Vânzările de mașini noi au crescut cu 9% în octombrie, în România

de Tiberiu Safta
Joi, 03.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai noi date furnizate de ACAROM, vânzările de mașini noi în România au crescut cu peste 9% în luna octombrie. În timp ce piața mașinilor noi a crescut în ultimele 10 luni ale anului, piața mașinilor second-hand a scăzut semnificativ.

Cele mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România relevă o creștere de 9.71% a vânzărilor de mașini noi în România. Luna trecută au fost înmatriculate 10.541 de mașini noi. Asta în timp ce, în ultimele 10 luni, vânzările de mașini noi au crescut cu 8.19% față de aceeași perioadă din 2021, de unde rezultă un total de 105.817 de mașini noi vândute în România până acum.

După primele 10 luni, Dacia rămâne lider detașat în clasamentul mărcilor, cu 30.906 de mașini vândute. Urmează Toyota pe locul al doilea, cu 8623 de vehicule vândute, iar podiumul este completat de Hyundai, care a vândut 8202 mașini în țara noastră.

Pe locul 4 se află Ford, cu 7481 de unități. Clasamentul primelor 9 mărci este completat de: Skoda (7168 de exemplare), Volkswagen (6817 mașini), Renault (6299 de bucăți), Peugeot (3056 de mașini) și Mercedes-Benz (2977 de exemplare).

De cealaltă parte, piața mașinilor second-hand a scăzut cu 20.27% în octombrie față de aceeași perioadă din 2021.

Numărul total de mașini second-hand vândute în ultima lună a fost de 26.390 de mașini.

În perioada ianuarie-octombrie, piața auto second-hand a scăzut cu 20.65% față de intervalul identic de anul trecut. Asta înseamnă un total de 268.382 de vehicule vândute în această perioadă. Anul trecut au fost vândute 338.241 de mașini la mâna a doua în același interval.

via ACAROM

Comentarii (13)

  • Deci Dacia a vândut cât următorii patru din clasament. Interesant este că au vândut în țară cam 9% din cât au vândut în Europa anul trecut.
    8 0
  • Seriff
    @ds pai cum sa nu vanda, cand au cele mai ieftine masini de pe piata, ce e ieftin se vinde, chiar si cu motoarele alea de drujba.
    7 14
  • @Seriff
    Nu știu de unde îți iei informațiile, dar "motoare de drujbă", așa cum le numești, se gasesc și pe Ford, pe Volkswagen, pe Skoda, Audi, Kia, Hyundai, Toyota.
    Deh, lumea mai evoluează. Alții tot cu capu-n traistă...
    9 6
  • @Seriff
    mai taranel,

    uita-te putin la ce masini de import se vand la greu in Romania

    si este cat se poate de firesc sa se vanda in principal produse locale, lucru vizibl in orice tara a lumii care are industrie auto
    10 5
  • Flăcău, ce înseamnă vânzări mașini de important "la greu" în România. Ai proprietatea termenilor și a unităților de măsură?
    Studiază topul vânzărilor în Europa apoi deschizi gura. Ia vezi pe ce loc e Dacia?
    4 1
  • Seriff
    @ds, stiu ca toti au motoare de drujba, diferenta e ca Dacia le are la un pret mic, restul nu, lumea nu evolueaza, cu astfel de motoare nu evoluezi, intra pe Facebook si cauta grup logan 3 sa vezi probleme acolo intr-un an cat in 10 de 1.5 dci.
    6 10
  • In sfarsit am scapat de un podium unde sa vedem mizeria VAG.
    Hai cu Dacia, Toyota si Hyundai.
    Kia e iarasi o marca deosebita.
    Cu mult peste mizeriile germane.
    7 7
  • Seriff
    Vag, Ford si Opel au gresit grav cu preturile in primul rand si in al doilea cu motoarele de drujba.
    6 4
  • @Seriff
    VAG a gresit cu softuri ilegale, cu aliante ilegale, cu minciuni, cu masini care intra in limp mode, cu mintit poporul cu televizorul.
    Putem scrie o poveste cu cat au gresit
    7 1
  • Am zis masini de IMPORT care se vand la greu IN ROMANIA...nici Toyota nici Hyundai nu au motoare mici, in comparatie cu Dacia a carei motoare, in general, sunt mai mici decat a celorlalti. M-am referit strict la alte marci decat cele ale Daciei.
    1 4
  • Seriff
    @Toti au softuri ilegale, nu ai cum sa scoti noxele alea la motoare diesel de 150 de cai, e logic, nu asta e problema, tu chiar crezi ca lumea nu mai cumpara vag ca au avut masinile emisii peste limita acum 7 ani?
    Nu intereseaza pe nimeni, pe oameni ii intereseaza in primul rand PRETUL, de-aia Dacia e pe primul loc desi se stie ca motoarele astea de 1.0 sunt praf si pulbere.
    4 4
  • Oau. Pana nu de mult, podiumul era ocupat, pe langa Dacia de VW, Skoda, Renault. Acum vad ca Toyoda si Hyundai le-au cam luat locul. Inteleg ca sunt probleme la distribuitori si furnizori dar poate au si preturile partea lor de vina. A ajuns Golful sa coste de la 22k cand acum 2 ani la lansare incepea de la 18k. Vechiul Golf, in ultimile lui momente, incepea de la 16k cu 16.5k break-ul.
    Un i30 incepe de pe la 16-17k iar un Cee'd 18-19k. Sigur, sunt nuante, diferente de dotari, de motoare, de dimensiuni, de tehnologii, de generatii dar sunt in esenta niste masini similare cu care vrei sa-ti faci treaba. Si nu poti sa negi evidenta diferenta de pret de 3-4-5k euro intre o H/Kia si un Golf/Leon.
    In conditiile astea, nu e de mirare ca Golful si Octavia, altadata mari vedete la vanzari, nu mai prind podiumul pe nicaieri.
    5 0
  • Anonim
    Clasamentul este normal cei din fata au la vanzare mai multe modele cu preturi pana in 20 de mii . La WV , Skoda , Seat nu prea mai gasesti modele sub 20 de mii . Iar Renault este o marca care nu atrage atata timp cat la acelas dealer ai si Dacia langa Renault care este mult mai ieftina la cam aceias tehnologie.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru