Vânzările de mașini noi au scăzut în Europa, în februarie. Electricele au crescut cu 26%

de Tiberiu Safta
Marti, 25.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au scăzut în luna februarie, în Europa. În același timp, vânzările de mașini electrice au crescut cu peste 26% în această perioadă.

În februarie, europenii au cumpărat 963.540 de mașini noi, potrivit noilor date ale celor de la ACEA. Acest număr include vânzările din țările membre ale Uniunii Europene, cât și cele membre EFTA și Marea Britanie. Comparativ cu aceeași perioadă din 2024, vânzările de mașini noi au scăzut cu 3.1%.

Cele mai vândute mașini au fost cele cu motoare hibride. Mai exact, au fost comercializate 340.264 de exemplare în februarie, ceea ce reprezintă o creștere de 18.3% față de februarie 2024. Acestea sunt urmate de mașinile cu motoare pe benzină, vândute în 271.210 unități, adică mai puține cu 23.6% față de anul trecut.

Cea mai mare creștere a fost pentru mașinile electrice. În a doua lună din 2025, europenii au cumpărat 164.646 de astfel de mașini, de unde rezultă o creștere de 26.1% față de februarie 2024.

De cealaltă parte, cea mai mare scădere a fost pentru mașinile cu motoare diesel. Mai exact, au fost vândute doar 84.751 de mașini, ceea ce înseamnă o scădere de 28.3%.

La final, vin mașinile cu motoare hibride plug-in, care s-au vândut în 72.545 de exemplare. Numărul este aproape identic cu cel din februarie 2024, diferența fiind de numai un singur exemplar în plus vândut în acest an.

ELECTRICELE AU CRESCUT ÎN PRIMELE DOUĂ LUNI

După primele două luni, europenii au înmatriculat 1.959.580 de mașini noi, adică mai puține cu 2.6% față de aceeași perioadă de anul trecut. Și în acest caz, mașinile cu motoare hibride au fost în topul vânzărilor, cu 687.709 exemplare (+17.6%), urmate de cele cu motoare pe benzină, cu 562.513 unități vândute (-21.9%).

Mașinile electrice s-au vândut în 330.584 de exemplare în primele două luni, de unde rezultă un plus de 31.4% față de același interval din 2024. Vehiculele cu motoare diesel au fost vândute în 172.758 de unități (-27.5%), iar cele cu motoare PHEV au fost comercializate în 148.156 de bucăți (-3.4%).

GRUPUL VOLKSWAGEN, LIDER DETAȘAT

Cu privire la producători, Grupul Volkswagen conduce clasamentul, cu 258.510 mașini noi vândute în februarie (+4%).

De asemenea, în primele două luni, grupul german a vândut 525.346 de mașini noi, mai multe cu 4.3% față de aceeași perioadă din 2024.

Pe locul 2 este Stellantis, cu 155.970 de mașini noi comercializate în februarie (-16.2%) și cu 310.091 de vehicule vândute în primele două luni (-16.1%). Podiumul este completat de Grupul Renault, cu 107.134 de mașini noi vândute în februarie (+10.8%) și 205.005 vehicule noi comercializate în primele două luni (+8.2%).

Și pentru că tot am menționat Grupul Renault, Dacia a vândut 47.558 de mașini noi în Europa, în februarie, (+1.6%), respectiv 96.532 de mașini noi în primele două luni (-2%).

Clasamentul din afara primilor 3 producători arată astfel: Grupul Hyundai pe locul 4, Grupul Toyota pe locul 5, Grupul BMW pe locul 6, Grupul Mercedes-Benz pe 7, Ford pe locul 8, Volvo pe locul 9 și Nissan pe locul 10.

via ACEA

Comentarii (8)

  • Paradox
    Bmw și Mercedes, vând mai mult decât Nissan.
    3 0
  • hahaaa
    HAHAA! Electricele rup tot hateriloooor!
    Full throtle
    2 4
  • espertul
    Stirea asta a fost si la inceputul lunii martie, cu vanzarile pe februarie, saptamana viitoare mai faceti un articol .
    4 3
  • @espertu
    Te oftici?
    5 2
  • Stire falsa!
    Expertii romani stiu ca nu se mai vand electricele ca au disparut subventiile, nu au autonomie, stai mult la incarcare, etc.
    Lumea revine puternic la DIZAL.
    Va zice voua Danut_partz, Inexopix si Dutzulica. Daca nici ei nu mai stiu cum merge piata auto un lume, atunci cine?
    Deci DIZAL forever, fara DPF neaparat!
    4 4
  • Electricele sunt o nișă, diesel rupe tot.
    4 3
  • E fix cum am zis eu. S-a terminat cu electricele, cine a vrut gadget și-a luat deja. Focilor spălate pe creier, vă umpleți burtile cu cadavre.
    3 3
  • George Simion
    cred ca acum toata europa are tractorase (de saraki) cat are romania.

    sa vina si chinezii electrici!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru