În luna martie au fost înmatriculate 9156 de mașini noi în România, potrivit celor mai noi date oferite de ACAROM. Asta înseamnă o scădere de 25.26% față de aceeași perioadă din 2023. În același timp, piața auto națională a înregistrat o scădere de 10.11% după primele 3 luni. De la începutul anului până la finalul lunii martie, românii au înmatriculat 33.228 de mașini noi.
Cu privire la clasamentul mărcilor, Dacia este lider detașat, cu 9692 de mașini vândute până acum în 2024. Pe locul doi este Toyota, cu 2615 exemplare înmatriculate, iar podiumul este completat de Skoda, cu 2443 de vehicule vândute în țara noastră.
Restul clasamentului cu primele 10 mărci arată astfel: Hyundai (1989 de mașini), Volkswagen (1966 de bucăți), Renault (1897 de exemplare), Mercedes-Benz (1400 de bucăți), BMW (1307 de vehicule), Ford (1255 de automobile) și Suzuki (1039 de mașini).
De cealaltă parte, românii au înmatriculat 27.499 de mașini second-hand în luna martie, ceea ce reprezintă o creștere de 1.9% față de aceeași perioadă din 2023.
Mai mult, în intervalul ianuarie-martie au fost înmatriculate 84.135 de mașini la mâna a doua în țara noastră, de unde rezultă o creștere de 9.88% față de intervalul similar de anul trecut.via ACAROM
Dar este cu totul normal ca într-o țară cu veniturile medii ale României să fie vânzările mai mari la mașini rulate.
În plus, tendința reflectă cât se poate de clar scumpirile continue din ultimii ani: criza componentelor, influența războaielor, interdicțiile UE din ce în ce mai apăsătoare...
Ar fi mai relevantă o comparație legat de proporția de vânzări în state comparabile cu România: noi / sh. Și o comparație a pomenilor auto.
In rest, incep sa se vada kkturile facute de UE si politicienii tradatori din ro si aiurea.
La mai mare! vorba aia...
bine ca aveai ce sa alegi in comunism: 1310 sau nimic.
a ma scuzi, 1310 sau oltcit