În primele două luni ale anului au fost înmatriculate 3086 de mașini electrice și hibride, conform unui nou raport APIA. Asta înseamnă că numărul de astfel de mașini vândute în această perioadă este mai mare decât cel al mașinilor cu motoare diesel. Până acum, au fost vândute 2721 de vehicule cu astfel de motoare.
Vânzările mai mari au contribuit la creșterea cotei de piață a mașinilor electrificate în România, care a ajuns la 17.4%. Asta reprezintă o mărire a cotei cu peste 3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Prin comparație, cota vehiculelor cu motoare diesel este de 15.3%, mult mai mică față de primele două luni din 2021, când era la 26.1%.
La categoria mașinilor pur electrice, Dacia Spring este lider de piață, cu 315 exemplare vândute. Modelul românesc este urmat de: Tesla Model 3 (96 de exemplare), Hyundai Kona (88 de bucăți), Volkswagen ID.3 (65 de unități) și Volkswagen e-Up! (54 de mașini). În total, au fost înmatriculate 1055 de mașini electrice în ultimele două luni.
Segmentul mașinilor hibride convenționale este dominat de Toyota.
Pe primul loc se află modelul C-HR, cu 259 de exemplare vândute, urmat de Corolla (224 de unități) și RAV4 (183 de mașini).În categoria hibridelor cu încărcare la priză (PHEV), lider de piață este Ford Kuga, cu 58 de mașini vândute. Următoarele 4 locuri sunt ocupate de: Hyundai Tucson (47 de exemplare), Mercedes-Benz GLE (47 de unități), Mercedes-Benz GLC (41 de mașini) și Volvo XC60 (32 de bucăți).
Așadar, în primele două luni, au fost vândute 1405 de mașini hibride convenționale și 626 de vehicule PHEV. Numărul mașinilor hibride normale a crescut cu peste 22% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar mașinile PHEV s-au vândut cu 224 de exemplare în plus față de intervalul ianuarie-februarie 2021.
via Lifenews
1000 de electrice, nu 3000 ca nu avem de ce sa numaram si hybridele;
80 de mii de masini inmatriculate, nu 18000 ca nu avem de ce sa nu le numaram si pe cele SH.
Rezultat real, o mie din 80 de mii. Cred ca nu Romania este un etalon in privinta electrificarii din mai multe motive economice, culturale, sociale etc. Si nu exista nimic de blamat/condamnat aici. Romanii s-au adaptat permanent vremurilor. S-au inventat telefoanele mobile, cu un mic delay, le-am adoptat si noi. Probabil asa va fi si cu automobilele electrice. Dupa ce alte tari le vor imbunatati si adopta complet, ne vom adapta si noi cu un mic delay.
Cel mei bine este sa vorbim de exemplul personal. Nu locuiesc in România si aici am mașina de la job, așa ca nu este relevant.
Dar acasă, am un SH si nu ca nu as putea sa achiziționez o masina noua. Pur si simplu prefer o masina SH pana in 3 ani si cu sub 100.000 km rulați dintr-o clasa superioară gen seria 5, A6 (nu-mi place E Classe combi), sau in cel mai rău caz un Superb cu de toate VS o masina noua care ma duce lejer la peste 20.000 euro si nu-mi oferă aproape nimic.
Așa cum am mai scris pe unde stau, sunt multe opțiuni de masini noi sub 20.000. Am pus o lista la un moment dat. Pe aici nu se prea are grija de masini si atunci ca si SH este cam riscant, nu ca n-ar fi cazul si pe la noi cu ce luam de prin Germania, doar ca aici este mult mai nasol.
Electricele le văd momentan ca si a 2-a masina și nu se văd schimbări majore in următorii 3 ani, de aici si părea personală ca la un moment dat se va satura piața, mai ales ca apar din ce in ce mai multe oferte. Din păcate ce este important si anume cost, autonomie si timp încărcare… sunt încă sub ceea ce oferă clasicele.
Cifrele de vânzări pe electrice nu le văd încurajatoare iar așa zisele creșteri sunt VS anul precedent in care practic putem spune ca au început Electricele sa se vândă cu adevărat, din nou nu le văd relevante.
Tot întreb cine are electrică, sa ne spună cum este, cum o folosește… sincer ce vedem pe YouTube cu electrice de peste 80.000 nu prea are legătura cu piața auto si nu sunt relevante pentru marea majoritate a conducătorilor auto.
Concluzia e simpla si clara, masina electrica este destinata strict pentru cine sta la casa, eventual are panouri solare si 100% are si a doua masina, evident termica, pe care o foloseste la drumuri lungi, iar electrica la naveta zilnica, pentru genul asta de oameni sunt masinile electrice.
Problema e ca genul asta de oameni sunt maxim 5% din populatie.
Alt articol care doar promoveaza electricele, dar ele in realitate nu se vand. Cred ca sunt doar niste cifre fictive de vanzari, dar inca nu au fost amendati producatorii, asa cum au fost amendati BMW pentru declaratii false.
Hai nu mai fi suparat, stim ca tu te vei duce acum si vei porni dieselul fara DPF, ca sa arati tururor cat de inteligent esti.
Vorba aia: „cu o moarte suntem datori toți” tot un drac daca mori de noxe de diesel si cărbune sau de cancer de tiroida de la centralele nucleare
SH vise plăcute! Toți vor tine de troaca lor cat mai mult posibil!
Deci în cazul în care se taie gazul rusesc și se redeschid termocentralele, cu un mic plus la preț pe curent electric, trecem de mâine pe electrice pentru că agățăm logica în cui.
Prețul petrolului va scădea pe motiv de scădere economică globală.
Per ansamblu, oamenii vor fi nevoiți să-și amâne achizițiile de auto și imobiliare, UE se reapucă de poluat, crește prețul la energie, iar șoferii trec pe eletrice. Uauauaua
P.S. Am și un diesel în parcare, fără dpf din fabrică. Mă tem că e viabil încă 10 ani.
Acum 2 ani cand motorina era 4 lei, s-a ieftinit ceva?! Si atunci era moarta in coteț industria din cauza COVID si prețul la baril era 30$
PS: Vezi ca pe fierul vechi se da acum 2lei ai șansa sa scoți bani frumoși acum!
Apropo, pentru hipsterul pensat care ma tot ataca, ia zi gogule cu ce au fugit Ucrainienii, cu electrice? Nu, cu termice, majoritatea diesel, sunt peste tot in trafic la noi, daca stateau sa fuga cu electricele se intalneau in statiile din supermarket cu tancurile lui PUTIN.
Când piața permite sau când scade jalnic consumul și odată cu el și încasările la buget, statul majorează acciza.
Eu nu afirm că motorina va ajunge mai ieftină decât kwh, dar nu exclud să fie comparabile, după ce se mai liniștesc plafonările.
Ideea de bază ar fi că nu va ploua cu bani din cer pentru achiziții de electrice noi și va conta pentru noul trend intonat de producători. Dacă cererea lâncezește, să te ții bine de scaunul de la biroul dealerului unde lucrezi.
P.S. Teoretic gioarsa mea face minim un cupon, dar merge și cât timp merge nu valorific niciun cupon. Deci revin, 10 ani.
Nu mai minitit poporul cu televizorul!
Vezi tehnologie net superioara la Tesla si Rimac!
Vezi ca Ford promite vreo 9 vehicule electrice, BMW, VAG si Mercedes merg si ei pe ele. Vezi ca e un teaser la viitorul Passat electric!
Oare cand te luminezi si tu? Nu e clar pentru tine ca de fapt tehnologia diesel e veche si acum majoritatea schimba pe electric pentru ca se poate? Motoare de barci electrice, trotinete electrice, biciclete electrice, masini, avioane.
Cei care au diesel vor continue să le bubuie și numai nevoia lor de confort va permite înlocuirea parcului auto, cel mai probabil cu termice moderne.
Vrăjelile cu poluarea nu țin decât la trotinetiștii care consumă șaorma cu de toate pentru menținerea echilibrului în trafic.
P.S. Încep să apară bucurii pentru cei care au sărit pe modelele pionier tip mild hibrid. Să fie sănătoși și la pungă groși.
Pe banii mei nu fac politici de mediu.
Sa facem niste calcule simple... 100 km/zi x 365 zile = 36.500 km
Costuri directe:
1. Motorina/benzina: la un consum mediu de 8l/100 km (care in Bucuresti e greu de scos), rezulta 2.920 l pe 1 an de zile, deci , la un pret de...7 lei, sa zicem = 20.440 lei aprox. 4000 eur.
2. Schimb de ulei si filtre aferente acestora...eu schimb la 10.000 km, dar sa zicem la 15.000, cam doua schimburi si ceva, cam 700 x 2 = 1.400 lei.
3. De placute de frana nu spun, desi se uzeaza mult mai repede.
4. Impozit, sa zicem un 400 lei..
Ar fi un 22.240...cam 3 vacante, sau facturile la gaz + curent....
Pentru unii e mult, pentru altii e asa si asa, dar nu e neglijabil. Asta te face sa cumperi o electrica, nu neaparat sufletul de "greenpeace-r".