Piața auto europeană este în continuă creștere la începutul acestui an, iar luna martie a adus un progres consistent de 11.2%, la aproape 1.9 milioane de unități.
Astfel, pe ansamblul primelor 3 luni ale anului, constructorii au comercializat peste 4.14 milioane de mașini, în creștere cu 8.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, aproape 845.000 de unități au fost comercialziate în Germania, iar 820.000 de unități în Marea Britanie, în timp ce Italia este pe poziția a treia în fața Franței și a Spaniei.
La nivelul Uniunii, Irlanda este singura țară care a raportat o scădere a vânzărilor, în timp ce cele din Finlanda au stagnat, astfel că România este una dintre cele 26 de țări cu vânzări în creștere, de 27.5% la nivelul primului trimestru.
Volkswagen rămâne cel mai mare constructor auto după vânzări de 432.000 de unități (+3.3%), reprezentând aproape jumătate dintre vânzările întregului Grup german (935.000 unități), în timp ce Ford este cealaltă marca care a depășit pragul de 300.000 de unități.Francezii de la Renault s-au oprit la borna 289.000, în timp ce Dacia a comercializat 109.000 unități, în creștere cu 9.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Pe plan european, doar 5 mărci au raportat vânzări în scădere în primele 3 luni ale anului.
DS, brandul premium al Grupului PSA Peugeot - Citroen, a ajuns la numai 13.000 de unități, în scădere cu peste 33%, în timp e Smart a scăzut cu 5%. Celelalte branduri pe minus sunt din Japonia și au vânzări modeste pe piața europeană: Mazda, Honda și MItshubishi.Via ACEA
La asta mă gândeam și eu. Probabil din 2003-2004 odată ce cele mai noi modele sunt Scenic II și Megane II.