În luna decembrie a anului trecut, vânzările de mașini electrice le-au depășit pe cele de autovehicule cu motoare diesel în Europa Occidentală. Astfel, în luna precedentă au fost comercializate 176.000 de vehicule electrice în această regiune. Prin comparație, au fost vândute 160.000 de mașini cu motoare diesel.
Numărul de mașini electrice vândute în Europa de Vest a crescut de șase ori față de nivelul din decembrie 2020. Potrivit unei analize independente, în 18 țări din această regiune, mai mult de o cincime din mașinile noi vândute sunt electrice. Între timp, mașinile cu motoare diesel convenționale și diesel mild-hybrid reprezintă doar 19% din totalul vânzărilor în această perioadă.
În mai multe țări din Europa Occidentală, subvențiile mari și noile reglementări introduse de Uniunea Europeană pentru a determina producătorii să vândă mai multe mașini electrice, au contribuit la creșterea semnificativă a vânzărilor de vehicule cu zero emisii
Tesla a reușit să se impună pe piețele din Europa Occidentală, reușind să comercializeze circa 309.000 de vehicule în cel de-al patrulea trimestru din 2021.
Pe parcursul întregului an, Volkswagen a reușit să vândă 310.000 de mașini electrice în această regiune.Vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut începând din 2015, anul în care a avut loc scandalul Dieselgate, provocat de Volkswagen. În acel an, mai mult de jumătate din vânzările de mașini noi din Europa Occidentală erau reprezentate de mașini cu motoare diesel.
via Profit
În viața reală, românii folosesc motoarele pe motorină pentru drumuri scurte în urban, noxulesc și particulează în mod deosebit, iar occidentalii naivi migrează către electrice cu impedimentul că au autostrăzi.
Ghinionul este elementul principal al vieții.
O sa se roage de romani sa le vanda BMW-uri cu km dati inapoi :))
Pun pariu ca motivul principal este faptul ca le folosesc in oras, in rest tot cu 2.0 diesel merg la drum lung.
Oricum suntem satuli de propaganda asta, s-au facut 10000 de teste in care s-a dovedit clar ca masinile eco sunt utile doar in oras si atat, la drum lung sunt praf din absolut orice punct de vedere.
Occidentalii cei mai talentați cumpără plug-in-uri pe care le folosesc pur termic pe autostradă. În loc de 3L bat 6-7L la 100 km. Cel puțin nu-i motorină ieftină, ci benzină premium.
E plin de pricepuți.
La cei 12 ani vechime ai parcului auto din UE, parcă și văd că în 2070 vom avea numai electrice. Dacă nu se schimbă trendul subvențiilor prin 2023.
Un diesel consuma 6 la drum lung si nici nu sta turat in 3500 rpm, dar na PHEV e eco.
Crezi tu ca au ei diesel. La ce taxe sunt pentru diesel si ce amenzi s-au platit pentru Dieselgate, crezi tu ca au ei diesel.
Unii mai si judeca, nu ca tine.
Hai ca sunt si nu face lumea drum la mare sau naveta care 200 km zilnic.
Eu locuiesc in Germania si vad destule electrice prin orasele, sate sau drumurile intre sate. Aici satele sunt destul de apropiate unele de altele in schimb au in jur de 500 spre 1000 metri de limita 50 km/h. Pe autostrazi, doar Tesla, Porsche si Audi electrice, adica masini foarte scumpe. Eu am un Astra K diesel :) (navetist, ce sa faci....)
Cat despre statii de incarcare, eu stiu doar una pe o raza de 30 km si aia doar cu o priza.In orasele mai mari, stiu pe la ceva centre comerciale cu profil electrocasnic, gen Altex.
Nu contest ca poate sunt mult mai multe statii de incarcare dar momentan, nu ma intereseaza sa le tin evidenta.
Pe de alta parte, majoritatea caselor din sate au panouri solare si nu ar fi exclus sa existe acasa la posesorii de electrice cate o statie.
Singura problemă sunt banii. Atât.
Este o bornă, un moment, care arată traiectoria - viitorul este electric 100%
Nea Tavares pare să n-aibă cap doar ca să nu-l plouă în gât. :-)
Pe scurt, consideră ștecheroasele ca fiind ”anti-economice, impuse politic și discriminatoriu.”
...Ce zici de asta, Edică?!
Deci las-o mai moale cu vrajeala, ca poate tine la papagali, dar nu la altii.
Deci sa ne trezim: cei ce au bani si putere financiara isi iau electrice ca sunt ok, cei ce nu au cu ce, doar comenteaza.
Mai e si categoria cocalarilor care au, dar nu stiu altceva decat BMW/VAG/Mercedes DIZAL.
Abia au evoluat telefoanele mobile cât să accept încărcarea zilnică pe durata micului dejun. Să stau și după hurdughie, să am grijă că am legat-o după parcare, să fiu atent să nu accelerez că iar stă 9 ore pe bară.
Dacă tu ai avea bani obținuți prin muncă, ai fugi de electrice!!! :)
Urechează-l deci pe Carlos Tavares -- pentru sinceritate poate.
n.b.: Nu mă miră însă elucubraționismul :-) vostru tipic încălzirist, cu suceli în ricoșeuri lipsite nu doar de logică, ci și de bun-simț elementar.
Cu câtă satisfacţie sadică îi terfelesc/persiflează (e-)tartorii cu epoleţi pe “săraki”: “Nu au cu ce”…Da’ de ce oare? De ce nu precizaţi cauza reală??? Vă amintesc eu de ce: fiindcă stăpânii voştri din sfere “inaccesibile”, Mafănele tată, cam cu asta se (pre)ocupă (lăsând cu limbă de moarte urmaşilor lor întru năravuri) încă de la constituirea lor emfatică în casta “iluminaţilor” (sec. al XVIII-lea), recte să-i taie prostimii planetare (desigur, după secole de eforturi oculte atent clocite – “taina fărădelegii deja se lucrează”, ne avertiza Sf. Apostol Pavel) pilonii de susţinere fizico-materială, ştiind prea bine că doar aşa aceasta poate să cedeze şi d.p.d.v. SPIRITUAL (adică erodată lăuntric în continuu de nesiguranţa zilei de mâine, insuflată via MSM de către inegalabil insidioasa EMOL – păi şi normal, slăbiciunea umană ieşind triumfătoare: cu pantalonii rupţi în dos nu te poţi concentra la nimic ce ţine de suflet…este drept însă că, pe de altă parte, suntem victimele adevăratei şi intratabilei pandemii: ABULIA / prin urmare, înainte să vădim, pe drept cuvânt, imensa infamie a celor care ne conduc – spre abis – să constatăm care este hiba noastră şi să ne luptăm straşnic cu dânsa!!!).
PS. Mafioso, crezi tu că alde coca & piţ “nu ştiu altceva decât Triada/Diesel” ?...Te-am mai avertizat pe-acilişé: stai să vezi când vor trece, cu arme şi bagaje, în tabăra…electroasă (neavând încotro, din moment ce adio maşini “poluante” pe piaţa Globală). Când vor răsuna manelele în Tesla, voi înregistra personal pe telefon evenimentul epocal cu pricina. Şi voi proceda în aşa fel, încât toţi cititorii AM să ia la cunoştinţă. Atunci nu-ţi va rămâne altceva de făcut decât unghia…ştii tu.
În definitiv, machiavelismul tău (başca expres) va primi întotdeauna riposta cuvenită…
Estimez că și în 2030 motorul termic va rămâne cea mai bună alegere.
Singura diferență pare că este subvenția pentru baterie de acum, iar fără restricțiile aberante electricele și-ar lua aceeași scatoalcă pe care au încasat-o atunci de la Ford Model T, care le-a trimis la muzeu.
Evoluție și progres înseamnă transport în siguranță inclusiv peste 140 km/h, cu timpi de imobilizare scăzuți (5 minute pentru un plin), chiar și cu vehicule de 10-20.000 de euro preț real validat de piața liberă.
Măgăoi de zeci de mii de euro subvenționate și care plimbă 2-3 tone prin orașe, care se-ncarcă peste noapte, ăsta da progres.
Sau ”evoluția” electricelor de la ecologie la ipocrizie.
apropo, in uk subventia e doar 1500!! cum mai comentati?!
From today the government will provide grants of up to £1,500 for electric cars priced under £32,000, with currently around 20 models on the market,
Analfabet functional.
Zi-ne si noua in ce tari distruge clima casele, ca eu cel putin nu vad nimic pe la televizor.
Iar despre mortii de la poluarea aerului ce sa zic? Sunt sublimi, dar lipsesc cu desavarsire. Sau poate de aia ies politaii la pensie mai repede ca le scurteaza viata statul prin intersectii. Ha ha ha.