Cota de piață a mașinilor care beneficiază de un sistem de propulsie electrificat de orice fel a ajuns în luna octombrie la 2.7%, în creștere de la 2% comparativ cu perioada similară a anului trecut și de la 2.6% în septembrie 2018.
În total, clienții români au cumpărat 3.508 mașini electrificate din totalul de peste 129.000 de mașini noi vândute în perioada ianuarie-decembrie.
Cea mai mare creștere este raportată în continuare în cazul mașinilor electrice și plug-in hybrid, întrucât stocul total vândut în acest an a ajuns la 740 de unități (+145.8%). Din păcate, (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) nu face o distincție clară între mașini electrice și mașini plug-in hybrid, întrucât preferă să cumuleze vânzările ambelor tipuri de mașini cu priză de încărcare.
În clasamentul pe constructori, Volkswagen ocupă în continuare prima poziție cu 206 de unități, în creștere puternică comparativ cu cele numai 40 de unități de anul trecut, în timp ce BMW este pe locul doi cu 140 de unități.
Ultimul loc pe podium este ocupat de Smart, cel mai probabil datorită faptului că modelele sale electrice ajung să coste chiar și 12.000 de euro dacă sunt achiziționate prin programul Rabla Plus, în timp ce Renault este pe poziția a patra prin intermediul modelului electric Zoe.
Comparativ cu clasamentul pe primele 9 luni ale anului, cel mai mare progres în clasament a fost realizat de Volvo, care a urcat de pe locul 9 pe locul 6.
Loc | Producător | Vânzări ian-oct 2018 |
Creștere |
1 | Volkswagen | 206 | 415% |
2 | BMW | 140 | 43% |
3 | Smart | 101 | N/A |
4 | Renault | 71 | 97% |
5 | Kia | 43 | N/A |
6 | Volvo | 34 | 325% |
7 | Porsche | 33 | 267% |
8 | Mercedes | 31 | -42% |
9 | Nissan | 28 | N/A |
10 | Mitsubishi | 26 | 8.3% |
Între timp, Toyota este lider incontestabil în clasamentul vânzărilor de mașini hibride fără încărcare la priză: 2.477 dintre cele 2.768 de unități hibride comercializate în primele 10 luni ale anului au purtat sigla constructorului japonez, corespunzător unei cote de piață de 89%.
Lexus, brandul de lux al producătorului japonez, este pe poziția a doua cu 98 de unități, însă înregistrează în continuare o scădere comparativ cu anul trecut.
Ford și Kia își împart locul 4 cu câte 51 de unități, iar Hyundai este la mică distanță în spate cu 48 de unități.Loc | Producător | Vânzări ian-oct 2018 |
Creștere |
1 | Toyota | 2477 | 55% |
2 | Lexus | 98 | -23% |
3 | Ford | 51 | N/A |
4 | Kia | 51 | 183% |
5 | Hyundai | 48 | 220% |
6 | Suzuki | 24 | 50% |
7 | Mercedes | 18 | N/A |
8 | Land Rover | 1 | -50% |
Via APIA
In ceea ce priveste electricele ai putea sa spui doar lipsa infrastructura. Iar scumpe la achizitie este discutabil... Un Smart are acelasi pret cu cel cu motor termic (incluzand bineinteles bonusul). Depinde ce iti doresti.
Despre hibrid, hibrid plug-in... realizezi ca au motor termic, nu? Asta inseamna ca autonomie, performante... infrastructura, sunt irelevante in discutie.
scuipatul in ocean este exact ca sticluta de cerneala, azi o picatura, maine oceanul intreg!
Dumneavoastra spuneti ca nu sunt o optiune serioasa, din punctul dumneavoastra de vedere. Sunt desigur si alte persoane, ca si mine de altfel, care nu s-ar mai sui intr-o afumatoare, oricat de Euro 3, 4, 5, 6, 6e, 6w, 7, 8, 9, o fi! Doar din prisma faptului ca mult prea multi oameni mor din cauza lor!
Nu spun ca electricele sunt eco si nu au cusur, au si ele desigur gradul lor de poluare, dar facand o paralela, parca nu trebuie sa le mirosi nici un gaz pe teava cand stai la semafor.
Parerea mea este ca fiecare ar trebui sa poata sa isi aleaga liber mijlocul preferat de locomotie. Daca dumneavoastra nu va plac electricele, asta nu inseamna sa nu se mai fabrice asa ceva!
Si credeti-ma, odata facut un test drive cu o electrica dotata, o sa cantariti de 2 ori decizia de a cumpara o masina noua!
Si asta-i doar inceputul !!!!!
NICIODATA in nici un domeniu tehnologiile alternative nu au patruns in piata instantaneu si nici n-au crescut ca fat-frumos din lacrima ddin prima . Masinile electrice "respecta" un mers al lucurilor, un trend pe care il poti observa la orice alt produs nou. Daca ti-as vorbi de ciclul produsului (si ca electricele se afla inca in faza de lansare) sunt sigur ca ti-ar depasi capacitatea de intelegere dar crede-ma pe cuvant, electricele bifeaza in vanzari asa cum se astepta oricine are mai mult de scoala primara ...
pe viitor, deci, incearca inainte de scoate ceva pe gura sa eviti vantul contrar
..."pistruiatule"