Vânzările de mașini electrice și PHEV au crescut cu 25% în 2024 la nivel mondial

de Tiberiu Safta
Marti, 14.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui raport nou al firmei de cercetare Rho Motion, vânzările de mașini electrice și hibride PHEV au crescut cu 25% la nivel mondial în 2024. Peste 17 milioane de astfel de mașini au fost vândute.

În ciuda reducerii sau eliminării subvențiilor pentru mașinile electrice din partea guvernelor din lume, vânzările de mașini electrice și hibride PHEV au crescut considerabil în 2024, la nivel mondial. Potrivit unui nou raport al firmei de cercetare Rho Motion, peste 17 milioane de mașini electrice și hibride PHEV au fost comercializate anul trecut pe tot globul.

Asta înseamnă o creștere de 25% față de nivelul înregistrat în 2023. Aici trebuie notat însă că, așa cum este menționat mai sus, vânzările de mașini electrice și hibride PHEV sunt luate împreună. Deocamdată, nu avem date separate pentru cele două tipuri de propulsoare.

De asemenea, raportul confirmă faptul că Marea Britanie a devenit cea mai mare piață de mașini electrice din Europa, reușind astfel să depășească Germania.

În decembrie 2024, vânzările de mașini electrice și hibride PHEV au crescut cu 26% față de decembrie 2023, fiind vândute 1.9 milioane de astfel de mașini.

Numai în China, vânzările acestor mașini au crescut cu 37% în decembrie. Pe întreg anul au fost vândute 11 milioane de mașini electrice și PHEV în țara asiatică, anul trecut.

Creșteri ceva mai mici s-au înregistrat și în Europa, acolo unde vânzările au crescut cu numai 0.7% în decembrie 2024. În Statele Unite și Canada, vânzările de mașini electrificate au crescut cu 8.8% în ultima lună din 2024.

via Automotive News Europe

Comentarii (15)

  • "Deocamdată, nu avem date separate pentru cele două tipuri de propulsoare."
    Va dau eu date: vanzarile PHEV in China au crescut anul trecut cu 85%. In aceiasi perioada vanzarile BEV au crescut cu 15%. Citez din memorie. Nu am cifre absolute de vanzari.
    In materie de electrificari, China da tonul asa ca cifrele sunt destul de relevante.
    Trendul merge destul de mult spre PHEV. BEV, desi ca cifre absolute este peste PHEV, se apropie de o plafonare pe motiv ca PHEV-urile au baterii din ce in ce mai mari si sunt mult mai polivalente. Dealtfel au fost stiri despre branduri care aveau doar BEV si care "la cererea publicului" au decis sa faca si PHEV.
    Date sunt daca iti dai un pic interesul.
    Incercati cnevpost.com chiar daca e dincolo de noua "cortina". Sa nu va speriati cand o sa vedeti cifre lunare de 4-500k vanzari in dreptul BYD, sunt date reale. In China e valabila zicala cu BYD si restul.
    Intepaturile si sagetile sunt pentru AM.
    22 8
  • Nu se poate, trebuie sa fie pe undeva o greseala.
    Danut si Dutz ne explicau ca daca dispar subventiile, revin in forta dieselurile.
    Nu va faceti griji, Romania nu face parte din statistica la nivelul Europei. Ramanem in continuare importatori de sh-uri obosite diesel de la cei ce schimba.
    12 36
  • Eu nu as lua veac un phev, e o porcarie din toate pdv, defapt el in sine e folosit ca un mild hibrid cu baterie "infinita" care ajuta la extra putere motoru termic ca sa aiba cai mai multi nu ca sa mearga ev.
    In schimb full hibridu merge aproape 50% electric 50% benzina din cauza ca e usor.
    Ce s-ar merita e REEv, care e o masina full electrica cu baterie medie cca 30kw si un motor termic 1.0 in 2 cilindrii strict generator. Asta macar poate fi folosita 6 luni pe an cu incarcare la panouri si 6 luni incarcare din benzina la consum de fhev, iarna cand nu e soare la panouri.
    Phev clasic cu baterie 10kw consuma benzina mai multa decat full hibrid daca nu incarca electricitate, unele consuma mai mult si cand incarca electricitate gen 3%+10kw la suta km, pe cand full hibrid are doar 3% fara extra kw incarcati.
    Eu vad viitoru REEv nu Phev, pana si Fhev e mai bun ca Phev.
    Dau un exemplu, ce reduce co2 bmw phev cu 3.0l v6 biturbo ? phev e folosit pe post de mild hibrid cu "infinite" batery nu pe post de ev si ocazional fhev
    5 24
  • @alex cu creier mic
    Sa nu faci fractură de neuron de la atâta gimnastică 'telectuală doar ca sa iasă că nu cresc electricele.
    Au crescut. Și în China, și în SUA, și în Europa minus Germania.
    9 28
  • @cocalar hAUR
    De parcă interesează pe cineva ce crezi tu. Gherțoiul vede viitorul :)) Așa e când crești între ghicitoare.
    8 27
  • Un studiu cu o mulțime de necunoscute. :)))))))

    hahahaha

    China 11 milioane 2024
    Total 17 milioane 2024
    Creștere în China 2,6 milioane
    Creștere În UE+NAFTA+SAFTA+America_deNord_deSud_Australia_altăoceania_Rusia_Coreea deNord 0,3 milioane

    hahahahahahaha
    21 6
  • Cine tot bate toba cu BEV și PHEV, de fapt, susține expansiunea Chinei comuniste.

    Cine e Haurel acum?
    21 7
  • PHEV e pentru cei ce au unde incarca si nu vor sa fie limitati de curent electric.
    Cu un PHEV poti merge 100% electric mai mult de 50% pentru ca distantele mici pot fi acoperite proponderent electric.
    Daca nu ai unde incarca, atunci iei hibrid clasic si gata.
    Sunt posesor de PHEV de peste 7 ani si il voi schimba tot cu un PHEV.
    5 13
  • @lae bucălae
    Da, tati, da.
    5 20
  • Elektrikkk
    EV sau PHEV în funcţie de nevoia fiecăruia...

    Dar un EV cu baterie de 80 kwh deja nu mai ai nevoie de PHEV.

    Încarci odată pe săptămână , dacă nu două săptămâni, şi gata.
    3 22
  • PHEV are avantajul că trebuie să-i schimbi bateria după vreo 8-10 ani la prețul întreg al... mașinii de nouă. :)
    Chiar dacă se defectează, poți continua să mergi cu motorul termic de 96 cai și consum de 12 L/100 km.
    Din fericire nu vor exista vreo 10 ani de acum înainte mecanici capabili să se joace prin hibride și atunci vei apela direct la reprezentanțe pentru înlocuirea oricărei piese defecte, fără nicio reparație whatsoever.
    Se încarcă lent, cu orele, bateria trebuie încărcată zilnic numai dacă folosești mașina... zilnic... e o plăcere... pentru unii dintre voi ar fi ca și cum ați avea prietenă.

    PHEV este idealul în viață pentru oamenii generoși.

    Overall, dacă nu te pricepi la mașini, dacă n-ai obiective, dacă nu știi ce-i cu tine, PHEV e ceea ce cauți.
    18 4
  • @lae bucălae
    Da, tati, cum zici tu.
    4 18
  • @maniac electric
    PHEV a scăzut în UE cu vreo 10% YOY.

    Cum și BEV a scăzut în UE, creșterea de 25% din titlu nu-i din zona civilizată a lumii.
    16 4
  • @analfabet functional
    Când termini clasa a patra poate treci și de titluri.
    4 15
  • La 8 ani poate se schimba la BMW-uri PHEV.
    La Volvo tine mai mult decat 8 ani si au ajuns unii si la 300000 km.
    Deci mai depinde si de marca, de cine si cum conduce.
    3 16

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru