Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 37% în Germania, în iulie

de Tiberiu Safta
Miercuri, 07.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de mașini electrice pe piața din Germania au scăzut cu 37% în luna iulie, potrivit celor mai noi date. Cota de piață a acestor vehicule este acum sub 13% în această țară.

În luna iulie, germanii au înmatriculat 238.263 de mașini noi, potrivit noilor date furnizate de Autoritatea Federală de Transport din Germania. Față de iulie 2023, asta înseamnă o scădere de 2.1%. Dintre toate mașinile noi vândute în această perioadă, 83.405 dintre ele au fost cu motoare pe benzină, 79.870 de mașini au fost cu motoare hibride, 43.107 de vehicule au fost cu motoare diesel, iar 30.762 de mașini au fost electrice.

Astfel, vânzările de mașini cu motoare pe benzină au crescut cu 0.1% față de iulie 2023, la fel și cele cu motoare hibride (+18.4%) și cele cu motoare diesel (+1.4%). În schimb, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 36.8% în a doua lună a verii. Din această cauză, cota de piață a mașinilor electrice pe piața germană a scăzut până la 12.9%, de la 20% cât era în iulie 2023.

Nu doar Germania a avut parte de scăderi pe piața electricelor. Scăderi semnificative au fost raportate și în Suedia, acolo unde vânzările de mașini electrice au scăzut cu 15% în iulie.

Inclusiv în Elveția, vânzările de electrice au fost mai mici cu 19% în a doua lună a verii față de aceeași perioadă din 2023.

via Carscoops

Comentarii (28)

  • UK:
    EV sales surged by 18.8pc in July, while petrol and diesel car sales slumped by 5.9pc and 21.9pc respectively. The market share for EVs during the month also rose to 18.5pc, compared to 16pc a year earlier.
    6 25
  • Asta nu e cine ce știre, Germania oricum nu e civilizată, mai ales ca și dieselul are creștere, dar Suedia și Elveția cam sunt, greu de explicat, sa speram ca este doar o fază trecătoare, ar fi păcat ca statele europene, în frunte cu politicienii care au împins strategia eco atât de agresiv, sa se trezească cu mărci în faliment și cu toată industria auto dată peste cap, după ce s-au cheltuit sume imense .
    23 6
  • Andrei
    Scăderea e legata de diminuarea sau eliminarea subvențiilor. Piața are un recul ceea ce e normal, pentru ca preturile sunt mari la EV. Partea buna e că orice creștere de acum încolo e o creștere naturală, nu pe bază de subvenții.

    Vânzările mașinilor cu motoare nehibridizate scad rapid lună de lună, și nu e nicio subvenție la hibride. Piața se va electrifica complet în câțiva ani. Cei care azi cumpără o hibridă vor lua în viitor o mașină cu baterie și mai mare și, poate, fără motor termic.
    7 24
  • Andrei
    Și încă ceva: scăderea de acum la EV arată că prețurile sunt cam cu 5k-10k prea mari, cât era subvenția. Și asta se va rezolva în timp.
    5 22
  • @dan_grc
    Germania e pe panta descendenta, e in criza si din locomotiva Europei a ajuns vagon :))
    Ei stiu partea de softuri:))
    China a exportat cu 31% mai multe electrice. China e cea mai mare piata auto si dicteaza.
    Germania e foarte prost vazuta dupa ce a facut dieselgate si pupa in dos UE ca sa intarzie Euro 7.
    https://www.zf.ro/business-international/germania-nu-mai-este-locomotiva-economica-a-europei-ci-frana-iar-22448016
    Deci trag la vale, ca voi cu troacele vechi si imputite in Romania.
    2 19
  • @Andrei
    excelente observatiile, ambele comentarii
    1 18
  • @dan_grc
    Comenteaza aici:
    https://www.automarket.ro/stiri/china-a-exportat-279-milioane-de-vehicule-in-prima-jumatate-a-anului-119105.html
    Germanii au nevoie de voi sa ii curatati de troace.
    3 16
  • Vanzarile de masinutze cu baterii sunt in scadere peste tot nu din cauza subventiilor, in italia am inteles ca se dau peste 10.000 de eur in continuare si Fiat tocmai monteaza din nou motorase-ucigase-de-copii pe modelul 500. Nu se mai vand pentru ca lumea s-a convins ca-s proaste, scumpe si inutile. Ca se devalorizeaza rapid. Ca-s o pacoste in utilizarea de zi cu zi. Ca incarci iarna la acelasi pret si mergi jumate cat vara. Si nici vara nu mergi mult. Ca se anunta mereu in presa noi descoperiri si nou avant turbat in domeniul bateriilor viitorului. Asa ca nu face sa dai 50k si poate maine descoperi ca ai o troaca in curte pe care n-o mai vrea nimeni. Si vecinul ia minunea tehnologica noua si-ti rade-n nas. Samd samd. Chestii, argumente care sunt irelevante pentru mai marii industriei, "managerii" platiti gras ca sa faca praf tot. In fine...

    @dan: Un om destept, candva spunea ca nu exista nimic mai exasperant decat harnicia prostului. Inteleg ca anumite creaturi suflatoarele de p'aici te fac cu nervii. Nu esti singur... :) E incredibil cum pot unii insirui atata cretinism intruna, fara oboseala. :) Scrieti focilor, scrieti. Si dati-va laic intre voi. Faceti un cerculet si satisfaceti-va reciproc. Spor la treaba! :)) Oricum, nimeni nu va citeste buruienile.
    14 5
  • @cocalar hAUR
    Bombardiere, tu le citești.
    2 16
  • https://www.autocar.co.uk/car-news/electric-cars/never-better-time-buy-used-ev-prices-dip-below-ice
    2 16
  • @dizelisti.sorosisti
    https://www.gbnews.com/lifestyle/cars/petrol-diesel-cars-harmful-sadiq-khan-ulez
    2 15
  • Asta este BEV-urile-s uzate moral, restul este bla, bla.
    13 1
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Dacă electricele sunt uzate moral, termicele sunt dinozauri. Ca și tine.
    2 15
  • Hai ca se racesc EV-urile si in China.

    "China a vândut în luna iulie 1,72 milioane de autoturisme în luna iunie, ceea ce reprezintă o scădere de 2% față de iulie 2023, într-un context în care vânzările de mașini cu benzină au scăzut semnificativ.

    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/premiera-vanzarile-de-masini-electrificate-bev-si-phev-din-china-le-au-depasit-pentru-prima-data-in-istorie-pe-cele-cu-combustie-21695100

    "China a vândut în luna iulie 1,72 milioane de autoturisme, ceea ce reprezintă o scădere de 2% față de iulie 2023, într-un context în care vânzările de mașini cu benzină au scăzut semnificativ."

    "La polul opus se află mașinile electrice și cele plug-in hybrid, care au atins un volum de 879.000 de unități, cu 50,84% mai multe decât în urmă cu un an. Volumul mașinilor care sunt propulsate exclusiv sau parțial de baterii care se încarcă la priză a depășit în iulie, într-o premieră istorică, jumătate de piața de autoturisme noi."

    Cireasa de pe coliva:

    "Vânzările de automobile complet electrice s-a ridicat la 130.000 de unități, în scădere cu 3,55% față de anul trecut, fiind totodată mai mici cu 10,4% față de luna anterioară."

    Iunie - China, cea mai mare piata din lume:
    - vanzari totale - 1.7 mil
    - EV - 130k (~8%)
    - PHEV - 750k (~44%)
    - ICE/hybrid - 840k (~49%)

    Deci 8% cota EV in China in iunie, cea mai mare piata din lume cu cele mai bune si ieftine electrice din lume.

    Segmentul EV se indreapta vertiginos catre nișa care sunt defapt.
    Doar ca si nișa aia se ingusteaza foarte mult odata cu aparitia PHEV-urilor cu baterii de 15-20kwh.
    11 5
  • @alex cu creier mic
    Diferența dintre tine și cei cu creier de dimensiuni normale e ca ei nu se uita doar la o luna.
    EVs au o pondere de 30% din piață, în China, de la începutul anului.
    Asta înseamnă că au fost luni în care ponderea a fost mai mica de 30, dar și luni în care a fost mai mare.
    Dacă tot ești retardat și te uiți doar la o luna, uită-te la lunile în care a fost mai mare.
    Ca să îți bagi unghia in gât.
    5 14
  • Banditos
    In China, scad vanzarile de electrice, le trimit in Europa ca n-au ce face cu ele si uite asa PCC-ul se lauda cu exporturi in crestere.

    Si unii au impresia ca Ciaina e pe cai mari.
    4 12
  • @12:33
    Asa este, am laut doar cifrele pe o luna.

    Uite cum arata cifrele pe luna mai 2024:
    - vanzari totale - 2.42 mil
    - EV - 583k (~24%)
    - PHEV - 371k (~15%)
    - ICE/hybrid - 840k (~60%)

    Iunie 2024:
    - vanzari totale - 1.7 mil
    - EV - 130k (~8%)
    - PHEV - 750k (~44%)
    - ICE/hybrid - 840k (~49%)

    Scadere grava la EV (24->8%) crestere puternica la PHEV(15->44%).
    Nu stiu cum iti suna tie dar daca as fi fanatic EV-ist as cauta o noua religie.
    Vad ca o scaldati acum ca phev-urile ar fi defapt electrice si alte de astea. Nu, PHEV nu este EV la fel cum "FCSB nu e Steaua" (asa zic cunoscatorii). Cu un PHEV iti vezi de viata si-l poti si incarca daca vrei/poti, cu EV-ul faci turism intre statiile de incarcare.

    @Banditos
    Ciaina e pe cai mari dar caii sunt sunt Made in China deci sunt un fel de ponei.
    13 3
  • Am uitat sursa pentru cifrele de vanzari pe mai.

    https://www.electrive.com/2024/06/17/china-ev-share-reaches-40-in-may/

    Deci vezi ca a crescut NEV-ul intre mai si iunie de la 40% la 50% ca pondere.
    11 3
  • Alex, au apărut datele pentru Iulie :))
    Fii atent:

    Retail sales of new energy vehicles (NEVs) in China continued to rise in July, moving closer to record high, with NEV penetration exceeding the 50 percent mark for the first time, meaning that NEVs outnumbered conventional gasoline vehicles among new cars sold in the country.

    Battery electric vehicles (BEVs) accounted for 54.8 percent of all NEV retail sales in July at 482,000 units. That was up 14.3 percent year-on-year, but down 1.6 percent from June.


    Auzi, dacă citești cu atenție, în iulie au fost mai mult de 482k.
    Deci nu ești doar prost, mai și mânanci kkt.


    De fapt ai copiat de aici:

    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/premiera-vanzarile-de-masini-electrificate-bev-si-phev-din-china-le-au-depasit-pentru-prima-data-in-istorie-pe-cele-cu-combustie-21695100

    Mai exact din paragraful asta:
    "Vânzările de automobile complet electrice s-a ridicat la 130.000 de unități, în scădere cu 3,55% față de anul trecut, fiind totodată mai mici cu 10,4% față de luna anterioară. Ponderea vânzărilor pe piețele internaționale este, deocamdată, redusă, la mai puțin de 10% din totalul vânzărilor mărcii.

    Marca find BYD.
    Ultima fraza n-ai copiat-o, Gigele.

    Ai luat cifrele de la BYD și ai calculat procentul din totalul vânzărilor pe piața.

    Deci ori ești prost de mori și îți curge scuipat din gură, ori ești un mincinos manipulator nesimțit. Eu pariez pe ambele.
    6 13
  • My bad.
    Intr-adevar, am citat trunchiat (nu copiat, citat, am pus si sursa). Mi s-au parut si mie ciudate cifrele pe care le-am dat
    BEV au o cota de 27% in iulie ceea ce infirma ce am zis ca ar fi in scadere BEV-urile.
    Sunt in crestere. Pe steroizi ce-i drept, dar in crestere.
    Si poti vorbi frumos, nu e nevoie de varsat laturi.
    11 1
  • My bad. Apreciez ca recunoști greșeala.
    2 13
  • @halex
    -24 vs -60 nu ti se aprinde nimic?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2 11
  • @halex
    desi acel -24 trebuie sa se faca media cu -15 si abia apoi vs -60....asa ceva...
    2 11
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Era prea excitat ca au scăzut electricele.
    Întrebare pentru excitați: dacă crește cererea la electrice și deci scade la termice, economia de piață zice ca ar scădea preturile la termice. Știi... Echilibrul cererii cu oferta.
    Dacă ești mare fan termică nu ar trebui sa te exciți când creste cererea la electrice?
    3 12
  • Ce agitati sunt unii sa ii pune in dos pe cei care au participat la genocid.
    Mai baieti, ca si pe bursa, nu vor fi cresteri continuu la nici unele, mai apar cateva stiri, mai scad cifrele ocazional si pe anumite piete. Dar per total si pe viitor, treburile sunt foarte Clare: dieselurile sunt moarte, oricat va agitati voi. Si cand zic moarte, abia se mai vand masini noi, iar voi luati doar panarame sh diesel ca nu va permiteti mai mult.
    Deci la cifrele de vanzari nu sunt luate in considerare masinile pe care le luati voi.
    Germania cumpara noi, iar romanii isi permit 2/3 sh-uri obosite si doar 1/3 noi. Deci e grava treaba.
    3 11
  • @19:08 Mai degraba eram entuziasmat ca au crescut incredibil de mult phevurile decat ca au scazut bevurile.

    Cifrele pe care le-am dat la 14:34 erau eronate, clar.
    Comparam cota de piata de 7% (iulie) cu 24% (mai). Cifrele mi s-au parut ciudate dar am pus pe seama faptului ca phev-urile chinezesti sunt foarte cautate si orice neajuns al unui BEV se transforma intr-un client pentru phev.
    Oricum, cu noile phevuri cu baterii de 15-20kwh, bev-urile or sa aiba serios de munca sa-si justifice achizitia.
    @Matei
    Totdeauna recunosc greselile ca e greu si mi-e lene sa caut justificari minciunilor.
    9 0
  • @cocalar electric
    Tesla are două trimestre de scăderi și este abia începutul. :)))))))))))))

    Dacă Tesla tușește, ceilalți electrici sunt lați și îngropați! :))))))))))
    7 0
  • Da în Trinidad and Tobago nu au crescut BEV-urile? Da pe luna?
    “Se simte” că-i val și în China și urmează ce a urmat și în titlul articolului… scăderi constante lună de luna ;)
    Așa cum am spus de Tesla la începutul anului trecut, repet și pentru China, la sfârșit de an vom vedea o situație cât de cât reală… momentan vânzările sunt puternic influențate de politica comunistă.
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru