Bonusurile generoase oferite de autorități prin programul Rabla Plus în cazul achiziționării de mașini electrice și plug-in hybrid au propulsat vânzările acestor tipuri de vehicule în acest an.
Potrivit datelor raportate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), românii au cumpărat 1.237 de unități ecologice în primele 7 luni ale anului, în creștere cu 210% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Din păcate, APIA raportează cumulat vânzările de mașini electrice și plug-in hybrid, fără o diferențiere clară între cele două tipuri de propulsii ecologice. Astfel, în raportul oficial, BMW ocupă prima poziție în clasamentul vânzărilor de mașini electrice și plug-in hybrid cu 46 de unități, urmat îndeaproape de Mercedes-Benz cu 40 de unități. Renault a raportat vânzări de 18 mașini cu încărcare la priză, în timp ce Audi, Mitsubishi și Volkswagen au vândut câte 9 unități. La rândul lor, cei de la Porsche au vândut 5 unități.
În schimb, clasamentul mașinilor hibride fără încărcare la priză este dominat autoritar de Toyota.
Constructorul japonez a vândut 1.019 unități pe parcursul primelor 7 luni ale anului, iar locul 2 este ocupat la mare distanță de divizia de lux Lexus cu 88 de unități. În clasament mai apar și cei de la Kia, cu 9 unități, dar și Hyundai (3 unități) și Mercedes-Benz (două unități).Via Agerpres
@@scrooge....asta e m-ai prins.....am voie sa traiesc mai departe ?