Vânzările de mașini electrice și hibride PHEV au crescut cu 21% în luna iulie, la nivel mondial

de Tiberiu Safta
Miercuri, 14.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor noi date, vânzările de mașini electrice și hibride PHEV au crescut cu 21% în luna iulie, la nivel mondial. Cea mai mare piață pentru aceste mașini este cea din China.

Un nou studiu realizat de firma de analiză de piață Rho Motion arată că vânzările de mașini electrice și hibride cu încărcare la priză au crescut cu 21% în a doua lună a verii, la nivel global. Această creștere este în special datorită pieței din China, acolo unde s-au vândut peste 880.000 de mașini electrice și hibride PHEV în luna iulie, ceea ce reprezintă un plus de 31% a vânzărilor față de aceeași perioadă din 2023.

La nivel mondial s-au vândut 1.35 de milioane de mașini cu aceste tipuri de propulsoare, însă în unele piețe, vânzările acestor mașini au fost în scădere. Pe piața europeană, de pildă, vânzările de mașini electrice și PHEV au scăzut cu aproape 8% în iulie. În Germania, care este cea mai mare piață de mașini electrice și PHEV din Uniunea Europeană, vânzările au scăzut cu 12% față de iulie 2023.

Pe piețele din Statele Unite și Canada, vânzările de astfel de mașini au crescut cu 7.1% în iulie.

La final, compania chineză BYD se poate lăuda ca fiind cel mai mare producător de mașini electrice atât din China, cât și din lume.

În iulie, BYD a vândut cu 13% mai multe modele electrice și cu 44% mai multe modele cu motoare PHEV la nivel mondial față de aceeași perioadă de anul trecut.

via Economica

Comentarii (14)

  • Pai cum Germania e cea mai mare piata de masini electrice?
    Aia nu erau cu DIZAL?
    Sau ei zic ca iau DIZAL ca sa ii creada altii si sa ia si ei :))
    Cica si Dacia vinde bine tare in Germania, dar romanii prefera sa importe troace de la ei.
    Sa se auda pana la Danut si Dutz: Germania e cea mai mare piata din Europa pentru masini electrice!
    Si in lume vanzarile de electrice au crescut!
    5 29
  • În piețele care contează, cu marjă de profit, vânzările BEV sunt în cap, iar segmentul Phev este zero virgilă pix.
    Poporul chinez a ales motorizarea verde pentru că centralele pe cărbune vor rezolva infrastructura de încărcare.
    Pe fondul creșterii pieței auto din Europa, BEV s-a dus la vale, deci titlul este o manipulare puerilă.
    23 5
  • Piețele care contează sunt cele pe care se vând cel mai multe exemplare, nu cele care vrei tu sa fie ca sa îți iasă ca nu se vând electricele.
    6 21
  • @prostuț electric
    O piață bazată pe subvenți și marje ridicol nu contează pe termen lung.
    15 2
  • Scrie clar în știre că în Europa, inclusiv Germania, electricele și hibridele au scăzut, dar când ești intr-un fel, trebuie sa și semnalizezi.
    8 5
  • De fapt tu semnalizezi ca ești într-un fel și crezi ca nu am văzut ca scrie. Asta ai înțeles tu din ce am scris eu, ceea ce nu ma surprinde.
    3 10
  • Matei, se aude dar se înțelege ce trebuie… tu furi curent la greu. Dacă tu ești rupt de foame și primești 2 din 3 felii de pizza, ai primit cea mai mare parte… asta nu înseamnă ca-i destul. Cea mai mare piață raportat la vânzările de electrice, piața care este marginală și în cădere mai ales în Germania unde luna de luna se raportează scăderi față de 2023 (exact cum am
    estimat și invers față de tu și restul focilor ați behăit de 2 ani)… nu ne explici tu ce exact înțelege o focă? ;) cum naiba pentru tine așa ceva reprezintă motiv să te emoționezi? :)))
    8 2
  • Banditos
    @Michi

    "la nivel MONDIAL"

    " Pe fondul creșterii pieței auto din Europa (sic!), BEV s-a dus la vale, titlul este o manipulare puerilă."

    una spune titlul si alta vorbesti tu (corect dealtfel)...si tragi concluzia ca e manipulare. Fara shto...tu esti ok?
    5 12
  • O dati la invartit cum vreti voi :))
    Nu se cauta baieti, toti iau DIZAL.
    Sunteti bine, mergeti asa, ca la cum pute prin Bucuresti, nu traiti mult. In curand pe langa primii la morti in accidente rutiere mortale urmeaza si primii la morti de cancer la plamani.
    Dau in scris aici, in,5 ani se tripleaza in Romania numarul mortalității de cancer la plamani si special de la putoarea diesel.
    2 9
  • Ce poate o focă retardată în lipsă de argumente… bagă clișee, nu are treabă cu diesel (pe care apropo îl folosesc de 2 ori pe an 10.000 km plus/minus când mă plimb cu rulota) în rest sunt cu benzină că-i gratis și mașina și carburantul. ;)
    Nu trăiesc în România, nu conduc diesel (în marea parte a timpului, iar cancerul la plămâni este fix pix VS tot ce vine din alimentație.
    Dar acolo nu mai poți arăta cu degetul, și cum ești incapabil să faci ceva în privința propriei tale sănătăți… ai dreptate o să faci cancer, diabet etc. spor!!!!
    Ești chiar amuzant “dau în scris”… bem alcool , fumăm, ne drogam, băgăm “social media”, vai de c u r u l nostru… dar pe voi focile va preocupa poluarea auto…. penibil!!!
    7 2
  • Banditos
    Referindu-ma strict la Romania, imediat dupa 89 odata cu navala masinilor din vest (majoritatea niste coji ordinare, pentru ca putini isi permiteau altceva) erau zone din oras/orase unde nu puteai respira. Culmea, odata cu trecerea timpului, in ciuda numarului si mai mare de masini dar si a imbunatatirii septelului motorizat (tehnologie, varsta) aerul a devenit (ceva) mai respirabil.

    Sa sustii ca poluarea de la masini nu e o problema (inca) e putin...cretin. Mai ales (mai ales!) cand vorbesti de pe alte taramuri unde lucrurile sunt "putin" altfel.

    Orice romanache care a fost chiar si in vacante prin vest nu poate sa nege ca poluarea difera, mai mult la noi -mai putin la ei. Motivele sunt cateva: masini intretinute, masini mai noi deci tehnologii mai noi, restrictiile legate de acces, infrastructura urbana mult mai bine gandita si soferi ce nu considera traficul un joc de "cine pe cine" si "ma bag io in fata ta pentru ca sunt singurul care are treaba iar tu sofer de duminica"
    2 11
  • @09:12
    Cine anume spune ca aerul in Romania era de nerespirat dupa 89? Unde anume? Sau cum ai reusit constatarea antologica? :) Pe ce criterii? Cretinism? :)

    Bine-nteles ca nu e o problema poluarea autoturismelor. Marea poluare e data de industrie, productia de curent cu carbune, transportul greu, de ex cel maritim samd. Si chiar si asa, poluarea de care se face atata isterie nu e o problema in sine, ci e doar transformata in problema de tot soiul de putori guralive bune de nimic dar care gasesc destui tolomaci mai mari ca ei sa-i creada.

    De exemplu un articol recent ca cel de mai jos spune nici mai mult nici mai putin ca 98% din cetatenii europeni respira aer viciat, deci o sa moara inainte de vreme. Si care e unitatea de masura? :) Pai normal, liniile de conduita si referintele date de frumoasa si preaminunata WHO. Aia cu pandemia, remember? Aia cu inchis copii in casa. Dupa care s-au luat tot soiul de politicieni cand au pus oamenii sa aleaga: vaccin sau job. :) Ca de obicei, daca nu te duce capul, nu ai ceea ce americanii numesc atat de frumos common-sense, atunci crezi toti dobitocii.
    https://www.europeandatajournalism.eu/air-pollution-in-europe/
    8 1
  • Ce treabă are calitatea aerului cu faptul că sunteți niște pârliți cu trotinete electrice?!?
    9 3
  • dizelistii ar fi in stare sa puna iar plumb in combustibil, sulf etc daca ar mai scadea consumul cu 0,1%. cave drivers..
    0 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru