În ultima lună a verii, românii au înmatriculat 9972 de mașini noi, potrivit noilor date oferite de ACAROM. Concret, asta se traduce printr-o scădere de 22.64% față de august 2023. Aceasta este a doua cea mai mare scădere a vânzărilor de mașini noi din acest an. Până acum, cea mai mare scădere a fost înregistrată în luna martie.
Situația este ceva mai bună dacă ne uităm la datele pentru ultimele 8 luni ale lui 2024. De la începutul anului până în ultima zi din august, au fost înmatriculate 106.534 de mașini noi în țara noastră. Asta înseamnă o creștere de 6.35% față de aceeași perioadă din 2023.
În clasamentul mărcilor, Dacia conduce autoritar, cu 32.009 mașini vândute până acum. La mare distanță pe locul 2 este Toyota, cu 9206 vehicule vândute până la finalul lui august. Podiumul este completat de Hyundai, care a comercializat 6961 de mașini.
Clasamentul primelor 10 mărci se continuă astfel: Skoda (6938 de exemplare), Renault (6873 de bucăți), Volkswagen (6352 de unități), Ford (4503 mașini), Mercedes-Benz (3689 de vehicule), BMW (3420 de exemplare) și Suzuki (3301 unități).
Cu privire la piața auto second hand, românii au înmatriculat 27.710 astfel de mașini în luna august, de unde rezultă o creștere de 5.1%.
Mai mult, în perioada ianuarie – august, au fost înmatriculate 210.472 de mașini la mâna a doua, ceea ce înseamnă o creștere de 19.56%.via ACAROM
32 mii preferă un gunoi Dacia decât cei 200 mii care preferă un cazan nemțesc.
68 mii preferă mașini noi în adevăratul sens al cuvântului. :)))
Nu mai menționăm faptul că persoanele fizice au cumpărat 2 mașini electrice pentru a înlocui parcul auto al României. :))))))))
Si cu toate astea sunt experti in domeniul auto.
E vorba de snobism.
Sandero e avion pe langa un Polo de ex.
Pentru Mihai… “Marea Britanie. Producătorii auto întârzie livrările de vehicule pe benzină, pentru a evita amenzile provenite din nerespectarea cotei de vânzări de mașini electrice și hibride, impusă de guvern.” Poi nu făceai tu cu prietenii tăi de bună voie din responsabilitate și grijă pentru planeta??? Trebuie legi și constrângeri? Mama ei de ipocrizie și nu doar… este vremea să-ți schimbi “numele”, la acesta i-au distrus complet si iremediabil credibilitatea. Tot ce ai intuit nu se întâmplă și este confirmat.
România nu poate fi considerată etalon in ceea ce privește vânzările dar vestul Europei da.
Si acolo persoanele fizice cumpără o mașină doar daca e nevoie urgentă, nu mai aruncă nici ei cu banii ca înainte.
Nivelul de trai a scăzut si acolo, cu toate astea ei trăiesc mult mai bine decât românii.
Se pare că în vest Dacia nu mai e cea ieftina mașină, se vând foarte bine mașinile chinezești, care au preturi mai mici si înaltă tehnologie.
Cine vrea, cunoaste si intelege cifrele de vanzari pentru persoanele fizice. Constant, maxim 30% din vanzarile de masini sunt catre persoane fizice. Restul de 70% sunt catre firme, majoritatea printr-o oarecare forma de finantare. Si la persoanele fizice multe achizitii se fac pe finantare.
Toate sh-urile de 3-4-5 ani sunt iesite din contracte de leasing sau date inapoi in urma unor contracte asociate leasingului.
Dealtfel, cei mai mari pierzatori din boom-ul electrificarii au fost firmele de leasing care s-au trezit cu o puzderie de electrice la sfarsit de contract care nu mai valorau pe piata sh suficient cat sa nu iasa in gaura per total.
Doar romanii au impresia ca toti vesticii schimba masinile ca pe sosete. Cei care le schimba, le schimba pentru avantaje fiscale nicidecum "de plictiseala" sau "la nervi".
Masinile cumparate cu banul jos sunt o minoritate in ziua de azi. Chiar si in conditiile astea Dacia este in top la achzitii de catre eprsoane fizice indiferent ce zic unii hateri c-ar fi pe ici si pe dincolo. Ziceam mai sus ca in comparatie cu Polo, Sandero arata chiar futuristic.
Am mai atras atentia si in trecut ca daca vrea AM sa nu poarte numele in mod abuziv, ar trebui sa faca din cand in cand cate o statistica a vanzarilor de masini noi/sh si de pe alte piete europene. Am impresia ca Romania sta foarte bine cu un raport de 2:1 sh:nou.
Clienții însă preferă să continue sa plătească acea rata lunara ca sa aibă o mașină nouă la fiecare 2-3-5 ani.
Ca tu crezi ca au rămas brusc cu niște electrice pentru ca, vezi doamne, nu mai vor clienții sa țină electricele după perioada de leasing, e wishful thinking. Ce te excită noaptea scrii ziua.
România nu sta bine la raportul second hand vs nou. Dacă stătea, veneau străinii la noi sa ne ia mașinile pe care le-am fi cumpărat de noi. Dar realitatea e ca noi, direct sau prin samsari, importam second hand de la vestici.
In Romania, în primele 8 luni s-au vândut 300.000 de mașini (noi și SH). Probabil vor fi 500.000 pe tot anul. În Marea Britanie s-au vândut 10 milioane anul trecut, la o populație de 3 ori mai mare, dintre care sub 2 milioane noi.
Deci, în medie, britanicii cumpăra de câteva ori mai multe mașini noi decât romanii, raportat la numărul de locuitori. Da, cumpăra mult mai multe SH, dar asta e pentru ca au mai multe mașini la mia de locuitori și le vând intre ei.
Dovada e ca în Marea Britanie sunt 33 de milioane de mașini înregistrate. Deci o treime (!!!) din ele își schimba anual proprietarul.
Tot cifrele asta arata ca întreg parcul auto din Marea Britanie se înnoiește lua fiecare 20 de ani. Același calcul arata ca parcul auto din România se înnoiește la fiecare 50 de ani.
1.7 mil vânzări de mașini noi pe an la 33 mil de mașini
150.000 vânzări noi pe an la 8 mil de mașini.
in romania, se cumpara masini de principiu, de fudulie, ca asa "se face" ca sa fii in randul lumii. asa se semnalizeaza catre societate "maturizarea" si "ajungerea" financiara a romanului. ulterior isi fabrica el si o nevoie fictiva pentru a avea prilej de a se da cu masina, ca sa para boier, desi el e rupt in fund toata ziua. cunosc personal n cazuri in situatia asta, care desi au alternative mult mai comode sa se deplaseze, prefera chinul de a intra zilnic cu masina in ambuteiaje doar ca sa etaleze o marca premium pe care in realitate nu si-o permite.
abia cei care au o nevoie reala de masina ajung sa isi cumpere una, strict rational. de regula, aceia se afla in zone rurale, fara nicio alternativa de transport si cel mai frecvent au si posibilitati materiale scazute, asa ca alegerea merge nevoit catre un sh, deoarece un logan nou ar fi deja vazut ca un lux inaccesibil.
sunt si eu de parerea lui alex, ca raportul 2:1 este prea bun acum, comparativ cu acel nefast 6:1, chiar 7:1 din anii anteriori.