Cota SUV-urilor continuă să crească la nivelul pieței europene, iar anul trecut a urcat la 34.3%, potrivit datelor Jato Dynamics.
În 2018, europenii au cumpărat 5.3 milioane de SUV-uri, cu 800.000 mai multe decât în 2017, creșterea fiind de 18.3%. Potrivit datelor oficiale, segmentul B (condus de Captur) este aproape să depășească segmentul C (condus de Qashqai) pentru supremația în vânzările europene de SUV-uri.
Dacia Duster s-a clasat pe locul 2 în topul SUV-urilor de segment B, după o creștere de 22% la 182.000 de unități. Așa cum spuneam mai sus, Renault Captur a fost lider cu 214.720 de exemplare, iar pe 3 s-a aflat Peugeot 2008 (180.204).
Nissan Qashqai a continuat să domine segmentul C, deși vânzările sale au scăzut cu 6.3% la puțin peste 233.000 de unități, fiind urmat la mică distanță de Volkswagen Tiguan (circa 225.000 exemplare), în timp ce podiumul a fost completat de Peugeot 3008. SUV-ul francez a avut o creștere de 26%, până la 204.197 de unități.
Via Automotive News
Cei care ti-au dat minus probabil s-au gandit la partea estetica - bineinteles ca un SUV nu o sa fie niciodata frumos ca un Ferrari sau Porsche, dar strict pe ce ai afirmat tu, asta este realitatea.
poti fi fericit intr-un MATIZ
sau intr-un PASSAT
dar si intr-un LAMBORGHINI
PS: depinde de cont
NORMAL prefer un toyota landcrusier
Captur domină pentru că este o maşină foarte reuşită.
Mică (ca suprafaţă la şosea), dar voluminoasă ca spaţiu interior şi înaltuță pe deasupra.
Corect. Un suv sar crossover nu poate arata mai bine ca o masina sport de talia Ferrari, Lambo, etc sau o limuzina de gen R.R Phantom orice ar face la ele. Dar noul Cayenne si Macan cred ca au ajuns atat de departe si sunt atat de bine facute incat trebuie sa te gandesti mult sa faci afirmatia ca nu ar fi frumoase.
Adică:
- greutate mai mare => consum sporit
- roți mai mari și mai late => consum sport, pasaje mai mari care ocupă din interiorul caroseriei => spațiu mai mic la interior și portbagaj mai mic la aceeași amprentă la sol
- tren de rulare 4x4 => consum sporit, spațiu interior redus
- gardă mare la sol și înălțime mare a caroseriei => centru de greutate foarte sus, siguranță activă praf
SUV-ul pierde comparația cu orice altă caroserie cu dimensiuni similare dar destinată unei utilizări anume, nu are spațiul interior și portbagajul unui monovolum, nu are stabilitatea și economicitatea unei compacte și nu are capabilitățile unui offroad veritabil.
SUV-ul e un all-in-one care să satisfacă ego-ul oamenilor care vor să fie (văzuți) mai sus și în ceva mai mare și care face câte puțin din toate la un preț pe măsură.