Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 55% în Germania, în luna ianuarie

de Alexandru Monenciu
Duminica, 11.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce guvernul german a eliminat bonusul pentru achiziția de mașini electrice, vânzările acestora a scăzut cu 55% în luna ianuarie. Au crescut, în schimb, vânzările de mașini pe benzină și diesel.

În ultima lună din 2023, Germania a eliminat bonusul pe care statul îl acorda pentru achiziția de mașini cu zero emisii. În consecință, producătorii de automobile s-au văzut nevoiți să scadă prețurile. Inclusiv Dacia a scăzut prețul modelulu Spring cu 10.000 de euro.

Deloc surprinzător, vânzările de mașini cu zero emisii s-au prăbușit. Spre exemplu, în ianuarie 2024, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 54.9% în Germania, comparativ cu prima lună din 2023. De asemenea, vânzările de mașini plug-in hybrid au scăzut și ele cu 19.6%.

Așa cum era de așteptat, clienții s-au îndreptat spre mașinile echipate cu motoare convenționale. Vânzările de mașini cu motoare pe benzină au crescut cu 9.1%, iar cele echipate cu motoare diesel cu 9.5%.

În ciuda acestor creșteri, piața de autoturisme a înregistrat o scădere de 11.7% în ianuarie, față de decembrie 2023.

De vină pentru aceste scăderi nu ar fi doar eliminarea bonusurilor acordate de stat, sunt de părere experții.

La acest fenomen ar mai contribui starea economiei și tensiunile geopolitice din regiune.

via Carscoops

Comentarii (39)

  • "Aceste scaderi nu sunt cauzate doar de eliminarea bonusului, ci de starea economiei ", sigur, ca-n 2023 economia a fost în stare excelentă, iar în ianuarie a picat.

    Scăderea electricelor nu va fi de 55% în Germania, pe tot anul, dar e greu sa mai iasă pe plus, are rost sa mai spun ca era inevitabil, odată cu eliminarea bonusului ? Nu are rost, dar tot o spun, de fapt s-a tot spus de " haterii " electricelor , când puzderia de avantaje va dispărea, pentru ca nu poate ține la nesfârșit, brusc ecologiștii se vor răzgândi, adică era ok electrică pentru mers în oraș, cu bonus, parcări gratuite, taxe foarte mici, chiar dacă autonomia nu era excelentă, dar când dispare lista de avantaje...se duce și ecologia .

    Când șeful Toyota spune ca maxim 30% din piață va fi electrică, este înjurat de " specialiști ", dar de fapt e mult și acest procent.
    25 5
  • Al Bundy
    Sunt curios in România cât reprezintă scăderea, dar nu vom afla niciodată adevărul deoarece presa coruptă de către guvernul României (vezi recentul caz al cumpărării știrilor pozitive de către guvern), nu va spune niciodată cifrele reale.
    Subventia nu trebuia să existe niciodată, trebuia eliminata complet si acum...
    Mașinile electrice nu au legătură cu poluarea deoarece acestea, pe parcursul întregului proces de fabricație si stocare a bateriilor uzate, sunt mult mai poluante...
    14 1
  • Logic, cand preturile cresc non-stop si guvernele nu iau deloc masuri sa pedepseasca aceste mizerii, ce sa faci.
    Cand vne cotet de peugeot, ford sau vw si pune pret comparabil cu tesla sau mai dihai, neica nimeni brand chinezesc, te iei cu mainile de cap.
    E ca si cum tesla, expertul in electrice, este un fel de low cost.
    Acelasi lucru il vedem in romania, gen toate cotele si dughenele sau mai al naibii, remorcile cu street food, au preturi mai mari decat la mcdonalds si kfc.
    Si nu fac nimic special, pur si simplu se imbuiba. Cand il vezi cu punga de 2.5kg de cartofi congelati cum o desearta in baia de ulei, la fel ca mcdonalds, doar ca el este intr-o remorcuta, cum sa concepi ca burgerul la care pune cartofii provine din carne de top, waygu si de aia iti cere dublu cand mcdonalds.
    Asa si ceilalti producatori auto la electrice.
    Megane etech (zoe 2) la pret de model y, vw id3, si restul de masini, care nu ofera nimic comparativ cu acea tesla.
    Si apoi, ca european aflii informatia soc. Pretul real de vanzare , este la jumate si alti cetateni pot cumpara.
    Pai normal daca guvernul nu intervine, nu cumperi.
    ...
    Ca si nenorocitii la ministerul mediului saptamanile precedente.
    "Domne, programul rabla pt electrocasine a fost un esec, si renuntam"
    Dar uita ce mizerii au facut anul trecut?!
    Cand au redu perioada de cumparare.
    Si ce au facut vanzatorii, stiind exact perioadele, au ridicat de preturi sau au mentinut la fel.
    Lumea si-a luat acel voucher, dar cand a fost sa cumpere, ce sa cumperi, ca acel voucher de "500lei exemplu" de fapt a fost scumpit produsul cu ... 500 lei. Hopa.
    De aia nu a mers programul rabla electrocasnice, o teapa.
    Numai masinatiuni si inginerii din astea, pe seama consumatorilor.
    10 13
  • Când prețurile cresc non stop, ai bani plătești, n-ai bani, nu cumperi, nu așa era discursul ? Stai, se pare ca e valabil doar la electrice sa te plângi de asta, la celelalte nu .
    17 3
  • Banditos
    ...vor reveni si bonusurile...
    4 19
  • normal ca vor veni ca o sa inceapa panaramele electrice sa plinga.
    12 1
  • Nu va reveni niciun bonus și nici nu e statul de vină că nu se vând electricele.
    Dar orice extremist eco (la fel că orice fel de extremist) este incapabil să asculte vocea rațiunii și orice argument sau dovadă îi prezinți, lui îi este imposibil să o priceapă.
    De aceea orice dialog cu extremiștii este o pierdere de timp.
    21 7
  • nobody
    Pana acum, guvernele au alimentat cererea de electrice. Asa a ajuns o kia la pret de bmw. Culmea e ca multor comentatori de pe aici li se parea normal...
    11 12
  • E valabil și pentru extremiștii poluatori. Cu diferența că unii încearcă să facă ceva pentru viitorul omenirii, pe ceilalți ii doare-n țeava de eșapament.

    PS: cine își imaginează că mașinile ICE mai au un viitor trăiește în La-La-Land. Chiar dacă extremiștii poluatori nu vor fi convinși niciodată statele își vor folosi forța coercitivă pentru binele general.
    9 23
  • Tot am mai spus… este inept sa subvenționezi un bun gen mașina, este prostie curată.
    Pana acum cine a avut de unde plăti 60.000 pentru o electrică a primit 10.000 înapoi.
    A ajutat și subvenția, dar asta a fost bula, atâta lume poate si vrea să folosească o electrică.
    Scad vânzările cum AM SPUS!!! se duce naibii și service-ul, apar problemele la electricele care îmbătrânesc, piața SH pauză… și apoi “convinge” clienții să-și ia electrică.
    De fapt, introducerea hitleristă a făcut o defavoare pe termen lung… dar focile-s foci, cu cine să vorbești.
    Asta cu salvatul planetei v-am spus de ce nu o cred și nu pot accepta ca specia umană este capabilă de așa ceva.
    Ne doare undeva… papa, caca, somn, și mai nou ecrane… ce familie si dezvoltare personale, le luăm toate over the air.
    Va fi mai rău… din păcate mult mai rău. :(
    18 7
  • Du-te și salvează planeta… da pe jos, fără ICE. BEV-urile de astăzi nu salvează nimic prostovane!!!
    16 6
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    6 15
  • 1. Extremiști sunteți doar voi cei care trollați pe-aici cu interziceri și alte exagerări, cei care vă atragem atenția s-o lăsați mai moale nu vrem decât să existe alternative, din care cea mai viabilă să fie aleasă de majoritate;
    2. Mai mult sau mai puțin, poluatori suntem toți utilizatorii de mașini, unii prin emisii la țeavă, alții prin emisii la coșul termocentralei sau deșeurile bateriei;
    3. Placa asta ipocrită cu salvatul omenirii poate ține la șoferițe naive care-și caută mașină, de fapt o parte din cumpărătorii de electrice sunt snobi cu mai multe mașini sau întreprinzători care au găsit o utilizare practică locală - restul care dau din gură probabil au interese sau n-au referințe reale despre mașini, dovada maximă sunt vânzările prăbușite în lipsa bonusurilor. Unde sunt salvatorii planetei?
    Până una alta piața auto e la nivelul LALALAnd, iar voi vă-ntoarceți în lumea virtuală și visați la coerciție, interziceri și forțare. Asta după ce-i trimiteți în Rusia pe cei care vă contrazic, nu?
    15 6
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Ne-ai zis, tati, ne-ai ziiiiis!

    AM - am o rugăminte: publicați un articol vizibil în permanență, cu ce a aberat prostul satului, să se simtă și el bine și nu ne mai scoată ochii în fiecare zi.
    3 15
  • @kap de dutz
    1. Viabile sunt cele care nu poluează, deci nu fumegatoarele
    2. Există și eoliene, panouri solare, nucleare. Bateriile vechi se pot folosi la clădirile cu panouri solare.
    3. Aaa.... Cum zicea cineva mai sus.... Ninonino

    In rest....îți depui și tu candidatura la râvnitul titlu de prost al satului. E concurență acerbă! Oare cine va ieși învingător?
    3 15
  • Mașinile termice vor fi interzise fix pentru ca pleava nu înțelege argumentele.
    Când s-a interzis freonul a fost pentru ca nu și-a imaginat nimeni ca pleava va alege "soluția viabilă".
    La fel și azbestul - nu stai sa aștepți sa priceapă Gigel de ce nu e bine să construiască cu azbest. Il interzici ca să ii faci un bine și celui care înțelege dar și celui care e mai greu de kap.
    4 17
  • @14:47
    Nu există extremiști poluatori. Nimeni nu-și cumpără mașină cu scopul de a polua.

    Eu mi-aș lua cu dragă inimă o mașină electrică dacă aceasta ar fi mai avantajoasă din punct de vedere practic și financiar uneia cu combustie internă.
    Dar extremiștii eco refuză să înțeleagă motivațiile raționale, iar comentariul tău întărește ideea pe care am exprimat-o mai devreme: orice dialog cu extremiștii este o pierdere de timp.

    https://piataauto.md/Stiri/2024/02/VIDEO-Un-fost-proprietar-de-masini-electrice-si-plug-in-hibride-explica-de-ce-a-revenit-inapoi-la-diesel/
    22 5
  • Banditos
    Nu există extremiști poluatori.

    Iti pot da exemplu de cel putin doi extremisti care se lauda aici pe site ca pornesc motorul diesel pentru ca asa vrea muschii lor. In real life, exista si microcefalii ce isi lasa motoarele in functiune pe motiv de nu stau decat 15 minute si "imediat" plec.

    Ca o paranteza, da-mi voie sa cred ca exemplarele luate in discutie nu folosesc nici comuna periuta de dinti. Asa, pentru a bifa toate casutele retardului social.

    "a revenit inapoi"? Deci s-a intors la electrice.... :)
    10 20
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    "BEV-urile de astăzi nu salvează nimic prostovane!!!"

    Acel moment când prostul satului îți zice ca ești prost :)))))
    8 18
  • Gata ți-ai adunat mucii de pe jos??? Taci și înghite ;)))
    Ți-am spus că ești prost grămadă, acuma și cifrele pe care tu le-ai folosit să arunci cu vomă, ți-ai dat una în freză. Stai clam, mai urmează ;)
    16 10
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Ce cifre visezi, aiuritule? Cu cine te cerți? Ai văzut bau-baul în oglindă?
    9 16
  • Miile de tone de deșeuri care sunt arse la marginea Bucureștiului de ani de zile produc de 10 ori mai multă poluare decât mașinile.

    Decât să dăm ochii peste cap și să leșinăm de indignare când îl vedem pe vreunul că stă pe loc cu mașina pornită, mai bine ieșim în stradă să protestăm împotriva incendierii deșeurilor.

    Ne întâlnim duminica viitoare în Piața Victoriei să protestăm în acest sens (dacă tot suntem așa fierți pe antipoluare)?
    19 6
  • Și ce te reține, ipocritule? Ai ieșit în strada sau încă nu ți-ai făcut curaj?
    7 18
  • Banditos
    @.

    n-ar fi mai usor sa nu lasi motorul pornit inutil si sa iti spui ca ai fost mai bun in ziua aia?
    11 17
  • George Simion
    iar titlu inselator? sigur nu a "scazut" cresterea?!

    plus un non-sens, se vrea a se da cauza micsorarea/anularea bonusului, dar imediat se recunoaste ca totul a fost contracarat scazand pretul la producatori.

    deci cauza este.....?! au scazut toate vanzarile fiindca e inflatie si incertitudine generala.
    6 13
  • George Simion
    The market also – narrowly – reached its anticipated milestone of a million BEV registrations since records began. Some 20,935 BEVs were registered in January, a rise of 21.0% year on year, taking the overall total since 2002 to 1,001,677 – testament to the commitment of manufacturers to deliver ever-increasing numbers of zero emission models.1 BEV market share for January also grew year on year to 14.7%, although this is below the full 2023 performance of 16.5%. Plug-in hybrids (PHEVs) recorded volume growth of 31.1% to take 8.4% of the market, while hybrid (HEV) volumes fell -1.2% with a 13.1% share.

    It’s taken just over 20 years to reach our million EV milestone – but with the right policies, we can double down on that success in just another two.

    dizal doar 6.5% in uk!
    6 14
  • johnny_tm
    Daca faceti un netting intre taxele ce le percepe statul si bonusurile date la masini, veti vedea ca TVA-ul a depasit acel bonus la masinile de peste 50 mii eur, adica majoritatea electricelor.In momentul de fata daca ramane bonusul la 5 mii, se mai incadreaza doar dacia spring, adica un fel de subventionare directa a Renault.
    Deci nu va mai plangeti cu cat a scos statul din buzunar, ca e mai nimic...
    2 15
  • andreir
    1. Tipul care s-a intors de la electrice inapoi la diesel este Harry Metcalf, fondatorul revistei auto Evo Magazine. In video explica diferentele de costuri (leasing, asigurari) ce l-au determinat sa mearge pe un diesel in loc de o electrica. E de vazut video-ul, recomand.
    2. Transporturile terestre pe sosele reprezinta 15% din totalul de emisii globale CO2. Doar 7% reprezinta transportul de pasageri (inclusiv autobuze, autocare). Sa ai 100% masini electrice e per total doar frectie la picior de lemn.
    12 5
  • Banditos
    @andreir

    POLUAREA IN ORASE este generata, covarsitor, de automobile
    6 15
  • Poluarea din orașe este accentuată de către congestie, care prelungește timpii de tranzit.
    În plus, dacă o parte din participanții la acest trafic o fac de nevoie (angajați ai unor instituții sau firme, curieri sau alții) alții destul de mulți ar putea folosi transportul public sau alternativ.
    În cazul ăsta electrica devine doar soluția prin care unii își scuză comoditatea și/sau snobismul și pozează în salvatorii planetei în timp ce aglomerează și mai mult orașele cu mașini mai scumpe și mai grele.
    12 4
  • andreir
    Ma refeream la poluarea globala care duce la schimbarile climatice. Multi vand in masina electrica salvarea planetei, ceea ce nu e chiar asa. Degeaba ai orasul plin de electrice, daca langa oras se ard cauciucuri la groapa de gunoi.
    13 4
  • Informatie de la sursa, VW: in germania vanzarile de EVuri VW au scazut cu 91% de la inceputul anului. Si nu doar din cauza subventiei. Pur si simplu nu se mai cauta.
    Exista deja SH la 20.000, masina de 2 ani, ID3, cu autonomie declarata de 350 de km. Vorbim de o devalorizare de 40% la masini cu ~20k km.
    Concluziile le trageti voi. Bine, nu ma astept ca vietuitoare precum Mateea si Andreea sa inteleaga ceva. :)
    18 3
  • ai gasit exemplu, 91% pt vw inseamna 2 masini electrice.
    3 17
  • Greu pt BEVs daca nu vin cu ceva salt tehnologic ... poate cand vor veni solid state batteries sa vedem concurenta reala pt ICE
    9 3
  • Banditos
    @ andreir

    Cu alte cuvinte hai sa ne ccam in drum pentru ca e plin trotuarul de scuipat.

    PS. Nu toate orasele sunt Bucuresti.
    6 16
  • https://www.marklines.com/en/report/statistics_evsales_202312 - conform acestui grafic, in Ianuarie 2022 si 2023 masinile electrice au suferit o scadere a vanzarilor, Decembrie fiind cea mai buna luna pentru vanzarile de masini electrice pentru cei doi ani. O comparatie corecta ar fi evolutia vanzarii de masini electrice luand in considerare exclusiv luna Ianuarie a 2022, 2023 si 2024.

    Pentru Ianuarie 2022, 2023 si 2024, Tesla a avut o scadere a vanzarilor (am folosit Tesla pentru ca sunt singurii din lista care produc doar masini electrice)

    https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/automotive-sales-in-germany-by-month

    Cu siguranta vanzarile de masini electrice nu vor avea aceiasi crestere ca pana acum, dar un pic de context si analiza nu strica.

    Nu stiu care sunt motivele pentru care Ianuarie este cea mai proasta luna pentru vanzarile de electrice, dar nu as atribui scadearea vanzarilor fata de Decembrie 2023 doar pentru ca nu mai exista ajutoarele financiare pentru cumpararea lor. Decembrie poate fi foarte bine o luna atipica pentru ca potentialii cumparatori s-au grabit pentru a prinde bonusurile.
    7 13
  • @banditos
    Spală-te pe dinți, băiatule, puti de dudui!!!

    Electricele se duc în bot! Statele nu mai pot subvenționa industria auto din China și, așa cum s-a tot spus, politrucii schimbă placa, acum trebuie să cumpărăm locale, ueștene, termice numai bune!!! :))))))))

    Instant li s-au aprins beculețele pinguinilor că nu este nimic iminent, nicio interdicție, nicio frecție, electricele sunt gata! :)))))))))))

    Fără industrie auto, economiile sunt falimentare, fără ICE nu există industrie auto, pa economie!!! :)))))))))
    17 8
  • Banditos
    @noname00


    Din ce am inteles, Tesla Germania e la capacitate maxima de productie. Cat adevar e in afirmatia asta e de vazut
    6 18
  • O parere, dar e importanta. A facut un sondaj omul si e interesant rezultatul:

    https://www.youtube.com/watch?v=P41gc0Q1-k0
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru