Vânzările de mașini noi au crescut cu 3% în Europa, în martie

de Tiberiu Safta
Joi, 24.04.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu 2.8% în Europa, în luna martie. În primul trimestru, piața auto europeană a avut o scădere minimă.

Europenii au cumpărat 1.422.628 de mașini noi în luna martie. Noile date furnizate de ACEA ia în considerare țările din Uniunea Europeană, cât și cele membre EFTA și Marea Britanie. Numărul mașinilor noi a crescut cu 2.8% față de martie 2024.

Cele mai multe mașini vândute în prima lună a primăverii au fost cele cu motoare hibride. Mai exact, europenii au cumpărat 527.091 astfel de mașini, în creștere cu 24.5% față de aceeași perioadă de anul trecut. Urmează mașinile cu motoare pe benzină, comercializate în 393.455 de exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 20.1%.

Mașinile electrice s-au vândut în 242.913 exemplare, adică un plus de 23.6%. Acestea sunt urmate de mașinile cu motoare PHEV, vândute în 119.398 de bucăți (+19.5%). La final, mașinile cu motoare diesel au fost vândute în 105.699 exemplare, mai puține cu 24.2% față de martie 2024.

În primele 3 luni ale lui 2025, europenii au cumpărat 3.382.057 mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 0.4% față de aceeași perioadă de anul trecut.

Și aici, mașinile hibride au fost cele mai vândute, cu 1.214.728 de exemplare vândute (+20.5%). Mașinile electrice au avut cea mai mare creștere, de 28%, în timp ce scăderea cea mai mare a fost la vehiculele cu motoare diesel (-26.3%).

La fel ca până acum, Grupul Volkswagen este lider detașat în clasamentul mărcilor, cu 271.382 de mașini vândute de mărcile din cadrul grupului german în martie. Asta înseamnă o creștere de 7.8%. În primele 3 luni, grupul de la Wolfsburg a vândut 724.045 mașini noi, mai multe cu 4.8%.

Pe locul 2 este Stellantis, cu 173.080 mașini noi vândute în martie, mai puține cu 8.4%. În primul trimestru, grupul multinațional a reușit să vândă 450.814 mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 14%.

Podiumul este completat de Grupul Renault, cu 120.724 de mașini noi vândute în martie (+11.6%) și 312.983 mașini noi comercializate în primele 3 luni ale lui 2025 (+9.5%). Dacia a reușit să vândă 50.056 mașini noi în Europa, în martie (+6%), respectiv 142.121 de mașini în primele 3 luni (+0.8%).

via ACEA

Comentarii (3)

  • Trompețici, aveți cuvântul. Ooo, ușor, nu vă îngrămădiți!
    7 3
  • Dar nu inteleg ceva: au disparut subventiile, lumea s-a lamurit ca nu sunt bune, nu se incarca repede, iau foc, nu am autonomie ca a fost iarna, bla, bla bla ...
    Si totusi oamenii le cumpara pe cele ELECTRICE si nu le mai iau pe cele DIZAL cu super autonomie, pe care le alimentezi la pompa in 2 minute si poti face mii de km...
    Ceva pe undeva nu functioneaza.
    Danut, Dutz, voi ce ziceti??? Ca vorba aia, au disparut subventiile si a fost iarna pana acum :))
    5 3
  • E FIX cum am prezis eu, TOTUL se adeverește. S-a terminat cu electricele, cine a vrut gadget și-a luat deja.
    Așa se întâmplă când șefii producătorilor nu ascultă de mine și investesc miliarde în mașini pe care nu LE VREA NIMENI.
    Niște foci spălate pe creier care se vaccinează și își umple burțile cu cadavre. Și cu cicluri de găină.
    5 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru