Cele mai noi date furnizate de ACAROM confirmă vânzarea a 15.643 de mașini noi în România, în luna mai. Astfel, față de aceeași perioadă din 2023, piața auto din țara noastră a crescut cu 14.68%.
În același timp, în primele 5 luni ale lui 2024, piața auto românească a înregistrat o creștere de 1.1% față de perioada ianuarie – mai 2023. În acest interval, românii au înmatriculat 61.147 de mașini noi.
La fel ca întotdeauna, Dacia este pe primul loc, cu 19.071 de mașini vândute de la începutul anului până în ultima zi din mai. Locul 2 este ocupat de Toyota, cu 5144 de vehicule înmatriculate. Marca japoneză este urmată de Skoda, cu 4522 de unități comercializate.
În afara podiumului, clasamentul primelor 10 mărci arată astfel: Renault (4135 de mașini), Volkswagen (3600 de vehicule), Hyundai (3542 de automobile), Ford (2783 de bucăți), Mercedes-Benz (2243 de exemplare), Suzuki (2229 de mașini) și BMW (2076 de automobile).
De cealaltă parte, piața mașinilor second hand a scăzut cu 10.65% față de mai 2023.
În ultima lună a primăverii, românii au înmatriculat 24.607 mașini la mâna a doua.În schimb, piața second hand a înregistrat o creștere de 10% în primele 5 luni față de același interval din 2023. Până acum, românii au înmatriculat 125.996 de mașini.
via ACAROM
Vezi ca niște mărci celebre asiatice au fost prinse iar trișand normele de siguranță și emisii, sa fii prezent când va apărea articolul cu multe comentarii, sub diferite denumiri, altfel nu este frumos .
Nicaieri prin vest n-am vazut atatea fumigene cate vezi in Romania. Sa numai zic de alea "full fara pele", performerele absolute in volumul de fumuri scoase pe teava.
Daca de la capetele de pluta ce volanesc cojile nu am pretentii, in schimb ma deranjeaza "relaxarea" celor obligati sa supravegheze calitatea parcului rulant din Romanica.
Nu mașinile vechi ar trebui să fie o problemă, i-aduc aminte persoanei care scrie și drept Vali că acum ceva ani, când taxa auto făcea valuri prin comentarii, raportul SH / noi era undeva la 6-7 / 1.
Și prefer oricând să văd pe șosele mașini vechi dar întreținute și conduse cu simț de răspundere decât tigăi premium ”forjate” în ciuda dujmanilor, care au scremut bugetul mândrilor proprietari de n-a rămas decât de niște gume tari sh de iarnă și 50 de lei motorină.
Zilele trecute staționa lângă mine un A4 care-și etala tabla exfoliată și holzșuruburile de mobilă care-i țineau spoilerul prin colțurile lovite.