Vânzările de mașini electrificate au crescut cu peste 30% la nivel mondial, în septembrie

de Tiberiu Safta
Luni, 21.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport realizat de Rho Motion, vânzările de mașini electrificate, care includ modele hibride și electrice, au crescut cu peste 30% la nivel mondial în luna septembrie. Creșterea este ajutată de piața chineză, acolo unde au fost vândute peste un milion de astfel de mașini.

În luna septembrie au fost vândute peste 1.7 milioane de mașini electrificate la nivel mondial, în luna septembrie, potrivit unor noi date furnizate de Rho Motion. Asta înseamnă o creștere de 30.5% a vânzărilor de mașini hibride și electrice la nivel mondial față de aceeași perioadă din 2023.

Dintre cele 1.7 milioane de vehicule electrificate vândute la nivel global, 1.1 milioane au fost vândute doar în China. Este pentru a doua lună consecutiv când vânzările de mașini electrificate din China au depășit pragul de un milion de unități vândute. Față de septembrie 2023, vânzările de mașini electrificate în China au crescut cu 47.9%.

În Europa au fost vândute circa 300.000 de mașini electrificate în septembrie, ceea ce înseamnă o creștere de 4.2% față de aceeași perioadă de anul trecut. Vânzările europene au fost ajutate în special de cele din Marea Britanie, acolo unde s-a raportat o creștere de 24% a vânzărilor de mașini electrificate.

Între timp, pe piața nord-americană au fost vândute aproximativ 150.000 de vehicule hibride și electrice, de unde rezultă un plus de 4.3%.

După ultimele 9 luni ale acestui an, vânzările de mașini electrificate la nivel mondial au atins 11.5 milioane de unități vândute, o creștere de 22% față de aceeași perioadă din 2022. Numai în China au fost vândute până acum 7.2 milioane de mașini electrificate, cu 35% mai multe față de anul trecut.

În Europa au fost vândute 2.2 milioane de astfel de mașini, de unde rezultă o scădere de 4%. Vânzările nord-americane au depășit 1.3 milioane de unități (+10%), iar cele din restul lumii au depășit 900.000 de unități vândute (+25%).

via Carscoops

Comentarii (24)

  • Johnny
    Din pacate in acea elecrtificare sunt incluse mild hibrid si hibride clasice care numai electrice nu sunt. Vorbim de baterii sub 1 kw.
    9 1
  • Incet incet se face (intentionat sau nu) o varza cu ciolan si fasole si peste si trufe si stafide si cartofi si ciocolata si cu toping de frisca din toata electrificarea asta. Ca sa nu mai stim ce a crescut si ce a scazut si sa acoperim cu umbrela electrificarii faptul ca electricele pure sunt pe scadere sau pe platou si hibridele sub toate formele dau grosul cifrelor de crestere.
    De curand a fost o stire importanta total ignorata de presa mainstream conform careia pe Q3 vanzarile BYD de electrice pure au crescut cu sub 4% cu toate subventiile de pe lume.
    Marea electrificarea nu merge conform planului si asta impinge la creativitate in a imbrobodi cifrele.
    Si e semn de buba mare la electrificare daca 2/3 din vanzarile de electrificate la nivel mondial vin din China unde aproape ca e mai greu si scump sa-ti cumperi tigari decat sa-ti iei masina electrificata.
    Apropo, Suzuki avea mild-hibrid la 12 volti pe care nu avea jena sa-l marketeze ca hibrid; oare cifrele de electrificare din articol includ si hibridele de 12 volti?
    11 0
  • Banditos
    Hibrizii clasici au acumulatori >1Kw, mai precis cel putin 1,2Kw

    BYD e o alta marca chinezeasca, nu vad de ce ar fi abordata (doar) situatia ei singulara de catre mainstream. Mai degraba a vrea sa aud presa auto vorbind de nebunia ce a cuprins TOATA industria automotive din China de cel putin jumtate de an. Chiar daca e vorba strict de bucataria si piata interna ar fi misto sa vedem, scoase la iveala, toate schemele si artifciile orezarilor in a bifa vanzari minune la electrice unii pentru a incasa subventiile guvernamentale si altii pentru a se lauda cu marete realizari ale societatii chineze si perfecte.

    Ar fi interesant de citit pentru ca astfel ne-am face o idee de ce sunt atat de disperati chinezii sa intre pe piata europeana. Pentru ca pe aia americana, momentan, au primit un erect degetel mijlociu.
    10 1
  • Scrie destul de clar în articol cu cât și crescut BEV-urile, dacă citești cu atenție și nu ești analfabet functional. Sau, în cazul unora, dacă nu îți pute că nu se potrivesc cifrele cu gargara pe care ai făcut-o în ultimele luni.
    1 13
  • Just Over 300,00 EVs were sold in EU & EFTA & UK in September 2024, reaching a total of 2.2 million units sold for the year. Battery Electric Vehicle (BEV) sales increased year-on-year by 12%, however, Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) sales are down year-on-year by 12% (comparing September 2024 sales vs September 2023).


    Din Rho Motio, de unde citează și AM, dar alambicat, ca e greu cu jurnalismul.
    3 9
  • Adrian
    Mild hibrid se pune? Ala n.are nicio legatura cu masinile electrice. Disperare dupa cifre, la fel ca decesele de Covid din Pandemie.
    9 0
  • spaclu lu manole
    Pentru mine, ca fan de masini electrice, un hibrid nu ar trebui sa intre in categoria asta. Realitatea trebuie spusa asa cum e, nu spoita cu ciocolata pe unde le convine.
    Statisticienii trebuie sa prezinte clar cifrele defalcate pe categorii, nu e asa de greu. Eu cred ca jurnalistii au cifrele, dar manipularea intervine la prezentarea lor.
    Ca sa fiu clar, Automarket.ro preiau si ei din afara (nimic rau in asta) ceea ce se da drumul pe teava de la centru.
    Cei care au impresia ca cifrele la electrice sunt manipulate, sa tina cont ca si masinile ice au o industrie petroliera in spate care are bani cu toptanul, pentru fel de fel de giumbuslucuri amuzante :)
    9 3
  • @ Manole

    Amuzant este ca bugetele pentru împingerea electricelor " whatever it takes " sunt tot de la vânzarea termicelor, mai puțin în China, acolo nu pune nimeni întrebări .

    Eu pun aceste întrebări de mai mult timp, cum e clasificarea, până când m-am lămurit oficial, cel puțin în România, dar e luat după modelul țărilor UE, adică la primărie, când te duci sa fii luat în evidență cu o mașină, o cunoștință s-a dus cu-n diesel 2020 de 3 litri, pregătit sa plătească aproape 3000 lei, când colo " decât " 500 și ceva de lei, ca e " hibridă ", asa apare în acte, dar de fapt e mild hibrid, adică nimic :) . Aproape toate motoarele după 2020 incoace sunt mild hibrid, diesel și benzină, bubuie vânzările de hibride, mai ales non plug-in ? Exact, ELECTRIFICARE pe pâine.
    11 2
  • spaclu lu manole
    @dan, exact. Mi-e sila de minciuni si acoperiri sub tot felul de subterfugii si imbarligari de cuvinte. Adevarul poate sa doara uneori, dar trebuie spus. Daca masina electrica nu prinde, ok, piata va cere ceea ce trebuie.
    Dar din totdeauna a fost o manipulare din umbra, in special in ultima 100-150 de ani de cand s-a dat drumul la informatie foarte rapid catre public. Ceea ce se face azi e penibil. Se pare ca nimeni nu mai are nici un fel de onoare, nici un fel de dorinta de a prezenta lucrurile asa cum sunt.
    Cele mai elocvente exemple sunt manipularile din timpul campaniilor electrorale.
    In fine, treaba cu mild-hybrid la 500 de lei, e tare de tot.
    7 1
  • Îmi face plăcere să aduc aprecieri positive referitor la ce a spus Manole. S-au spus multe și unele și la nervi, dar să nu-ți facă greață situația actuală nu-i normal… și totuși unii gen Matei încă cred ca cineva are ceva contra electrificării, ca nu vrem mașini mai ieftine, mai ușor de utilizat… este doar penibil ca nu se admite că încă nu suntem în acesta situație. Dacă vânzările la BEV-uri ar fi ok, genul acesta de articole nu ar fi necesare. Interesant să plătești 500 pentru un diesel de 3 litri, se pare ca “autoritățile” sunt într-o dilemă, dacă pun acel diesel de 3 litri unde trebuie din punct de vedere al taxelor, o să scadă vânzările la electrificare, foarte interesant.
    9 2
  • @Banditos
    BYD e campioana electrificarii in China. Pana de curand cresterile BYD strict pe EV erau de multe zeci de procente YoY. Faptul ca au ajuns la cresteri de 4% poate fi un semn ca si piata EV din China a ajuns la o oarecare saturatie. Iar daca cea mai mare piata din lume cu cele mai ieftine si cele mai subventionate EV-uri a ajuns la saturatie, e semn ca EV-urile au o limita peste care nu pot trece inca in conditiile actuale. Din motivele astea este importanta stirea cu 4% crestere EV la BYD in Q3.
    Si apropo de nebunia din China de care zici, al doilea sau al treilea concurent al BYD are probleme mari si scaderi importante de vanzari in ultimul an.
    6 0
  • espertul
    O industrie care produce un produs ce trebuie vesnic subventionat nu poate functiona pe termen lung, asta este o utopie comunista, o sa spuneti ca si agricultura este subventionata, da, dar de acolo mananci, se va sparge si marea umflatura cu EV in China, vor ajunge la saturatie, nicio piata nu va putea consuma zeci de milioane cat produc ei .
    5 0
  • spaclu lu manole
    @Dutz, merci de aprecieri. La fel si de la mine.
    Masini electrice ieftine n-o sa vedem prea curand. Una din plangerile sindicatului VW din Belgia, unde trebuie inchisa fabrica, a fost faptul ca VW se concentreaza doar pe productia de modele high end, extrem de scumpe, la peste 100k. Pentru ca actionarii vor banul instant, repede si mult. Ori asta nu se poate decat daca vii cu ceva in care ai monopol absolut, prin proprietate intelectuala, procese de fabricatie irepetabile, know how, etc. Cand cei care baga banul in actiuni nu au o cultura a business-ului si nu inteleg investiile pe termen lung, asa se intampla. Ca sa nu spun ca cineva poate sa bage bani intr-o firma, s-o puna pe directie gresita si sa faca bani cu lopata din concurenta. Mai ales cand vorbim de, hmmm, tehnologii si industrii concurente.

    Referitor la mild hybrid-ul de 500 de gologani, eu cred ca cineva are interes nu la raportat cifre mari la electrice, cat la a inregistra motoare babane cu gaselnita asta legislativa. Oricum, de vreo 4-5 ani motorizarile se indreapta clar spre "electrificare", adica mai pe romaneste, spre o asistare electrica. Asta nu inseamna in nici un caz ca masina e electrica sau "electrificata". Asta e doar o joaca penibila de-a cuvintele, ca sa fenteze taxele si sa dea bine la bobor.
    3 1
  • @espertu' lu' pește

    https://www.g4media.ro/mari-state-membre-ue-cheltuie-zeci-de-miliarde-de-euro-anual-pe-subventii-pentru-producatorii-de-masini-alimentate-cu-combustibili-fosili.html

    La motoarele cu combustie internă te referi, desigur :))
    Astea sunt subvenționate de când au fost inventate.
    1 3
  • @Manole

    Va fi din ce în ce mai greu de clasificat motoarele electrificate întrucât variază din ce în ce mai mult. De la mild la 150km autonomie sau la motor electric cu range extender.
    Motoarele se vor electrifica tot mai mult pana se vor electrifica de tot.

    O mare problema sunt mașinile de firma luate cu diverse scheme fiscale, de obicei hibride. Multi "uită" sa le încarce și trag după ei bateriile cu un motor termic subdimensionat către poluează mult mai mult decât dacă nu ar fi electrificat. De aceea li se mai zice și "tax dodgers".

    Din fericire în UK schemele astea nu mai sunt disponibile decât la BEVs.
    2 1
  • spaclu lu manole
    @Matei, confirmi exact ce s-a spus la comentarii la articolul asta, si nu numai.
    "Din fericire în UK schemele astea nu mai sunt disponibile decât la BEVs." Adica hibridele de fapt nu sunt masini electrice si n-ar trebui contorizate la vanzarile de electrice.
    2 0
  • Tesla model Y e cel mai vandut model din Europa in Septembrie.
    PUNCT!
    0 0
  • @dan_grc
    Tu ce masina conduci?
    Are macar filtru de particule ACTIV?
    Ca asa sa ne dam cu parerea despre electrice cand unii nu stiu ce inseamna poluare e simplu.
    Citeam si un alt articol interesant: pe langa faptul ca desi sunt unii super specialisti in domeniul auto, stam foarte "bine" la morti in accidente rutiere, mai sunt si multi care cred ca daca stau pluta la Lacul Sarat, stiu sa innovate:
    https://hotnews.ro/romania-este-pe-primul-loc-in-ue-la-numarul-de-oameni-care-mor-inecati-scafandru-unii-cred-ca-daca-au-fost-la-bazin-sau-au-inotat-intr-o-balta-pot-sa-inoate-oriunde-1814510
    Deci mai baieti, ca sa intelegeti: Romania e la coada clasamentului cand vine vorba de masini. Ea produce, cat mai merge treaba ca se muta productia prin alte tari, si exporta prin Germania si UK Dacia, in timp ce romanii specialisti importa numai cazane obosite de pe afara. Ei importa semne de masini ca sa se dea rotunzi.
    Daca s-ar pricepe, ar lua masini bune NOI.
    Dar vedeti si voi VAG inca vinde in Europa desi au facut ce au facut.
    Deci unii fac scandal ca e Mild hibrid nu e electrificata dom'le, dar merg cu VAG din ala pe soft mincinos.
    Daca atat pot unii, merita copiii handicapati, cu leucemie, cu astm, cu probleme. Ca na, electrificarea nu e buna, dizalurile merita, ca ele consuma putin si cand stau pe loc la semafor.
    1 3
  • nobody
    Statistica asta nu are nicio relevanta, cat timp sunt bagate la gramada. Din motive subiective, vreau sa imi iau un Audi nou si pentru ca nu imi place sa ma complic, as vrea ICE pur. Din pacate, nu mai exista, trebuie sa fie cel putin mild hibrid. Asa ca, din punctul meu de vedere, statistica asta nu arata ce cere piata, ci ce se ofera. Culmea e ca acum mult timp am avut o Mazda 3 cu sistemul i-eloop, care teoretic ar face-o de fapt hibrida (mild), doar ca n-a incadrat-o nimeni acolo si am platit taxele full pt ea mereu
    3 1
  • Este o manipulare grosolana a populimii prin diferite metode, ba prin omisiune a informatiilor, ba prin generalizarea anumitor informatii - la fel ca acest articol, ba prin minciuni grosolane. Scopul? Inducerea in constiinta publicului ca masinile electrice de fapt au cerere enorma, acesta este trendul general, acum ori niciodata!

    In acelasi timp, nu putem spune stop progresului si este clar ca lucrurile vor fi in continua schimbare si adaptare. Cred ca este EXTREM DE IMPORTANT sa nu spunem ca "DOAR masina electrica este viitorul", a se traduce ca "exista doar o singura directie". Tehnologiile reusesc sa se reinventeze cu o viteza care nu era posibila acum 20-10-5 ani, si in diferite directii (BEV, hidrogen, combustibili sintetici etc.)

    Firma la care lucrez (in Austria) imi ofera masina de servici. Problema in Austria este ca daca primesti o masina de la firma si o folosesti in interes personal, se considera un beneficiu pt care trebuie sa platesti lunar 1,5% din valoarea de nou a masinii sau max. 960 € (brut). Asa mai bine ma lipsesc, este enorm sa platesti in fiecare luna banii astia statului. Insa, pentru masinile electrice (BEV) nu se plateste acest impozit. Iar asta m-a facut sa ma informez, sa testez, sa studiez piata masinilor electrice, ce inseamna infrastructura, timpi de incarcare, autonomii. Am vazut si citit tone de informatii. Concluzia: dracul nu este atat de negru :)

    Ieri am dat comanda pt un VW ID.7 ProS Tourer.

    Raman un petrolhead, voi merge in continuare sa urmaresc raliuri, DTM, F1 doar ca voi folosi o electrica sa ajung acolo.

    Pt utilizatori gen Matei, lasati naiba extremismul asta care are ca efect exact opusul a ceea ce voi vreti sa promovati. Acceptati ca fiecare om are alte prioritati, alte idealuri, alte pareri!
    3 0
  • @Manole
    Confirm, da.
    0 0
  • @Fast
    Poate ca par extremist dar mai degrabă e o reacție la extremismul altora.

    Ma bucur ca nu e și cazul tău: te-ai informat, ai cautat și ai decis că merită (încercat). Ca posesor de electrică îți garantez ca nu te-ai înșelat. Să ne împărtășești experienta.

    E versiunea nouă, long range?
    0 0
  • @Matei - iti recomand sa lasi de la tine, nu poti convinge un om intr-o discutie fata-in-fata, daramite intr-o sectiune de comentarii al unui site.
    Este varianta Long Range, de 89 kW. Am fost extrem de impresionat de masina, mi-a depasit orice asteptare. Nu la fel pot spune de Tesla Y :))
    1 0
  • Tesla nu îmi place nici mie. Pe lângă faptul că nu îmi plac SUV-urile, în general (dar am unul, din lipsa de alternative la timpul achiziției), nu ma împac deloc cu ergonomia Tesla.

    ID7 Tourer sau A6 e-tron break sunt mult mai utile.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru