Un nou studiu realizat de firma de analiză de piață Rho Motion arată că vânzările de mașini electrice și hibride cu încărcare la priză au crescut cu 21% în a doua lună a verii, la nivel global. Această creștere este în special datorită pieței din China, acolo unde s-au vândut peste 880.000 de mașini electrice și hibride PHEV în luna iulie, ceea ce reprezintă un plus de 31% a vânzărilor față de aceeași perioadă din 2023.
La nivel mondial s-au vândut 1.35 de milioane de mașini cu aceste tipuri de propulsoare, însă în unele piețe, vânzările acestor mașini au fost în scădere. Pe piața europeană, de pildă, vânzările de mașini electrice și PHEV au scăzut cu aproape 8% în iulie. În Germania, care este cea mai mare piață de mașini electrice și PHEV din Uniunea Europeană, vânzările au scăzut cu 12% față de iulie 2023.
Pe piețele din Statele Unite și Canada, vânzările de astfel de mașini au crescut cu 7.1% în iulie.
La final, compania chineză BYD se poate lăuda ca fiind cel mai mare producător de mașini electrice atât din China, cât și din lume.
În iulie, BYD a vândut cu 13% mai multe modele electrice și cu 44% mai multe modele cu motoare PHEV la nivel mondial față de aceeași perioadă de anul trecut.via Economica
Aia nu erau cu DIZAL?
Sau ei zic ca iau DIZAL ca sa ii creada altii si sa ia si ei :))
Cica si Dacia vinde bine tare in Germania, dar romanii prefera sa importe troace de la ei.
Sa se auda pana la Danut si Dutz: Germania e cea mai mare piata din Europa pentru masini electrice!
Si in lume vanzarile de electrice au crescut!
Poporul chinez a ales motorizarea verde pentru că centralele pe cărbune vor rezolva infrastructura de încărcare.
Pe fondul creșterii pieței auto din Europa, BEV s-a dus la vale, deci titlul este o manipulare puerilă.
estimat și invers față de tu și restul focilor ați behăit de 2 ani)… nu ne explici tu ce exact înțelege o focă? ;) cum naiba pentru tine așa ceva reprezintă motiv să te emoționezi? :)))
"la nivel MONDIAL"
" Pe fondul creșterii pieței auto din Europa (sic!), BEV s-a dus la vale, titlul este o manipulare puerilă."
una spune titlul si alta vorbesti tu (corect dealtfel)...si tragi concluzia ca e manipulare. Fara shto...tu esti ok?
Nu se cauta baieti, toti iau DIZAL.
Sunteti bine, mergeti asa, ca la cum pute prin Bucuresti, nu traiti mult. In curand pe langa primii la morti in accidente rutiere mortale urmeaza si primii la morti de cancer la plamani.
Dau in scris aici, in,5 ani se tripleaza in Romania numarul mortalității de cancer la plamani si special de la putoarea diesel.
Nu trăiesc în România, nu conduc diesel (în marea parte a timpului, iar cancerul la plămâni este fix pix VS tot ce vine din alimentație.
Dar acolo nu mai poți arăta cu degetul, și cum ești incapabil să faci ceva în privința propriei tale sănătăți… ai dreptate o să faci cancer, diabet etc. spor!!!!
Ești chiar amuzant “dau în scris”… bem alcool , fumăm, ne drogam, băgăm “social media”, vai de c u r u l nostru… dar pe voi focile va preocupa poluarea auto…. penibil!!!
Sa sustii ca poluarea de la masini nu e o problema (inca) e putin...cretin. Mai ales (mai ales!) cand vorbesti de pe alte taramuri unde lucrurile sunt "putin" altfel.
Orice romanache care a fost chiar si in vacante prin vest nu poate sa nege ca poluarea difera, mai mult la noi -mai putin la ei. Motivele sunt cateva: masini intretinute, masini mai noi deci tehnologii mai noi, restrictiile legate de acces, infrastructura urbana mult mai bine gandita si soferi ce nu considera traficul un joc de "cine pe cine" si "ma bag io in fata ta pentru ca sunt singurul care are treaba iar tu sofer de duminica"
Cine anume spune ca aerul in Romania era de nerespirat dupa 89? Unde anume? Sau cum ai reusit constatarea antologica? :) Pe ce criterii? Cretinism? :)
Bine-nteles ca nu e o problema poluarea autoturismelor. Marea poluare e data de industrie, productia de curent cu carbune, transportul greu, de ex cel maritim samd. Si chiar si asa, poluarea de care se face atata isterie nu e o problema in sine, ci e doar transformata in problema de tot soiul de putori guralive bune de nimic dar care gasesc destui tolomaci mai mari ca ei sa-i creada.
De exemplu un articol recent ca cel de mai jos spune nici mai mult nici mai putin ca 98% din cetatenii europeni respira aer viciat, deci o sa moara inainte de vreme. Si care e unitatea de masura? :) Pai normal, liniile de conduita si referintele date de frumoasa si preaminunata WHO. Aia cu pandemia, remember? Aia cu inchis copii in casa. Dupa care s-au luat tot soiul de politicieni cand au pus oamenii sa aleaga: vaccin sau job. :) Ca de obicei, daca nu te duce capul, nu ai ceea ce americanii numesc atat de frumos common-sense, atunci crezi toti dobitocii.
https://www.europeandatajournalism.eu/air-pollution-in-europe/