonia, vor fi greu de castigat, defapt in europa nu castiga nimeni, sunt in competite continua, si japonia la fel.
    0 0
  • FORD
    Ford a fost cu un pas inaintea celorlalti doi la capitolul masini mici si acum se vad rezultatele: inca nu are nevoie de fonduri de la guvern
    0 0
  • masini mici
    Cum nu se mai vand masini 4x4 si van-uri, care duceau greul marcilor, vanzarile au scazut foarte mult...........
    Asta e, daca s-au axat pe masini mari, motoare si consumuri peste limita.
    FORD, de bine de rau, mai are masini mici in portofoliu...........
    ce va urma, nici Dumnezeu nu stie.......
    Pacat de oamenii de rand ca sufera pentru niste tampenii si prostii facute de cei din conducerile GM si Chrysler............
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru