Cele mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România relevă o creștere de 9.71% a vânzărilor de mașini noi în România. Luna trecută au fost înmatriculate 10.541 de mașini noi. Asta în timp ce, în ultimele 10 luni, vânzările de mașini noi au crescut cu 8.19% față de aceeași perioadă din 2021, de unde rezultă un total de 105.817 de mașini noi vândute în România până acum.
După primele 10 luni, Dacia rămâne lider detașat în clasamentul mărcilor, cu 30.906 de mașini vândute. Urmează Toyota pe locul al doilea, cu 8623 de vehicule vândute, iar podiumul este completat de Hyundai, care a vândut 8202 mașini în țara noastră.
Pe locul 4 se află Ford, cu 7481 de unități. Clasamentul primelor 9 mărci este completat de: Skoda (7168 de exemplare), Volkswagen (6817 mașini), Renault (6299 de bucăți), Peugeot (3056 de mașini) și Mercedes-Benz (2977 de exemplare).
De cealaltă parte, piața mașinilor second-hand a scăzut cu 20.27% în octombrie față de aceeași perioadă din 2021.
Numărul total de mașini second-hand vândute în ultima lună a fost de 26.390 de mașini.În perioada ianuarie-octombrie, piața auto second-hand a scăzut cu 20.65% față de intervalul identic de anul trecut. Asta înseamnă un total de 268.382 de vehicule vândute în această perioadă. Anul trecut au fost vândute 338.241 de mașini la mâna a doua în același interval.
via ACAROM
Nu știu de unde îți iei informațiile, dar "motoare de drujbă", așa cum le numești, se gasesc și pe Ford, pe Volkswagen, pe Skoda, Audi, Kia, Hyundai, Toyota.
Deh, lumea mai evoluează. Alții tot cu capu-n traistă...
uita-te putin la ce masini de import se vand la greu in Romania
si este cat se poate de firesc sa se vanda in principal produse locale, lucru vizibl in orice tara a lumii care are industrie auto
Studiază topul vânzărilor în Europa apoi deschizi gura. Ia vezi pe ce loc e Dacia?
Hai cu Dacia, Toyota si Hyundai.
Kia e iarasi o marca deosebita.
Cu mult peste mizeriile germane.
Putem scrie o poveste cu cat au gresit
Nu intereseaza pe nimeni, pe oameni ii intereseaza in primul rand PRETUL, de-aia Dacia e pe primul loc desi se stie ca motoarele astea de 1.0 sunt praf si pulbere.
Un i30 incepe de pe la 16-17k iar un Cee'd 18-19k. Sigur, sunt nuante, diferente de dotari, de motoare, de dimensiuni, de tehnologii, de generatii dar sunt in esenta niste masini similare cu care vrei sa-ti faci treaba. Si nu poti sa negi evidenta diferenta de pret de 3-4-5k euro intre o H/Kia si un Golf/Leon.
In conditiile astea, nu e de mirare ca Golful si Octavia, altadata mari vedete la vanzari, nu mai prind podiumul pe nicaieri.