Vânzările de mașini noi au crescut în Europa, în 2024

de Tiberiu Safta
Marti, 21.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut ușor în Europa, în 2024. Peste 12.9 milioane de vehicule noi au fost comercializate.

Anul trecut au fost vândute 12.963.614 mașini noi pe Bătrânul Continent. Numărul include atât țările din Uniunea Europeană, cât și Marea Britanie și cele membre EFTA. Prin comparație cu nivelul înregistrat în 2023, vânzările de mașini noi au avut o creștere de 0.9%.

Dintre acestea, cele mai vândute mașini au fost cele cu motoare pe benzină. Mai exact, acestea au fost vândute în 4.273.672 de exemplare, ceea ce reprezintă o scădere de 6.8% față de 2023. Pe locul 2 au fost mașinile cu motoare hibride, comercializate în 4.068.308 exemplare, mai multe cu 19.6% față de anul precedent.

Urmează apoi mașinile pur electrice, care s-au vândut în 1.993.102 exemplare. În cazul lor, vânzările au scăzut cu 1.3% la față de 2023. O scădere și mai mare a fost la categoria mașinilor cu motoare diesel, cu 1.350.294 de exemplare vândute, mai puține cu 11.8%.

Noul raport ACEA mai include datele și pentru vânzările din ultima lună a lui 2024. Astfel, în decembrie, au fost vândute 1.091.131 de mașini noi pe Bătrânul Continent.

Asta înseamnă un plus de 4.1% față de aceeași perioadă din 2023.

În clasamentul producătorilor, Grupul Volkswagen își păstrează poziția de lider pentru încă un an. Grupul german a vândut 3.407.242 mașini noi în 2024, ceea ce înseamnă o creștere de 2.5% față de 2023. Pe locul 2 vine Stellantis, cu 1.969.594 de mașini comercializate, mai puține cu 7.3% prin comparație cu anul precedent. Podiumul este completat de Grupul Renault, cu 1.282.453 de mașini noi vândute, un plus de 3.2%.

via ACEA

Comentarii (7)

  • O fi vreo greseala??? Dieselurile mai putin vandute decat electricele? Si in scadere in continuare???
    Pai eu intelesesem de la expertii romani ca daca se duc subventiile, nu se mai vand deloc electricele si mai mult, dieselurile vor reveni in forta si vor domina piata.
    Deci raportul e facut la nivelul Europei..romanii cumpara in continuare 2/3 sh-uri obosite diesel de la germani. Locul 1 BMW, locul 2 Haudi, locul 3 Mercedes, locul 4 VAG si restul.
    Ce bine ca stim noi ca neam sa ne descurcam si ii ajutam pe altii la curatentie.
    1 13
  • "Vânzările de mașini noi au crescut pe baza segmentului BEV care a scăzut."
    BEV și PHEV au scăzut fiecare cu 7% în UE.
    HEV cuprinde și mild hybrid pentru a arăta că termicele scad. :)))))))))) Și pentru că o ardem specialiști, full și mild hybrid e același segment. hahahaha

    Dar Trump, green, amenzi pt. producătorii auto... lehamitea e after colț.
    7 1
  • @lae bucălae
    Articol: 1.3%
    Lae: 7%

    Pământul e plat, cercetează singur precum face Lae.
    1 8
  • @manipulator electric
    Eu credeam că suntem în UE, politici comune, trenduri, dar noi visăm la Brexit. :))))

    Înlocuirea parcului auto cu BEV a fost o marotă pentru consumatorii de iarbă, BEV e nișă, tot mai mică. :))))))))))

    Da, pământul nu e plat și Fantasia e desen animat.
    5 1
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    Ieri a fost Blue Monday și triștii au luat supradoză de etnobotanice. Halucinații cu nișe Brexit colț cu Fantasia.
    3 7
  • Întorcându-ne la adevărul crud... mild-hybrid system never propels the car, adică ICE a crescut puternic în 2024.
    Rata de înlocuire a parcului auto ICE pe fondul creșterii de ICE este negativă, adică parcul auto electric este înlocuit de ICE. :)))))))))
    1 0
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! Ăsta e în comă.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru