Vânzările europene de mașini diesel au scăzut cu 20% în primul trimestru: cotă dublă de piață pentru hibrizi

de Paul Cosma
Vineri, 23.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În primul trimestru, mașinile hibride au înregistrat o cotă de 18.4% din vânzările europene, de două ori mai mare decât în aceeași perioadă de anul trecut. Vânzările diesel au scăzut cu 20% în primele trei luni.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat datele de vânzări pentru primul trimestru al anului. Cifrele confirmă o nouă scădere în ceea ce privește comercializarea de vehicule cu motoare “tradiționale”. 

În intervalul ianuarie-martie, vânzările diesel au scăzut cu 20.1% la 593.559 de unități în UE la o cotă de piață de 23.2% (față de 29.9% anul trecut). 

În scădere au fost și vânzările de mașini pe benzină (-16.9%), care au totalizat 1.1 milioane de unități în Uniunea Europeană. Cota lor de piață a scăzut de la 52.3% și a ajuns la 42.2% în primul trimestru din 2021. 

Veștile bune au fost doar pentru vehiculele electrificate. Electricele au avut o creștere de 59.1% și au depășit borna de 146.000 de unități. 

În cazul hibrizilor plug-in, creșterea a fost de 175%, cu 208.389 de exemplare. Mașinile hibride fără încărcare la priză au înregistrat vânzări de 469.784 de unități, o creștere cu 101.6% față de primul trimestru din 2020. 

Via ACEA

Comentarii (24)

  • Edikkk
    Vânzările de hibrizi PHEV sunt mai mari decât vânzările de hibrizi non plugin

    Suntem pe drumul cel bun.
    8 24
  • Seriff
    Edikk, perfect de acord, dar de la PHEV la full electric e cale lunga, oamenii isi iau PHEV fiindca pot merge electric in oras si pe benzina la drum lung fara a sta cu grija incarcarii, cautarii de statii, etc. E compromisul perfect un PHEV, dar putini o sa treaca la full electric, asa ca benzina o sa mai fie mult timp de acum inainte baza.
    20 7
  • Vanzari hibrid plug-in 208.389.

    Hibrid fara incarcare la priza 469.784.

    Concluzia lui Edikk este ca vanzarile de hibrizi phev sunt mai mari decat non plug-in, deci este pe drumul cel bun.

    Dieselul este ingropat de mult, dar se vinde de cinci ori mai bine decat electricele, iar benzina de aproape zece ori, vestile bune sunt daca te uiti doar la procentele de crestere.

    Motoarele cu ardere interna trebuiesc interzise, altfel nu vor domina strazile.
    21 7
  • @iedikk
    Procentele astea cu electricele sunt exact ca cele date la misto cu productia la hectar. Toti cunoscutii mei care si-au luat masini noi in ultimii doi ani,si-au cumparat doar benzina si motorina. E drept ca aveau o baterie mica si cica sunt mild-hibriduri dar,nu conteaza decat in statistica,pe bune tot cu combustibil conventionali functioneaza.Tu ce masina conduci acum,ce iti iei in urmatorii ani?
    20 8
  • Mircea
    Dar se mai vinde diesel? In afara de estul Europei care si importa gunoaiele din alte tari.
    Romanii astia daca sunteti asa de destepti faceti 2 pasi importanti inainte de masini:
    1. Opriti taierea padurilor si exportul;
    2. Nu mai importati si ardeti gunoaiele in Romania.
    @dan_grc: tu poti sta linistit, articolul se refera doar la masini noi. 90% din cocalari importa BMW Diesel sh din Germania, deci nu sunt luate in calcul. In realitate procentul de masini diesel aflate in circulatie e mult mai mare, pentru ca unii atat stiu si atat isi permit: rable de 4-5000€.
    13 21
  • Eu sunt linistit, l-am importat din Belgia, cat despre pret, as fi vrut eu sa fie 5000 de euro.
    20 6
  • Anonim
    Asta cu diesel o sa dispara o aud de 10 ani . Fiecare sa cumpere ce vrea nu trebuie fortat nimeni sa faca o alegere . Asa cum acu 20 de ani se promova diesel ca erau interese asa se promoveaza electricele . Singurul scop este obtinerea de profituri cat mai mari . Ii doare la bascheti de poluare asta este un text pentru turma spalata pe creier . Va dau un exemplu de spirit de turma postarile cu galeata de apa in cap de pe facebook asa zisele provocari . Asa si cu electricele astea tot turma . Peoblema este ca sunt scumpe rau , atfel cumparau toti descultii sa se dea ca sunt in trend .
    23 7
  • Edikkk
    dle Dan Grec

    era vorba de accelerarea creşterii, nu de total volume.

    Plugin au creşteri an de an, procentuale mai mari decât non plugin, această caracteristică e mai importantă pentru că indică proiecţia în viitor.

    Că PHEV vor domina non plugin
    5 15
  • Edikkk
    dle Sheriff, dacă locuieşti la bloc în 2 camere (adică 1 dormitor mai exact) şi ăla fără loc de parcare plătit, poţi să rămâi la diesel

    Eu vorbesc de lumea care trăieşte la blocuri cu grădini, cu locuri de parcare pentru fiecare apartament, la care îţi poţi monta încărcător rapid (poţi avea contor separat la parcare şi la apartament şi să vină factura comună sau două facturi separate)

    Cum sunt în nordul Italiei, o parte din Franţa, Germania, parte din UK, dar în special în ţările nordice.

    Alea clădiri rezidenţiale, unde mereu la orice bloc la distanţă de 100-200 metri maxim ai şi garantat parc. Parc dinăla cu copaci nu betoane, betoane.

    Eu nu vorbesc de "proiectele rezidenţiale" din România care sunt pur şi simplu GHETOURI !

    Încă majoritatea "2 camere" unde înafară se foloseşte aşa ceva doar pentru un pensionar singur, sau gen "55 mp" !!!??!!?
    Câteodată ăla cu tot cu balcon !!

    Astea reclame din 2021 să ştiţi.... în special zona sud şi est a României.

    Comunismul nu a murit. Asta e.
    6 24
  • Edikkk
    Dar odată ce, când decizi să cumperi o proprietate şi să locuieşti deja în ea....

    eu personal, apartament fără minim 3 dormitoare (așa zisul la noi 4 camere) şi 2 băi şi 2 locuri de parcare proprietate - nu mă uit....
    sau casă (la fel minim 3 dormitoare şi minim 2 băi full, sau 2,5 băi) cu teren îndeajuns să acopere şi 2 locuri de parcare pe teren - nu mă uit

    Apoi da, este un mare plus dacă ai un parc aproape, unde să poţi să alergi, să ieşi cu copii...

    Apoi la cele 2 locuri parcare proprietate, pus un charger cu 2 ieşiri.... şi îţi zic eu, acele PHEV vor vedea benzină doar la drum lung, îţi garantez.

    Vei fi practic 100% electric cam 90% din timp, pe an.
    6 23
  • O intrebare pentru experti, sunt din ce in ce mai multe modele mild hibrid, benzina si diesel, acestea unde intra la statistica ? Sa nu-mi spuneti ca la hibride, pentru ca mi se par suspect de multe hibride non plug in vandute in primele trei luni, in conditiile in care mare parte din oferta de hibride este plug-in, in principal Toyota si Lexus ofera hibrid fara incarcare, sa nu fie in cifrele alea si 520d mild-hibrid, stiti ce spun ? Nu bag mana in foc, dar degetul mic l-as băga.
    18 0
  • @dan_grc
    Daca ai dat mai mult de 4000 euro pe tigaia importata din Belgia, tu chiar ai bani de aruncat pe fereastra. Cu banii aia luai masina.
    5 17
  • Anonim
    @Edikkk tata tu traiesti in lumea ta . In Romania si ce este nou construit nu prea bate 55 de mp la bloc . Se construieste asa ca de arata are lumea bani si putere de a face imprumut . Tu cum ai zis te uiti ca de cumparat......si masina sunt convins ca nu ai una electrica. Pari a fi un pustan de max 20 de ani plin de vise .....
    23 3
  • @Edikkk, ai bani, nu gluma, de te uiti dupa case cu trei dormitoare, cu statii de incarcare si parcuri de mii de mp cu stejari seculari. Presupun ca ai o electrica, deja, macar un Spring, cu care sa dovedesti ca nu doar cuvintele is de tine.
    Si daca nu ai o electrica, sper ca macar mergi cat mai mult pe jos, cu bicicleta, cu trenul, tramvaiul, in detrimentul masinii.
    22 2
  • noaptea mintii in 3 dormitoare
    bei edik, tie ti-e rusine sa zici ce masina ai si ne iei pe noi cu imobiliare de lux. Baiete, poate iti merge cu vrajeala pe casa scarii cu prietenii, dar pe noi scuteste-ne. Serios acuma, esti penibil.
    19 5
  • Edikkk
    Pot să scriu şi să nu deranjez pe nimeni, să fiu foarte plăcut şi să strâng numai voturi pozitive.
    Dar prefer să scriu mai critic, chiar la graniţa de nesimţit, dar să fac un punct de vedere.

    Îmi cer scuze dacă supăr pe cineva, dar ceea ce vreau să evidenţiez este că România are cea mai mare problemă locativă din UE, aproape de Bulgaria şi Lituania, ceea ce se vede şi în PIB / cap locuitor.

    Când mi-am cumpărat apartament prima dată, cu 3 dormitoare eram văzut ca nebun, dar când a venit COVID mmmm.... sau primul, primii copii.... mmmm.... parcă nu mai....

    Şi sunt decizii care le schimbi cu greu.
    Generaţiile de pensionari vor muri şi vor lăsa sute de mii de apartamente de 2 camere.... cum acum nu mai poţi vinde maşini SH prea vechi, decât foarte ieftin sau deloc.... aşa o să se întâmple şi cu apartamentele de 2 camere.

    Scuze din nou de derapaj şi doresc, din toată inima, ca noi toţi românii să avem apartamente decente şi blocuri/case cu locuri de parcare dedicate şi maşini electrice cu toţii.

    PS am fost plecat şi a trebuit să parchez la bloc, un singur loc am găsit cu greu şi mereu la distanţă de 5-6 blocuri.
    5 26
  • esti norocos, eu gasesc uneori un loc liber si la 800-1000 metri de casa. in rest, ai perfecta dreptate legat de locuinte, din nefericire, dar exact asa sta situatia, cum ai mentionat mai sus, inclusiv comparatia cu tarile amintite, exact asa este. cei care ti-au dat minus sunt si cei care practic nu vor sa isi depaseasca conditia.
    7 15
  • @dan_grc

    "normal" ca si mild-hybrid-ul intra la hibride. Adica nu e normal dar "tre' sa ne laudam si noi producatorii cu ceva!". Adica daca clientu' pune botu', de ce nu?
    8 10
  • gerula
    Ba frate, vad eu greșit? La 75 termice se vinde o full electrica? Despre ce vorbim in propoziție? Și electricele încă au subvenție. industria auto nu poate produce atitea electrice, pentru a înlocui vinzarea termicelor nici peste 10 ani. Iar costurile vor crește exponențial. Una e sa produci 150.000 electrice pe an, alta 6 milioane. La 6 milioane preturile componentelor vor sării in aer.
    16 1
  • Seriff
    @Edikkk, visezi cai verzi pe pereti, nu stiu unde stai, dar sa imi arati si mie zonele alea despre care vorbesti, eu nu le-am vazut si da stau la bloc, la 3 camere, dar nu asta conteaza, loc de parcare nu am fiindca nu exista asa ceva in zona, parchez unde apuc, in situatia asta este 80% din populatia de la orase, asta e tara, astea sunt salariile, nu putem sa stam toti in Pipera sau in Baneasa la vila, asa ca da diesel e baza, imi garanteaza 1000 de km autonomie, cu o durata de alimentare de 2 minute si pot sa alimentez de oriunde, legat de poluare, mi se rupe.
    15 3
  • @gerula

    "La 6 milioane preturile componentelor vor sării in aer."

    ai auzit de conceptul de "productie de masa"?
    1 6
  • Edikkk
    @Sheriff ţi se rupe?
    Naşpa că ţi se rupe

    Deci cam recunoşti că eşti nesimţit
    3 7
  • mai bine nesimtit decat limitat mintal edica. Ia aminte.
    5 2
  • Seriff
    @Edikk, nu sunt nesimtit, dar prefer sa nu fiu nici ipocrit, eu macar recunosc, de ce m-ar interesa de poluare atata timp cat fabricile polueaza non stop, deseurile se ard non stop, santierele de constructii apar peste noapte, de ce mi-ar pasa mie de poluare, asta e societatea in care traim, vrei telefon nou iti asumi poluare fiindca se face in fabrica, vrei supermaket, iti asumi fiindca mancare ti-o aduc niste camioane diesel mari, vrei tv nou, iar iti asumi, asa ca da mi se rupe, nu murim nici eu nici tu Edikk de la poluare, asa ca sa fii sanatos.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru