Vânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în Europa

de Tiberiu Safta
Vineri, 22.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere.

În luna octombrie au fost vândute 1.041.672 de mașini noi în Europa. Aici sunt incluse atât țările membre ale Uniunii Europene, cât și țările membre EFTA și Marea Britanie. Față de octombrie 2023, asta înseamnă o creștere minimă, de numai 0.1%. Ca motorizări, cele mai vândute mașini noi au fost cele cu motoare hibride simple. Mai exact, europenii au cumpărat 346.548 de mașini noi, ceea ce înseamnă o creștere de 15.8% față de octombrie 2023.

Pe locul 2 au fost mașinile cu motoare pe benzină, vândute în 316.618 exemplare, de unde rezultă o scădere de 10.7%. Urmează apoi mașinile electrice, cu 169.525 de vehicule vândute și o creștere de 6.9%. Mașinile cu motoare diesel s-au vândut în 100.863 de exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 8%. La final, mașinile cu motoare hibride PHEV au fost comercializate în 82.836 de exemplare, adică mai puține cu 7.2%.

Raportat la ultimele 10 luni, rezultatele arată că au fost vândute până acum 10.821.299 de mașini noi în toată Europa.

Asta înseamnă o creștere de 0.9% față de intervalul ianuarie – octombrie 2023. Aici, mașinile cu motor pe benzină au fost cele mai vândute (3.654.502, scădere de 6.1%), urmate de cele hibride simple (3.354.815, creștere de 18.9%), electrice (1.602.711, scădere de 1.7%), diesel (1.157.973, scădere de 11.3%) și hibride plug-in (777.330, scădere de 4.1%).

În clasamentul mărcilor, Grupul Volkswagen conduce detașat atât în luna octombrie, cât și raportat la ultimele 10 luni. În octombrie, grupul german a vândut 293.327 de mașini, o creștere de 12.6%. Pe locul 2 a fost Stellantis, cu 150.346 de mașini vândute și o scădere de 16.7%, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Grupul Renault, cu 102.737 de mașini vândute și o scădere de 0.4%.

Tot în octombrie, Dacia a vândut 45.646 de mașini în Europa, mai puține cu 1.2% față de octombrie 2023.

Cu privire la intervalul ianuarie – octombrie, Grupul Volkswagen este din nou pe primul loc, cu 2.8 milioane de mașini vândute (+2.3%).

Locul 2 este ocupat de Stellantis, cu 1.7 milioane de vehicule comercializate (-7.1%), iar podiumul este completat de Grupul Renault, cu 1.04 milioane de mașini vândute (+1.2%).

În ultimele 10 luni, Dacia a vândut 472.680 de mașini în Europa, ceea ce înseamnă o creștere de 1.7% față de același interval din 2023.

via ACEA

Comentarii (13)

  • Pai cum asa?
    Nu se terminasera subventiile? Nu mai iau foc? A venit iarna, nu li se descarca bateria mai repede?
    Cum sa fie in crestere vanzarile de electrice si scadere continua dieselurile?
    Danut, Dutz, aveti cuvantul :))
    2 16
  • @Mihai
    Nenea, citeste mai cu atentie articolul si vezi ce inseamna masini cu motoare hibride simple.
    9 1
  • @prostan electric
    The yearto-date volumes dropped by 4.9% BEV
    market share 13,2% de la 14%.

    Este clasica creștere datorată scăderii.

    Știm noul vers al manipulării, termicele scad, deși cresc. Hibridul este ICE.
    12 1
  • @prostan electric
    Tesla -21% în octombrie, -11,4% ianuarie-octombrie.

    ... refreshing
    13 1
  • Pe lângă faptul ca hibrid înseamnă și ICE, observ că VW are cifre foarte bune, așa cum spuneam, comparativ cu Stellantis care are scăderi la aproape toate mărcile, inclusiv în SUA, una este " falimentară ", cealaltă este destul de ok după unii analiști, păcat de unele mărci din acest grup .
    13 3
  • Lasă vraja… vezi ce zice colegul mai sus, deja știm ca are dreptate ;)
    5 2
  • Dutz "brânza trebuie cărată"
    PMC & Dutz sitting in a tree
    K.I.S.S.I.N.G.

    Cuplul perfect. Noroc ca s-a dezincriminat căsătoria între gherțoi și proști.
    1 9
  • Andrei
    Lunile trecute brigada anti-EV dădea tare din codiță că scădeau vânzările la EV față de aceeași perioada din 2023. Acum au trecut la "year to date". In curând își iau doctorat în statistică.

    Asta dacă nu ignora statistici de genul "This decline was primarily driven by a significant decrease in registrations in German".
    Adică vânzările au crescut în toată Europa dar în Germania au scăzut mult.

    Cifrele care contează sunt oct 2024 vs oct 2023 și întregul 2024 față de întregul 2023.

    Că va fi creștere sau scădere de 2-3 procente... electrificarea nu poate fi oprită. Vă agitați degeaba.

    Hibridele sunt electrificate, un prim pas spre electrificarea completa.
    1 8
  • @Andrei
    Hibride inseamna si mild hibrid, cred ca stii ce inseamna, e 99%ICE, iar hibridele clasice sau plug in sunt pe piata de multa vreme, in special cele de la Toyota, electrificarea nu poate fi oprita, se va opri de la sine, fostul CEO Toyota stia ce spune, electricele vor avea 30% din piata, mai mult nu prea se poate, nu in 10 ani oricum
    4 1
  • Andrei
    Deci 1% electrificate? Cum ziceam, un prim pas. Mild hibrid vor deveni hibride cu 10% electrificare, hibridele devin PHEV cu 40% electrificare, etc.

    Dacă tehnologia ICE ar mai avea un viitor nu ar apela la electrificare ca să își îmbunătățescă eficiența. Realitatea e motorul cu combustie internă pentru mașinile obișnuite și-a atins limitele tehnologice.

    În ultimii 10 ani doar Mazda a venit cu o inovație la motorul termic care sa îmbunătățească eficiența. Skyactive-X. Dar și ei par sa abandoneze dezvoltarea lui pentru ca pot obține aceleași rezultate mult mai ușor și mai ieftin cu un motoraș electric încorporat în cutia de viteze, și nici nu trebuie sa se asigure ca nu se strica motorul în 5 ani pentru ca lucrează la compresie de 15:1.

    In rest, toți producătorii apelează la electrificare pentru îmbunătățirea eficientei. E lesne de înțeles încotro se îndreaptă lucrurile.

    Evident, asta pe lângă faptul că presiunea pentru reducerea poluării e din ce în ce mai mare.
    0 3
  • Și atunci Andrei, cum se face ca tehnologia viitorului are nevoie de ICE-uri ca să “existe”… dezvoltarea ICE-urilor presupune hibridizarea, cum foarte bine s-a menționat, cu un mic motoraș electric și un 5-10 KWh faci minuni. Întrebarea este ce-i cu BEV-urile? Vând de sparg :))), nu?
    4 1
  • Apelarea la electrificare forțată, gen mild hibrid, care da bine doar pe hârtie, nu este făcută pentru că motoarele ICE nu mai aveau viitor, ci din obligație, primul pas greșit a fost downsizing-ul, cilindree minusculă la puteri mari, asta nu a venit natural .
    3 1
  • Sper că măcar tu înțelegi ce ai vrut să a spui. Dar dacă ai dat-o în "sparg" bănuiesc ca mesajul e pentru băieții de cartier cu care te spargi în figuri. Apropo, diesel-ul s-a spart de tot.

    @dan_grc
    Da, obligația e să consume și să polueze din ce în ce mai puțin.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru