În luna octombrie au fost vândute 1.041.672 de mașini noi în Europa. Aici sunt incluse atât țările membre ale Uniunii Europene, cât și țările membre EFTA și Marea Britanie. Față de octombrie 2023, asta înseamnă o creștere minimă, de numai 0.1%. Ca motorizări, cele mai vândute mașini noi au fost cele cu motoare hibride simple. Mai exact, europenii au cumpărat 346.548 de mașini noi, ceea ce înseamnă o creștere de 15.8% față de octombrie 2023.
Pe locul 2 au fost mașinile cu motoare pe benzină, vândute în 316.618 exemplare, de unde rezultă o scădere de 10.7%. Urmează apoi mașinile electrice, cu 169.525 de vehicule vândute și o creștere de 6.9%. Mașinile cu motoare diesel s-au vândut în 100.863 de exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 8%. La final, mașinile cu motoare hibride PHEV au fost comercializate în 82.836 de exemplare, adică mai puține cu 7.2%.
Raportat la ultimele 10 luni, rezultatele arată că au fost vândute până acum 10.821.299 de mașini noi în toată Europa.
Asta înseamnă o creștere de 0.9% față de intervalul ianuarie – octombrie 2023. Aici, mașinile cu motor pe benzină au fost cele mai vândute (3.654.502, scădere de 6.1%), urmate de cele hibride simple (3.354.815, creștere de 18.9%), electrice (1.602.711, scădere de 1.7%), diesel (1.157.973, scădere de 11.3%) și hibride plug-in (777.330, scădere de 4.1%).În clasamentul mărcilor, Grupul Volkswagen conduce detașat atât în luna octombrie, cât și raportat la ultimele 10 luni. În octombrie, grupul german a vândut 293.327 de mașini, o creștere de 12.6%. Pe locul 2 a fost Stellantis, cu 150.346 de mașini vândute și o scădere de 16.7%, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Grupul Renault, cu 102.737 de mașini vândute și o scădere de 0.4%.
Tot în octombrie, Dacia a vândut 45.646 de mașini în Europa, mai puține cu 1.2% față de octombrie 2023.
Cu privire la intervalul ianuarie – octombrie, Grupul Volkswagen este din nou pe primul loc, cu 2.8 milioane de mașini vândute (+2.3%).
Locul 2 este ocupat de Stellantis, cu 1.7 milioane de vehicule comercializate (-7.1%), iar podiumul este completat de Grupul Renault, cu 1.04 milioane de mașini vândute (+1.2%).În ultimele 10 luni, Dacia a vândut 472.680 de mașini în Europa, ceea ce înseamnă o creștere de 1.7% față de același interval din 2023.
via ACEA
Nu se terminasera subventiile? Nu mai iau foc? A venit iarna, nu li se descarca bateria mai repede?
Cum sa fie in crestere vanzarile de electrice si scadere continua dieselurile?
Danut, Dutz, aveti cuvantul :))
market share 13,2% de la 14%.
Este clasica creștere datorată scăderii.
Știm noul vers al manipulării, termicele scad, deși cresc. Hibridul este ICE.
... refreshing
Ai consumat rahat, te-ai făcut de cacao, ți-am tot repetat că ești prost, iar tu n-ai făcut decât să confirmi.