Industria auto traversează o perioadă dificilă din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2, care a avut ca efect o scădere puternică a vânzărilor.
Astfel, vânzările globale de mașini au ajuns la 33.075.000 de unități în prima jumătate a anului, în scădere cu 26% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când au fost comercializate 44.9 milioane de unități.
Rezultatele din prima parte a anului sunt cele mai modeste înregistrate de industria auto din 2009, atunci când piața a fost bulversată din cauza crizei financiare.
China rămâne de departe cea mai importantă piață auto, cu peste 10.2 milioane de unități în primele șase luni și o scădere de 17%. Țara asiatică a profitat însă de faptul că a fost afectată de pandemie în special în primele trei luni, înainte de o revenire puternică pe parcursul următoarelor trei luni.
De altfel, celelalte piețe majore au înregistrat scăderi mai puternice, cum ar fi piața din Statele Unite, care a avut un declin de 24%, la puțin peste 6.4 milioane de unități.
Cu 2.18 milioane de unități, Japonia ocupă poziția a treia în top după o scădere de 20%.De departe, cele mai mari scăderi au fost înregistrate de marile economii europene. În Germania (locul 4) s-au vândut doar 1.32 milioane de mașini, cu 34% mai puține, în timp ce Franța (locul 7) a raportat o scădere de 37%, la aproape 890.000 de unități.
Piața britanică (locul 9) a scăzut cu 48% la 762.000 de unități, în timp ce Spania (locul 16) a înregistrat o scădere de 50%, la 400.000 de unități. Alte scăderi importante au fost remarcate în India (locul 4, -47%) și Brazilia (locul 8, -39%).
În top 25 au existat însă și patru țări care au raportat vânzări în creștere: Coreea de Sud (locul 6, +11%), Iran (locul 15, +35%), Turcia (locul 19, +30%) și Taiwan (locul 22, +1%).
Via FiatWorldGroup
Comentarii (1)