Vânzările de mașini electrice și hibride continuă să înregistreze creșteri consistente în România și după publicarea datelor oficiale pentru luna septembrie de către Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Modelele electrificate într-un fel sau altul au ajuns la o cotă de piață de 2.6% pe piața din România, în creștere de la ponderea de 1.9% înregistrată în perioada similară a anului trecut.
În total, pe piața din România, la nivelul primelor nouă luni ale anului s-au comercializat 648 de mașini electrice (BEV) și plug-in hybrid (PHEV), în creștere cu 165% comparativ cu perioada similară a anului trecut.. Din păcate, APIA nu face o distincție clară între mașini electrice și mașini plug-in hybrid, întrucât preferă să cumuleze vânzările ambelor tipuri de mașini cu priză de încărcare.
În clasamentul pe constructori, Volkswagen ocupă prima poziție cu 182 de unități, în creștere puternică comparativ cu cele numai 27 de unități de anul trecut, în timp ce BMW este pe locul doi cu 121 de unități.
Ultimul loc pe podium este ocupat de Smart, cel mai probabil datorită faptului că modelele sale electrice ajung să coste chiar și 12.000 de euro dacă sunt achiziționate prin programul Rabla Plus, în timp ce Renault este pe poziția a patra prin intermediul modelului electric Zoe.
Loc | Producător | Vânzări ian-sep 2018 |
Creștere |
1 | Volkswagen | 182 | N/A |
2 | BMW | 121 | 55% |
3 | Smart | 95 | N/A |
4 | Renault | 61 | 118% |
5 | Kia | 39 | -30% |
6 | Mercedes | 31 | -38% |
7 | Porsche | 30 | 328% |
8 | Nissan | 27 | N/A |
9 | Volvo | 26 | 225% |
10 | Mitsubishi | 18 | -10% |
În privința vânzărilor de mașini hibride fără încărcare la priză, Toyota continuă să dețină supremația pe piața din România: 2.023 dintre cele 2.274 de unități hibride comercializate în primele 9 luni ale anului au purtat sigla constructorului japonez, corespunzător unei cote de piață de 89%.
Totuși, creșterea vânzărilor totale de modele hibride a fost ceva mai lentă decât în cazul modelelor cu încărcare la priză, de aproape 48%.
Lexus, brandul de lux al producătorului japonez, este pe poziția a doua cu 86 de unități, însă înregistrează în continuare o scădere comparativ cu anul trecut.
Loc | Producător | Vânzări ian-sep 2018 |
Creștere |
1 | Toyota | 2023 | 46% |
2 | Lexus | 86 | -22% |
3 | Ford | 44 | N/A |
4 | Kia | 40 | 186% |
5 | Hyundai | 35 | 192% |
6 | Mercedes | 23 | N/A |
7 | Suzuki | 22 | 47% |
8 | Land Rover | 1 | -50% |
Via APIA
compari mere cu pere: I3 este segmentul B, prea putin abordat la noi ca masina electrica din mai multe considerente, cel mai important fiind dimeniunea, prea mica.
vanzarile mari din modele de segment C dovedesc nevoia consumatorului de a avea o masina mare chiar daca e electrica si in ciuda guristilor ca "te lasa in drum"
Nu intelegi nimic.