Bonusurile financiare oferite de autorități prin programul Rabla Plus în cazul achiziționării de mașini electrice și plug-in hybrid au în continuare o contribuție semnificativă la vânzările acestor tipuri de vehicule în 2018.
Potrivit datelor raportate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), românii au cumpărat 2.635 de vehicule ecologice în primele 8 luni ale anului, în creștere cu 73.3% față de perioada similară a anului trecut.
Din totalul comercializat în perioada ianuarie - august, 2.048 de unităţi au fost autoturisme hibride fără încărcare la priză (HEV), in creștere cu 53.6%, iar 587 au fost electrice și plug-in hybrid, în creştere cu 213.9% la nivel comparativ. Din păcate, APIA nu face o diferență în statistici între mașinile electrice și cele plug-in hybrid, acestea fiind contabilizate împreună.
APIA arată că ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, a fost de 2.6%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din 2017, ponderea era de 1.9%.
La capitolul autoturisme electrice și plug-in hybrid, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 179 de unități vândute, urmat de BMW (103 exemplare) și Smart (93).
Toyota a devansat concurența în cazul hibrizilor vânduți în România, cu cele 1.793 de unități.
Pe locurile următoare s-au clasat BMW (75), Smart (38), Renault și Mercedes (câte 37), Porsche (21), Volvo (19) și Nissan (1).Via Agerpres
Iată cele 7 motive pentru care EV vor elimina mașinile cu combustie internă
22.09.2018
de EVANNEX
Sunt numărate zilele maşinilor cu combustie internă? Tom Raftery (prin Forbes ) spune că există "șapte motive pentru care motorul cu combustie internă este un om mort care merge".
El explică: " Mașinile electrice sunt viitorul. Tranziția tocmai a început, dar trecerea de la vehiculele ICE la cele electrice va avea loc mai repede și mai repede decât bănuiesc majoritatea oamenilor. "Iată de ce ...
* Acest articol vine la noi datorită EVANNEX (care face, de asemenea, accesoriile pentru accesorii Tesla). Autorizat de Matt Pressman. Opiniile exprimate în aceste articole nu sunt neapărat ale noastre la InsideEVs.
1. Uitați-vă la China
Pe cea mai mare piață a automobilelor din lume, Raftery observă că " China a adoptat o lege care impune producătorilor de vehicule să obțină până în 2019 un procent al vehiculelor electrice de cel puțin 10%, care se va ridica la 12% până în 2020 și până la 20% din vânzări până în 2025.
Ca urmare a acestui anunț, toți producătorii OEM au descoperit brusc religia EV. "Tesla, deja înaintea curbei, a semnat un acord cu Guvernul Poporului Municipal din Shanghai pentru a-și construi prima Gigafactory în afara Statelor Unite în China.
2. COSTURILE BATERIEI CONTINUĂ SĂ SCADĂ
Raftery notează că, "bateriile litiu-ion au costat 1.000 USD / kWh în anul 2010. Până în 2017, costul a scăzut la 200 USD / kWh și nu se va opri acolo.
În cadrul reuniunii acționarilor din Tesla din data de 5 iunie a acestui an, Elon Musk a declarat că Tesla va ajunge la un preţ de 100 USD / kWh, în decurs de 2 ani.
Valoarea de 100 USD / kWh este larg acceptată ca fiind cifra în care vehiculele VE și ICE vor avea un preț de achiziție comparabil în avans.
Astfel, până în anul 2020, costul bateriilor va scădea cu 90% în 10 ani, iar prețul va continua să scadă ".
3. CAPACITATEA BATERIEI CONTINUĂ SĂ CREASCĂ
Anxietatea autonomiei EV se estompează rapid. Raftery explică: "Bateriile litiu-ion cresc în densitatea energetică cu o rată de 5-8% pe an ....
Tesla Roadster, care se lansează în anul 2020, are o autonomie declarată de 1.000 km.
În cazul în care EV cu autonomie de 1.000 km, vehiculele ICE încep să aibă o problemă de serie. "O privire rapidă asupra autonomiei EV de astăzi arată clar această tendință - dacă alții continuă să-l urmeze pe lider (alias Tesla), intervalul ar trebui să continue să se îmbunătățească în mod constant.
4. ACOPERIREA BATERIEI DE CARURI ELECTRICE PERMANENTE DE VIAȚĂ LUNGĂ
Este raportat că "Spre deosebire de ceea ce mulți cred, bateriile din EV nu se degradează în timp (sau conduse peste mile / kilometri).
Acesta este un grafic al capacității bateriei vehiculelor Tesla Model S / X și arată că, după ce a condus 270.000 km (aproximativ 168.000 mile), bateriile aveau încă 91% din capacitatea inițială ... linia de jos este că bateriile pierd aproximativ 1% din capacitate la fiecare 30.000km (18.750 mile). Acest lucru înseamnă că costul inițial al unui EV poate fi amortizat într-un timp mult mai lung, reducând în mod semnificativ costul total al vehiculului propriu-zis. Cu toate acestea, aceste date sunt specifice bateriilor Tesla - va trebui să așteptăm să vedem cum se îndreaptă și alți producători. "
5. Mașinile electrice sunt mai fiabile
Și, nu uitați: "Un alt factor în favoarea EV este că acestea sunt mult mai fiabile. Unitatea de transmisie dintr-un vehicul ICE conține în mod obișnuit 2 000 de piese în mișcare, în timp ce unitatea de transmisie într-un EV conține aproximativ 20 de piese. Aruncăm o mică privire asupra Top 10 reparatii auto 2015. Doar una dintre defecțiuni se poate întâmpla unui EV (numărul 4 și este de departe cel mai ieftin de reparat). "Te face să te întrebi ce s-ar întâmpla dacă un șofer EV ar fi forțat să se întoarcă la o mașină cu combustie internă .
6. "COMBUSTIBILUL" AUTOMOBILELOR ELECTRICE ESTE MAI IEFTIN
Potrivit lui Raftery, "EV sunt, de obicei, semnificativ mai ieftine la combustibil, de asemenea (cu excepția cazului în care se întâmplă să trăiți într-un loc unde benzina este deosebit de ieftină și electricitatea extrem de scumpă). Și cu prețul petrolului care crește cu 50% în ultimele 12 luni, găsirea unei benzine ieftine va deveni din ce în ce mai dificilă. "Pentru referință, verificați datele din primele cinci orașe din SUA unde se întâmplă să fie cel mai puțin costisitor de condus o mașină electrică bazată (în primul rând) pe costurile electricităţii mai mici.
7. VALORILE DE REVÂNZARE ALE MAŞINILOR CU COMBUSTIE INTERNĂ SE VOR PRĂBUŞI
Deja vehiculele electrice și hibrizii au devenit cele mai rapid vândute mașini uzate (a se vedea mai jos). Pe măsură ce această tendință continuă, Raftery prognozează că "valoarea de revânzare a automobilelor ICE se va prăbuși ... de ce ați cumpăra unul astăzi?
Gândește-te la asta pentru o secundă. De ce ați cumpăra un vehicul cu combustie internă astăzi, dacă valoarea de revânzare în 3-4 ani va scădea semnificativ? Nu ai vrea. Și când oamenii încep să-și dea seama că, piața se va răsturna. Și se va întâmpla rapid. Mai devreme decât majoritatea oamenilor cred. Va fi următoarea ta mașină EV? "
Acești șapte factori indică un viitor pentru automobile fără emisii. Și există chiar o " listă crescândă de orașe [și țări ] care adoptă legislația pentru a interzice vehiculele cu motor diesel să conducă pe străzile lor ", încurajând apariţia vehiculelor curate.
Raftery conchide, "atunci când vehiculele electrice încep să devină mai frecvente, șoferii vehiculelor cu motor cu combustie internă se vor gândi la modul în care sunt consideraţi astăzi fumătorii".
===
Sursa: Forbes
* Nota editorului: EVANNEX, care vinde si echipamente de vanzari dupa licitatie pentru Teslas, ne-a permis cu usurinta sa impartim cateva din continutul nostru cu cititorii nostri, gratuit. Multumim pentru EVANNEX. Check out site-ul aici .
https://insideevs.com/electric-vehicles-kill-gas-car/
Pentru Romania ar trebui sa revina la Diesel
E posibil ca in aceasta statistica sa intre doar hibrizii plug-in, iar Toyota vinde foarte bine in Europa generatia de hibrizi cu bateria mai mica si fara incarcare la priza. Tin minte ca la Prius era o diferenta de cel putin 5000 euro intre cele 2 variante si de asta lumea nu prea cumpara hibrizi plug-in de la japonezi.
Asa m-am gandit si eu dar nu e specificat. Si oricum, Smart nu are asa ceva. Stiu asta pentru ca eu mi-am cumparat Smart electric anul asta.
Va mai curge multa apa pe la Portile de Fier pana sa fie masina electrica o optiune reala ptr. drumurile noastre.
Peste 10-15 ani, posibil.
In privinta clasamentul pentru hibrizi fara incarcare la priza, acesta era corect, cu exceptia faptului ca in loc de Volkswagen este de fapt Toyota :) De altfel, Volkswagen nu are in oferta niciun hibrid fara incarcare la priza, in timp ce Toyota si Lexus domina autoritar acest clasament de mult timp.
Am facut corecturile necesare. Multumim pentru intelegere.
nu am inteles totusi de ce nu ati verificat balariile agerpresului preluate de-a-n boulea de la apia? chiar nu observaserati eroarea aia?
Eu l-am luat pentru ca am mult de mers de la serviciu acasa. Lucrez la Aurel Vlaicu in Bucuresti si stau in Popesti Leordeni si din motive personale nu pot sa folosesc metroul. Pe durata verii am avut un consum mediu de 12.1kw/100km. Undeva la sub 1% benzina in conditiile in care cu masina clasica rar ajunsesem sa scot sub 8% motorina. Considerand avansul dat si ce rata am, banii de rata mi-i scot numai din diferenta de pret la consum.
Masina e fasneata pentru oras (undeva la 4.9s pana la 60).
Enervanta este frana. Masina face "creep" pana la 10kmh si atunci trebuie sa apesi mai adanc frana sub 10 kmh ca sa se opreasca. La inceput ai impresia ca nu franeaza cum trebuie.
Spatiul e destul pentru 2 pasageri si o mica iesire la cumparaturi la un hypermarket.
Bordul per total este foarte ne-ergonomic. Afisajele diferitelor informatii este pur si simplu retard (fara logica). Viteza reala afisata mare este ultima din meniu. Pe primul loc sunt km parcursi ai masinii de ex.
Comenzile de pe volan la radio sunt doar volum +/- si sa apesi sa accesezi comenzile vocale ale telefonului. Daca vrei sa schimbi postul/melodia etc trebuie sa apesi butoanele de pe sistem ceea ce sincer mi se pare stupid intrucat au reusit performata sa puna alte 4 butoane (2 mari si 2 mai mici) pentru sistemul de cruise control. Ceva aproape inutil pentru un smart42 electric.
Insa de departe cea mai tampita chestie este aerul conditionat. Daca s-a aburit parbrizul (cum era anul asta cand ploua brusc si masina era insinsa de la soara), nu ai aproape nici o sansa sa il dezaburesti cu functina de dezaburire. Retardenie mare. Am observat in schimb ca daca dau aerul conditionat la maxim in sus si directionezi gurile de ventilatie de la sofer/pasager/mijloc in sus atunci se dezabureste.
Per total sunt multumit. Totusi cred ca pretul ar fi trebuit sa fie cu vreo 2-3k mai mic dat fiind modul in care sunt facute niste lucruri.
Pun deasemenea la tampenii faptul ca centura nu se regleaza deloc si mie personal imi freaca gatul indiferent de pozitia scaunului.
Si ca sa iti dai seama de prostia reducerii de costuri, pe scaunul soferului ai o bretea mica cu capsa prin care sa iti treci centura de siguranta. Pe scaunul pasagerului nu mai ai asa ceva. Pentru cativa eruo.
Per total sunt multumit ca masina de oras. N-as folosi niciodata masina pentru drumuri medii sau lungi (considerand ca as fi putut) pur si simplu pentru lipsa confortului interior.
Trebuie sa te gandesti serios pentru ce o iei.
Pentru nevoie mele (consum foarte redus, sa fie usor de parcat si usor de intretinut) isi face treaba foarte bine.
Daca vrei o electrica la care sa fi multumit si la drum mai lung recomand Nissan Leaf.
Multumesc! Nu am de gand sa il folosesc la drum lung.Am altceva pentru asta. Nu am nici un kilometru pana la birou si ,teoretic, am munca de birou-aparent nu as avea nevoie de asa ceva. totusi , din 22-24.000 km/an 12-13.000 sunt exclusiv in mediu urban , avand un parcurs zilnic intre 35 si 75 km. Si acum vin de pe teren. De aceea iti raspund asa de tarziu. La cele12-13.000km urbani se mai adauga cam 3.000 km in parcurs extraurban scurt (in functie de destinatie:2x25km . 2x35 sau 2x47. In ultimul caz intotdeauna am o pauza de cel putin 5-6 ore , timp in care as putea sa o bag in priza, am unde). Ar mai fi vreo 4.500 pe trasee de fix 150km dar pe care nu le pot face , deocamdata , pentru ca nu exista nici o statie de incarcare pe traseu.Restul sunt peste 200km.Rar , foarte rar.
La mine incarcarea rapida inseamna 4.6KW si atunci dureaza 3 ore.
Eu stau la casa asa ca nu am probleme de alimentare si nu am folosit niciodata un fast charger. Am priza la 380 si incarca la 2kw cu 10 amperi..
Trebuie sa te asiguri ca priza suporta. Am inteles ca incarcatorul face urat sub anumite valori.
O incarcare de la 9% la 100% (cel mai mult am lasat pana la 9% bateria) dureaza cam 11 ore. Dar daca o lasi peste noapte oricum nu simti. Incarcatorul se opreste singur cand ajunge la 100% deci nu consuma aiurea si nici nu strica bateria.
Eu am medie de 1100km/luna cu ea de cand am luat-o. 1100 km/luna inseamna la pretul pe care il am la curent acum undeva pe la 65-70 RON. Daca aduci o masina normala (non hibrid) in trafic (chiar si cu start stop) e greu sa scoti sub 7 pe drumul meu. La cat o mai fi benzina/motorina acum (am alimentat acum vreo 2 luni si nu se vede consum ceva la masina normala) vezi ca poti scoate o diferenta de 600-700 RON/luna. Daca o iei ca sa salvezi banii si intretinerea la masina normala atunci isi merita toti banii fiind cea mai ieftina electica.
- 2 maşini full electrice cu range modest pentru transportul zi de zi
- 1 maşină hibridă non plugin pe CNG sau GPL pentru drumuri foarte lungi
Şi gata. Preţuri imbatabile pentru folosinţa îndelungată şi cu intervenţii minime în service urile auto.
- o masina sta, de regula 90% din timp;
- de regula cu o masina circula in 75-80% din cazuri doar o persoana;
- in cca. 10-15 ani vor fi adoptate noile reguli de circulatie pentru masinile autonome;
- masinile autonome vor fi - de regula masini electrice (EV);
- se vor adopta reglementari pentru circulatia masinilor autonome in multe state.
In cca. 10-15 ani lucrurile vor sta in modul urmator:
PASUL 1:
- Masina EV va sta la incarcat pe suportul cu inductie,
PASUL 2;
- Masina va duce la serviciu/scoala/facultate etc. primul locuitor al casei;
- PASUL 3:
- Masina va duce al doilea pasager in continuare la scoala/job etc. si se va intoarce din nou la baza unde va astepta alta comanda......
PRACTIC: O familie va utiliza nu 2-3 masini clasice (cu costuri inerente pentru administrare - taxe, impozite, combustibil, asigurari RCA si CASCO, etc....ca acum, ci se va folosi UNA SINGURA....dar atentie EV si SMART (DESTEAPTA) !!!!!
Batalia se va da astfel intre marii producatori pentru ca numarul total al masinilor va scadea DRASTIC in maxim 20-25 de ani......
Acum totul pare SF si aventuros pentru noi care avem o tara FRUMOASA dar plina de gropi iar autostrazile sunt un vis dar pentru firmele de transport (si nu numai - persoane fizice) care vor economisi bani MULTI , pentru reducerea poluarii si eficientizarea activitatilor, in tarile din Vest vor apare, in curand, aceste masini pe strazi: EV si AUTONOME ....
Lăsând romgleza aside, de-abia aştept to see an veritabilă analysis care să mă dea on my back. Mult luck!
Crezi ca abordarea unui text intr-o forma fortat si exclusiv eleganta a unei idei presupune in mod reflex si calitatea acesteia? Ca eu nu cred.
Particularizând, cu câteva excepţii salutare, mania electro-autonomelor deja devastează creiere pe plaiurile mioritice. Nefiind însă un fenomen încetăţenit, care să permită scrutarea, se ajunge, inevitabil, la situaţia grotescă de a emite “axiome tehnice” şi de a promova “valori de adevăr” tolănit confortabil în fotoliu şi ţăcănind febril tastatura. Iar “noua industrie” (nota bene: adoratoare a Gaiei, dar tot cu tinicheaua “industrie” legată de coadă) păşeşte şi ea triumfalistă (precum cea veche, pe care o îngroapă stigmatizând-o “just”) pe covorul roşu, dar bombat (fiind astfel din cauza mormanului de…gunoi chimic, adică anti-ecologic, ascuns cu grijă sub el).
În loc de epilog: făţărnicie la pătrat sau ecologism “impecabil justificat” ca bâtă de reeducare (ecofascism), nu ca mijloc de purificare a vieţii (şi extrinseci, şi intrinseci omului), acesta din urmă existând deja (sic!), de vreo 2000 de ani…
Deocamdată, eu vă propun să intrăm puţin la bănuială:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-5068585/Some-electric-cars-worse-polluters-petrol-diesel.html
Un articol ticluit de “mafia mondială a petrolului”, desigur.
Până una alta, mi s-a acrit de acest domeniu ultratocit…Mai vorbesc despre el…la ceasul marilor treziri. Răbdare şi tutun (încercaţi ţigara electrică).