În ultimii ani, mașinile electrice și hibride au început să fie din ce în ce mai numeroase pe șoselele mai multor țări din lume. Având în vedere contextul electrificării iminente din partea celor mai mulți producători, mulți șoferi au trecut deja la un model electrificat. Bineînțeles, în cazul lor, alegerea a luat în considerare și subvențiile generoase oferite din partea statelor.
Acum, pe măsură ce mașinile electrice și hibride încep să devină o obișnuință, mai multe guverne au început să taie din bonusurile acordate. Drept consecință, vânzările de mașini electrice și hibride au început să scadă de la începutul acestui an.
Asta este și cazul Germaniei. Potrivit Autorității de Transport din această țară, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 13.2% în luna ianuarie, față de aceeași perioadă din 2022. Inclusiv vânzările de modele hibride au avut și ele un trend descendent. Acestea au scăzut cu 6.2% față de același interval de acum un an. În schimb, vânzările de mașini cu motoare convenționale pe benzină au crescut cu 3.5% în prima lună.
Până la începutul acestui an, guvernul german oferea o subvenție în valoare de 9000 de euro pentru mașinile electrice vândute la un preț mai mic de 40.000 de euro. Însă, începând din ianuarie, bonusul a fost înjumătățit la 4500 de euro pentru astfel de mașini.
Mai mult, Germania oferea subvenții în valoare de 6750 de euro pentru mașinile hibride sub 40.000 de euro. Din ianuarie, acest bonus a dispărut complet.
Având în vedere acest lucru, experții din Germania spun că vânzările de mașini electrice nu se vor mai ridica la nivelul văzut în 2022. Asociația Industriei de Automobile din această țară preconizează că vânzările de mașini electrice și hibride vor scădea cu 8% față de întreg anul 2022.
Ba mai mult, mașinile hibride vor avea de suferit aici, întrucât asociația spune că vânzările acestora vor scădea cu 20% până la finele lui 2023.
via Carscoops
Cu siguranță, constructorii auto vor avea mari surprize în Europa după 2030, când nu vor mai putea vinde modele cu ardere internă .
Asta nu înseamnă că trendul va reveni în 2 ani de zile şi FĂRĂ niciun bonus de la stat.
Lucrează Tesla la asta, staţi liniştiţi. Şi chinezii.
Reducerile de preţuri vor fi mai mari decât orice bonus de la stat ;)
când concurenţa lucrează
la aia care au mii de euro salarii.. fereasca
Cand s-a descoperit ce emisii au in realitate, vanzarile de troace a scazut considerabil.
Chiar si fara bonusuri vanzarile de masini electrice si hibride vor creste in timp pentru ca asa vor producatorii.
Cand toti se indreapta catre electrificare, nu ai de ales.
1. parca era vorba despre anul 2035. Nu 2030
2. nevoia de a atinge standardele de emisii ii vor obliga pe constructori sa largeasca paleta de hibrizi si sa scumpeasca masinile termice pure. Dar, daca beneficiile de pe urma ICE-urilor vor acoperi eventualele amenzi putem la fel de bine sa asistam la o revenire in forta a acestora.
Ar trebui niste amenzi ca prin America, Korea si apoi sa vedem catre ce se indreapta lumea.
Daca mie imi zice unul serios ca lui ii place putoarea de la diesel, e clar ca e retard mintal.
Oricum ne zice Mike sa stam liniștiti ca Tesla lucrează si chinezii la fel… deci nici un stres!!
Bonusurile nu sunt sustenabile pe termen lung si vor dispărea.
Când Electricele vor fi la nivel acceptabil (preț, autonomie, încărcare, infrastructura, service etc.) schimbarea se va face natural la fel cum a fost cu orice produs.
Între timp se vor produce “drame”, unele modele electrice “nu vor supraviețui”, si miliarde au fost aruncate la gunoi pentru ca obsedați ca Mike, Mircea etc au ajuns unde nu trebuie sa ajungă… indivizi desprinși de realitate si care nu pot sa-si imagineze imaginea de ansamblu vin cu legi/reglementări/directive gen COVID lockdown.
Mai vedem cum vor decurge lucrurile, sper sa greșesc si sa fiu nevoit sa-mi cer scuze… dar ne cam ia naiba cu tâmpiții ăștia la butoane.