Popularitatea mașinilor electrice și a celor cu propulsie hibridă crește constant pe teritoriul UNiunii Europene, chiar dacă pentru moment cota de piață a acestora este încă scăzută. Datele furnizate de Asociația Europeană a Constructorilor de Automobile (ACEA) oferă motive de încredere pentru constructori, mai ales că vânzările de mașini elecrice cresc într-un ritm susținut.
Astfel, în prima jumătate a anului, în Uniunea Europeană s-au comercializat aproape 47.000 de mașini electrice, în creștere cu aproape 50% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Totuși, țară europeană cu cele mai mari vânzări nu face parte din blocul comunitar: Norvegia a raportat aproape 15.000 de unități comercalizate, în timp ce locul doi revine Franței cu 13.500 de unități. Doar Germania a mai trecut de pragul psihologic de 10.000 de unități, în timp ce Marea Britanie (7.700 unități) și Olanda (4.200 unități) completează topul european.
Vânzările de mașini electrice s-au aproapiat foarte mult de cele înregistrate în cazul mașinilor plug-in hybrid, care au ajuns la 48.400 de unități, în creștere cu 27%. Prin urmare, este de așteptat ca în a doua jumătate a anului vânzările de mașini electrice să le depășească pe cele plug-in hybrid în Uniunea Europeană.
Cea mai importantă creștere se înregistrează însă în cazul mașinilor hibride fără încărcare la priză: peste 214.000 de unități au fost comercializate în primele 6 luni, în creștere cu 61% comparativ cu perioada ianuarie-iunie 2016.S1 2017 | S1 2016 | Crestere | |
Electrice (BEV) | 46.709 | 31.252 | 49.5% |
Plug-in hybrid (PHEV) | 48.407 | 37.953 | 27.5 |
Hibride (HEV) | 214.208 | 132.953 | 61.1% |
Gaz (CNG) si etanol | 106.798 | 99.925 | 6.9% |
Total | 417.894 | 303.241 | 37.8% |
Pe piața din România, programul Rabla Plus, care oferă un bnus de 10.000 de euro la achiziționarea unei mașini electrice, a contribuit de asemenea la creșterea vânzărilor. Potrivit datelor raportate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA) pentru primele 7 luni ale anului, românii au cumpărat 1.237 de unități ecologice, în creștere cu 210% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Din păcate, APIA raportează cumulat vânzările de mașini electrice și plug-in hybrid, fără o diferențiere clară între cele două tipuri de propulsii ecologice.
Astfel, în raportul oficial, BMW ocupă prima poziție în clasamentul vânzărilor de mașini electrice și plug-in hybrid cu 46 de unități, urmat îndeaproape de Mercedes-Benz cu 40 de unități.În schimb, clasamentul mașinilor hibride fără încărcare la priză este dominat autoritar de Toyota. Constructorul japonez a vândut 1.019 unități pe parcursul primelor 7 luni ale anului, iar locul 2 este ocupat la mare distanță de divizia de lux Lexus cu 88 de unități.
Via ACEA
Ca sa te jut: Polonia, cehia (zona respectiva)...aia produce cam 60% din combusitibili fosili. Dar si asa...daca te documentezi putin...o sa vezi ca iti fine cam 50g/100Km cu combusitibli fosili...
ce treaba au cehia si polonia?, aia nu sunt atat de obsedati de electrice cum sunt nemtii sau olandezii sau scandinavii, cei drept, norvegia si suedia isi permit pt ca au electricitate curata, dar restul......... numai gura e de ei, ei doar cauta feelingul si imaginea publica ca salveaza planeta cumparand electrice in schimb ard lignit la greu.
50 de grame in tari mari consumatoare de carbuni? de unde ai scos asta? sursa hai s ate ajut eu uite aici, iti dau si link https://www.electricitymap.org/?wind=false&solar=false&page=country&countryCode=PL
iar desi la germania zice ca doar 34 % e din fosili, este o zi neobisnuit de vantoasa, de obicei au cam 40-50% din carbuni, iar noaptea proportia carbunilor creste lejer la 60% adica atunci cand electricele stau parcate in garaj sau in fata casei si se incarca
Hai totusi sa gandim putin inaitne sa facem afirmatii
Pe langa marile lacune a hartii tale (fara sa specifice surse etc)...
Ne uitam putin la cifre:
cica 170g/km se consuma conform hartii
Germania produce 1KW cu o emisie de 450g/KW (https://www.dpreview.com/forums/thread/4161393)
BMW I3 conform testului automarket maximul a fost de 23KW/100Km...adica 10350 g/100Km...adica fix 103g/Km...consumul maxim...care-i putin cam diferit de 170 grame cat este pe harta aia...adica-i fix bulshit harta aia...fata de o masina care emite putin (adica 100g in conditii perfecte)...asta a emis aprox egal in conditiile cele mai grele...iar in conditiile ideale emite 50g
Hai sa gandim totusi putin
interesant
hai sa gandim totusi putin
tu mi-ai aratat un link de pe un ....forum, eu iti ofer ceva mai consistent
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360544217303730
hai sa gandim totusi putin
@Arogantul...
https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=105&t=3
4.5% pierderi in reteaua de electricitate in USA (care este mai ineficienta decat reteaua din EU...datorita tensiunii scazute la consumatorul final.)
Cititsem la un moment dat ca eficienta incarcatorului tesla este de 92% (deh...cam cat sursa mea de la calculator).
Si saca-i sa calculam...mai adaugam 10% la consumul de aici
Dar...totusi...sa nu pomenim de pierderi...pentru ca situatia devine si mai trista pentru harta aia (te documenteaza putin cum functioneaza or etea de distributie electrica). Ca idee...cu cat se consuma mai mult curent...cu atat mai eficienta devine reteaua de distributie...si productia de curent (in special in termocentrale). Motivul este simplu...termocentrala are nevoie de un regim minim de functionare...care se transforma in pierdere...cu cat produce mai mult...cu atat mai mult se transforma energie termica in electricitate...deci se pierde mai putina. La fel si in reteaua electrica
P.S. Vrei sa ma iau dupa datele oficiale? Ia fa caculul ala...si o sa intelegi de ce am preferat un test facut de o revista de specialitate...
Cat despre ultima parte a comentariuluo tau, nici nu merita un raspuns, habar nu ai cum fucrioneaza o termocentrala. Cred ca m-am lamurit.
O zi buna.