Vânzările de mașini electrice și hibride au scăzut în Germania, după reducerea bonusului

de Tiberiu Safta
Marti, 14.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai noi date oficiale din Germania, vânzările de mașini electrice și hibride au scăzut cu peste 19% în luna ianuarie. Motivul scăderii este atribuit reducerii bonusului din partea statului pentru astfel de mașini.

În ultimii ani, mașinile electrice și hibride au început să fie din ce în ce mai numeroase pe șoselele mai multor țări din lume. Având în vedere contextul electrificării iminente din partea celor mai mulți producători, mulți șoferi au trecut deja la un model electrificat. Bineînțeles, în cazul lor, alegerea a luat în considerare și subvențiile generoase oferite din partea statelor.

Acum, pe măsură ce mașinile electrice și hibride încep să devină o obișnuință, mai multe guverne au început să taie din bonusurile acordate. Drept consecință, vânzările de mașini electrice și hibride au început să scadă de la începutul acestui an.

Asta este și cazul Germaniei. Potrivit Autorității de Transport din această țară, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 13.2% în luna ianuarie, față de aceeași perioadă din 2022. Inclusiv vânzările de modele hibride au avut și ele un trend descendent. Acestea au scăzut cu 6.2% față de același interval de acum un an.

În schimb, vânzările de mașini cu motoare convenționale pe benzină au crescut cu 3.5% în prima lună.

Până la începutul acestui an, guvernul german oferea o subvenție în valoare de 9000 de euro pentru mașinile electrice vândute la un preț mai mic de 40.000 de euro. Însă, începând din ianuarie, bonusul a fost înjumătățit la 4500 de euro pentru astfel de mașini.

Mai mult, Germania oferea subvenții în valoare de 6750 de euro pentru mașinile hibride sub 40.000 de euro. Din ianuarie, acest bonus a dispărut complet.

Având în vedere acest lucru, experții din Germania spun că vânzările de mașini electrice nu se vor mai ridica la nivelul văzut în 2022. Asociația Industriei de Automobile din această țară preconizează că vânzările de mașini electrice și hibride vor scădea cu 8% față de întreg anul 2022.

Ba mai mult, mașinile hibride vor avea de suferit aici, întrucât asociația spune că vânzările acestora vor scădea cu 20% până la finele lui 2023.

via Carscoops

Comentarii (17)

  • Inevitabil, secretul " ecologiei " este bonusul, de ani de zile ne întrebăm unii, ce se va întâmpla când scade sau dispare bonusul ? Răspuns : " Vor fi atât de multe electrice, încât trendul va fi ireversibil și fără bonusuri " .

    Cu siguranță, constructorii auto vor avea mari surprize în Europa după 2030, când nu vor mai putea vinde modele cu ardere internă .
    21 8
  • Un fenomen absolut normal.

    Asta nu înseamnă că trendul va reveni în 2 ani de zile şi FĂRĂ niciun bonus de la stat.

    Lucrează Tesla la asta, staţi liniştiţi. Şi chinezii.

    Reducerile de preţuri vor fi mai mari decât orice bonus de la stat ;)
    când concurenţa lucrează
    4 17
  • 9000 de euro in germania si la noi tot asa?
    la aia care au mii de euro salarii.. fereasca
    13 1
  • Mă mir că primeau atât, majoritatea europenilor nu primesc mare lucru. România e specială, noi plătim pentru toți, așa e in capitalism, coloniile sunt exploatate la maxim.
    14 5
  • @dan_grc
    Secretul vanzarilor de diesel sta in software.
    Cand s-a descoperit ce emisii au in realitate, vanzarile de troace a scazut considerabil.
    Chiar si fara bonusuri vanzarile de masini electrice si hibride vor creste in timp pentru ca asa vor producatorii.
    Cand toti se indreapta catre electrificare, nu ai de ales.
    7 23
  • Banditos
    @dan_grc

    1. parca era vorba despre anul 2035. Nu 2030
    2. nevoia de a atinge standardele de emisii ii vor obliga pe constructori sa largeasca paleta de hibrizi si sa scumpeasca masinile termice pure. Dar, daca beneficiile de pe urma ICE-urilor vor acoperi eventualele amenzi putem la fel de bine sa asistam la o revenire in forta a acestora.
    6 9
  • Pendelete
    Te-ai luat de bietu' băiat agramat și "nevoia îi vor obliga". Nu-i frumo-s so ard-em superiori în condițiur'li asta.
    9 4
  • Marcel
    Trebuie lucrat la reducerea masei automobilelor ,asta e adevărata reducere a poluării.Un automobil eliberează aprox 80% din Co2 pentru deplasarea propriei mase și doar 10-20 % pentru încărcătură utilă.Indiferent ca este propulsie electrică sau clasica acest raport e neschimbat și acolo e sursa reducerii substanțiale a poluării.Si energia electrică este produsa din hidrocarburi asa ca mașinile cu propulsie electrică poluează și ele prin sursele de producere a electricității.
    6 0
  • Banditos
    @pendelete...corect, merci
    1 5
  • Cand amenzile pentru DIESELGATE au fost inexistente in Germania pentru ca sustin coruptia si propriile marci, atunci se vad rezultatele.
    Ar trebui niste amenzi ca prin America, Korea si apoi sa vedem catre ce se indreapta lumea.
    Daca mie imi zice unul serios ca lui ii place putoarea de la diesel, e clar ca e retard mintal.
    5 13
  • @habarnist electric
    Ce treabă au plăcerile tale intime cu raportul 10 000 electrice vs >320 000 diesel vândute anual în România?
    8 1
  • Are si nu legătura cu reducerea bonusului. Așa cum mulți spunem (am spus de multe, multe luni), Electricele nu pot înlocui o mașina clasică încă.
    Oricum ne zice Mike sa stam liniștiti ca Tesla lucrează si chinezii la fel… deci nici un stres!!
    Bonusurile nu sunt sustenabile pe termen lung si vor dispărea.
    Când Electricele vor fi la nivel acceptabil (preț, autonomie, încărcare, infrastructura, service etc.) schimbarea se va face natural la fel cum a fost cu orice produs.
    Între timp se vor produce “drame”, unele modele electrice “nu vor supraviețui”, si miliarde au fost aruncate la gunoi pentru ca obsedați ca Mike, Mircea etc au ajuns unde nu trebuie sa ajungă… indivizi desprinși de realitate si care nu pot sa-si imagineze imaginea de ansamblu vin cu legi/reglementări/directive gen COVID lockdown.
    Mai vedem cum vor decurge lucrurile, sper sa greșesc si sa fiu nevoit sa-mi cer scuze… dar ne cam ia naiba cu tâmpiții ăștia la butoane.
    11 4
  • @inexorabil
    https://www.go4it.ro/content/auto/primul-camion-cu-betoniera-electric-livrat-cine-l-a-produs-si-pentru-ce-client-19213024/
    2 4
  • @dutzu
    https://youtu.be/6JP9Swop_Fg
    2 4
  • Mulțumesc pentru link… un foarte frumos exemplu de bun simt, respect si inteligență… multă!!! ;)
    1 2
  • Nu ma sustrag, da pe bune ca nu i-am votat. Așa ceva, îți sta mintea in loc ce prostii debitează… încă am dobitoci in jurul meu care poarta mască dacă strănută, dar ca se flatulează cu inepții si la propriu nu-i bai…
    4 7
  • Sfântul Javelin
    Dacă în Jermanica au scăzut vânzările în Românica se vor prăbuși clar mai ales că grosul vânzărilor reprezintă cazanele chinezești spring, dacă se va elimina bonusul de 10k E. Foarte mulți din cei care și-au luat electrice sigur s-ar orienta către altceva. Eu oricum nu voi lua cazan electric pt că la 10k km cât fac pe an nu se justifică economic.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru