Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat datele de vânzări pentru primul trimestru al anului. Cifrele confirmă o nouă scădere în ceea ce privește comercializarea de vehicule cu motoare “tradiționale”.
În intervalul ianuarie-martie, vânzările diesel au scăzut cu 20.1% la 593.559 de unități în UE la o cotă de piață de 23.2% (față de 29.9% anul trecut).
În scădere au fost și vânzările de mașini pe benzină (-16.9%), care au totalizat 1.1 milioane de unități în Uniunea Europeană. Cota lor de piață a scăzut de la 52.3% și a ajuns la 42.2% în primul trimestru din 2021.
Veștile bune au fost doar pentru vehiculele electrificate. Electricele au avut o creștere de 59.1% și au depășit borna de 146.000 de unități.
În cazul hibrizilor plug-in, creșterea a fost de 175%, cu 208.389 de exemplare. Mașinile hibride fără încărcare la priză au înregistrat vânzări de 469.784 de unități, o creștere cu 101.6% față de primul trimestru din 2020.
Via ACEA
Suntem pe drumul cel bun.
Hibrid fara incarcare la priza 469.784.
Concluzia lui Edikk este ca vanzarile de hibrizi phev sunt mai mari decat non plug-in, deci este pe drumul cel bun.
Dieselul este ingropat de mult, dar se vinde de cinci ori mai bine decat electricele, iar benzina de aproape zece ori, vestile bune sunt daca te uiti doar la procentele de crestere.
Motoarele cu ardere interna trebuiesc interzise, altfel nu vor domina strazile.
Romanii astia daca sunteti asa de destepti faceti 2 pasi importanti inainte de masini:
1. Opriti taierea padurilor si exportul;
2. Nu mai importati si ardeti gunoaiele in Romania.
@dan_grc: tu poti sta linistit, articolul se refera doar la masini noi. 90% din cocalari importa BMW Diesel sh din Germania, deci nu sunt luate in calcul. In realitate procentul de masini diesel aflate in circulatie e mult mai mare, pentru ca unii atat stiu si atat isi permit: rable de 4-5000€.
era vorba de accelerarea creşterii, nu de total volume.
Plugin au creşteri an de an, procentuale mai mari decât non plugin, această caracteristică e mai importantă pentru că indică proiecţia în viitor.
Că PHEV vor domina non plugin
Eu vorbesc de lumea care trăieşte la blocuri cu grădini, cu locuri de parcare pentru fiecare apartament, la care îţi poţi monta încărcător rapid (poţi avea contor separat la parcare şi la apartament şi să vină factura comună sau două facturi separate)
Cum sunt în nordul Italiei, o parte din Franţa, Germania, parte din UK, dar în special în ţările nordice.
Alea clădiri rezidenţiale, unde mereu la orice bloc la distanţă de 100-200 metri maxim ai şi garantat parc. Parc dinăla cu copaci nu betoane, betoane.
Eu nu vorbesc de "proiectele rezidenţiale" din România care sunt pur şi simplu GHETOURI !
Încă majoritatea "2 camere" unde înafară se foloseşte aşa ceva doar pentru un pensionar singur, sau gen "55 mp" !!!??!!?
Câteodată ăla cu tot cu balcon !!
Astea reclame din 2021 să ştiţi.... în special zona sud şi est a României.
Comunismul nu a murit. Asta e.
eu personal, apartament fără minim 3 dormitoare (așa zisul la noi 4 camere) şi 2 băi şi 2 locuri de parcare proprietate - nu mă uit....
sau casă (la fel minim 3 dormitoare şi minim 2 băi full, sau 2,5 băi) cu teren îndeajuns să acopere şi 2 locuri de parcare pe teren - nu mă uit
Apoi da, este un mare plus dacă ai un parc aproape, unde să poţi să alergi, să ieşi cu copii...
Apoi la cele 2 locuri parcare proprietate, pus un charger cu 2 ieşiri.... şi îţi zic eu, acele PHEV vor vedea benzină doar la drum lung, îţi garantez.
Vei fi practic 100% electric cam 90% din timp, pe an.
Si daca nu ai o electrica, sper ca macar mergi cat mai mult pe jos, cu bicicleta, cu trenul, tramvaiul, in detrimentul masinii.
Dar prefer să scriu mai critic, chiar la graniţa de nesimţit, dar să fac un punct de vedere.
Îmi cer scuze dacă supăr pe cineva, dar ceea ce vreau să evidenţiez este că România are cea mai mare problemă locativă din UE, aproape de Bulgaria şi Lituania, ceea ce se vede şi în PIB / cap locuitor.
Când mi-am cumpărat apartament prima dată, cu 3 dormitoare eram văzut ca nebun, dar când a venit COVID mmmm.... sau primul, primii copii.... mmmm.... parcă nu mai....
Şi sunt decizii care le schimbi cu greu.
Generaţiile de pensionari vor muri şi vor lăsa sute de mii de apartamente de 2 camere.... cum acum nu mai poţi vinde maşini SH prea vechi, decât foarte ieftin sau deloc.... aşa o să se întâmple şi cu apartamentele de 2 camere.
Scuze din nou de derapaj şi doresc, din toată inima, ca noi toţi românii să avem apartamente decente şi blocuri/case cu locuri de parcare dedicate şi maşini electrice cu toţii.
PS am fost plecat şi a trebuit să parchez la bloc, un singur loc am găsit cu greu şi mereu la distanţă de 5-6 blocuri.
"normal" ca si mild-hybrid-ul intra la hibride. Adica nu e normal dar "tre' sa ne laudam si noi producatorii cu ceva!". Adica daca clientu' pune botu', de ce nu?
"La 6 milioane preturile componentelor vor sării in aer."
ai auzit de conceptul de "productie de masa"?
Naşpa că ţi se rupe
Deci cam recunoşti că eşti nesimţit