Europenii încep să devină tot mai atrași de mașinile cu emisii reduse de CO2. Exemplul Norvegia este deja bine cunoscut, mașinile electrice având acolo o proporție mai mare de jumătate din totalul vânzărilor în ultimii ani.
Cehia atrage atenția în acest debut de an, cu vânzări de 619 unități în dreptul mașinilor electrificate. E drept, numărul nu este impresionant, însă vânzările au crescut de circa 6 ori față de luna ianuarie 2019.
Skoda a dominat autoritar vânzările pe acest segment, cu o cotă de aproape 70% din total. Pe primele două locuri în topul vânzărilor s-au clasat Citigo EV (254 de unități) și Superb PHEV (174 de exemplare).
Următoarele două locuri au fost ocupate de Hyundai, cu modelele Ioniq (63) și Kona EV (14). Pe 5 s-a clasat Tesla Model 3, cu 10 unități vândute.
Pe locul 6, cu câte 7 exemplare fiecare, le găsim pe BMW i3, BMW X5 PHEV, Renault Zoe, Mitsubishi Outlander PHEV și VW Passat GTE.
Via Insideevs
Interesant că, un studiu recent în SUA, valoarea de revânzare a Tesla Model 3 este foarte bună, foarte mare.
Adică se depreciază foarte puţin şi lent modelul Tesla !
Are elemente din motor luate din Formula 1 !!
Nu are o cutie de viteze clasică şi nici robotizată gen r-easy dar două mecanisme care acoperă 4 situaţii, de la full electric la full termic (regim de autostradă)
De aceea să ai bani de nouă, să ai şi casă, vilă, orice îţi cumperi fără să fie EV sau PHEV este uzată moral deja de nouă.
Aştept Renault Megane e-tech plugin, iar o altă maşină frumoasă Mercedes EQB dar la fel ca şi Skoda Octavia PHEV nu au sistemul hibrid aşa bun precum Renault, Nissan şi Toyota, din păcate.
Cred că germanii, la hibride NU AU TRECUT DE GÂNDIREA ÎN MOTOR TERMIC, nu înţeleg să se rupă de trecut şi de aici hibrizii struţo-cămilă ai germanilor.
Ceilalţi au plecat curat de la zero şi nu au DSG sau CVT mecanice.
Daca este PHEV este PHEV. Daca este noua masina, chiar daca este cu motor termic, este noua. Nu conteaza ce fel de PHEV (decat marca. Fiecare cumpara ce ii place si ce ii trebuie.) este, pentru ca toate PHEV-urile sunt PHEV indiferent ce ansamble si subansamble au. Daca merge full electric intre 50 si 100 km si are incarcare la priza dar si motor termic atunci este PHEV.
70% din toate masinile electrificate sunt Skoda ! Bravo Skoda ! Esti pe drumul cel bun ! 254 de unitati Skoda Citigo-E IV si 174 de unitati Superb PHEV ! 428 de Skode electrificate circula in Cehia.
///
studiati sistemul, e foarte ingenios si proiectat cu gandul la fiabilitate.
Este vorba de Cehia. Si inceteaza cu glumele proaste.