Continuarea programului Rabla Plus care prevede acordarea unui bonus de 10.000 de euro la achiziționarea unei mașini electrice a avut un efect benefic asupra acestui segment pe piața în România.
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a publicat datele oficiale de vânzări pentru anul trecut și, pentru prima oară în istorie, a oferit date statistice separate pentru mașinile electrice și cele plug-in hybrid. Până acum, asociația publica doar vânzările cumulate de mașini electrice și plug-in hybrid, fără o diferențiere clară între cele două segmente.
Astfel, românii au cumpărat anul trecut 682 de mașini electrice, în creștere cu 102% comparativ cu 2017, când au fost comercializate doar 337 de unități. Constructorul cu cele mai mari vânzări a fost Volkswagen (175 de unități e-Golf și e-Up), în timp ce locul doi a revenit celor de la BMW cu 148 de unități i3. În plus, BMW a anunțat în această săptămână că i3 a fost cel mai vândut model electric în România în cursul anului 2018.
Podiumul a fost completat de Renault cu 119 unități Zoe, în timp ce APIA estimează vânzări de 116 unități pentru Smart. Rezultatele excelente pentru marca Smart se datorează faptului că versiunile electrice ale lui fortwo și forfour au prețuri de pornire de circa 12.000 de euro dacă este luat în calcul și bonusul oferit de autorități.
De asemenea, Kia a încheiat anul cu 59 de unități Soul EV și a reușit astfel să depășească vânzările de 54 de unități Nissan Leaf, care s-a lansat însă pe piața din România abia la jumătatea anului. APIA estimează că Mercedes-Benz a comercializat o unitate Clasa B Electric, în timp ce alte 10 unități sunt trecute în dreptul altor constructori.
Loc | Marcă | Vânzări 2018 | Evoluție |
1 | Volkswagen | 175 | 165% |
2 | BMW | 148 | 25% |
3 | Renault | 119 | 24% |
4 | Smart | 116 | N/A |
5 | Kia | 59 | N/A |
6 | Nissan | 54 | N/A |
7 | Mercedes-Benz | 1 | -95% |
Alte marci | 10 | 11% | |
Total | 682 | 102.4% |
Peste 300 de mașini plug-in hybrid în 2018
Între timp, segmentul de mașini pug-in hybrid a avut de asemenea o creștere puternică, dar ceva mai temperată decât în cazul electricelor.
305 români și-au achiziționat anul trecut o mașină PHEV, cu 72% mai mulți decât în 2017, iar clasamentul este de asemenea dominat de Volkswagen cu 82 de unități.Volvo a reușit să-și asigure locul doi cu 45 de unități, cu una singură mai mult decât BMW, în timp ce Mitsubishi și-a trecut în cont 41 de unități. Clasamentul este completat de Porsche, Mercedes-Benz, Mini, Audi și Land Rover. Interesant este că BMW, Mercedes-Benz și Audi sunt singurele branduri cu vânzări în scădere.
Loc | Marcă | Vânzări 2018 | Evoluție |
1 | Volkswagen | 82 | 382% |
2 | Volvo | 45 | 125% |
3 | BMW | 44 | -8.3% |
4 | Mitsubishi | 41 | 95% |
5 | Porsche | 33 | 175% |
6 | Mercedes-Benz | 30 | -33% |
7 | Mini | 13 | N/A |
8 | Audi | 9 | -35% |
9 | Land Rover | 8 | N/A |
Total | 305 | 72.3% |
Vânzările de hibrizi au crescut cu aproape 60%
De asemenea, APIA a raportat 3.585 de unități hibride fără încărcare la priză comercializate în cursul anului 2018, în creștere cu 59.8% comparativ cu 2017.
Așa cum era de așteptat, Toyota domină autoritar clasamentul cu aproape 3.200 de unități și este urmată la mare distanță de brandul de lux Lexus cu 147 de unități. Ford, Kia și Hyundai completează clasamentul, iar pe ultimele poziții sunt Suzuki, Mercedes-Benz și Land Rover.
Loc | Marcă | Vânzări 2018 | Evoluție |
1 | Toyota | 3.198 | 58% |
2 | Lexus | 147 | -4.5% |
3 | Ford | 65 | N/A |
4 | Kia | 62 | 182% |
5 | Hyundai | 58 | 205% |
6 | Suzuki | 34 | 70% |
7 | Mercedes-Benz | 20 | N/A |
8 | Land Rover | 1 | -50% |
Total | 3.585 | 59.8% |
Via APIA
Hyundai kona /450 km /31.000 euro
Hyundai ioniq/ 220km 25.500 euro
Kia soul /210 km 25.500 euro
Vw e golf/ 230km 32.000 euro
Concluzia mea- prost sa fii sa iti iei golf.
Altfel, doar procentele nu înseamnă mai nimic.
Nu stiu cum sa te fac sa intelegi dar tot a chinezarie suna.
Nu mi-as lua niciodata.
dar suntem prea tarani, visam suvuri diesel..
E- Golf, in Europa e undeva pe locul 5 la inmatriculari (n-am spus livrari - pentru ca aici e smecheria)
Apoi coreenii, la nivelul Romaniei, abia au intrat in piata deci asta ar fi unul dintre motivele lipsei unei prezente mai consistente. "Chinezarii" sau nu, coreenii sunt pe val, greu de inghitit galushca asiatica pentru cei care au crescut cu anumita mentalitate.
Ramane de vazut un clasament pe anul 2019 cand mai toata lumea va fi pe felie.
santuri ---> BMW-uri
BMW-uri ---> Harghita
Concluzie:
santuri ---> Harghita
Demostratie:
i3 ---> civilizatie