Piața de mașini electrice continuă să înregistreze creșteri semnificative pe finalul acestui an, potrivit celui mai recent raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Datele oficiale arată că românii au achiziționat 1.402 mașini electrice în primele 11 luni ale anului, în creștere puternică cu 150% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Până la apariția a numeroase modele electrice noi pe piața din România în cursul anului viitor, lupta pentru supremație se dă în continuare între Renault și Nissan, care sunt despărțite de numai câteva unități în topul mărcilor.
Astfel, la finalul lunii noiembrie, Renault a revenit pe primul loc cu 378 de unități ale hatchback-ului Renault Zoe și ale utilitarei Renault Kagoo ZE și este urmată de Nissan cu cele 375 de unități Leaf.
În așteptarea lansării lui Volkswagen ID.3 pe piața locală, constructorul german nu a vândut nicio mașină electrică în luna noiembrie, astfel că BMW a reușit să surclaseze producătorului de la Wolsburg și să urce pe locul 3 cu 214 unități.
De asemenea, APIA estimează că Smart a comercializat 161 de mașini electrice, în timp ce Jaguar I-Pace domină în continuare confruntarea cu Audi e-tron în segmentul SUV-urilor electrice cu 34 de unități la 18 unități.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-nov 2019 |
Vânzări BEV ian-nov 2018 |
Evoluție |
1 | Renault | 378 | 76 | 397% |
2 | Nissan | 375 | 35 | - |
3 | BMW | 214 | 122 | 75% |
4 | Volkswagen | 203 | 155 | 31% |
5 | Smart | 161 | 111 | 45% |
6 | Jaguar | 34 | - | - |
7 | Audi | 18 | - | - |
8 | Mercedes-Benz | 3 | 1 | 200% |
9 | Alte mărci | 16 | 9 | 77% |
Total | 1.402 | 560 | 150% |
Mașini plug-in hybrid
Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a recuperat integral declinul înregistrat în prima parte a anului și de câteva luni a trecut chiar pe o creștere consistentă: 353 de unități în primele 11 luni, cu peste 22% peste nivelul din perioada similară a anului trecut.
Mitsubishi Outlander PHEV are o cotă de piață de circa 38% în segmentul său cu 133 de unități, iar constructorul japonez este urmat în top de Volvo și BMW cu 74 și, respectiv, 50 de unități. BMW a reușit astfel să depășească Land Rover, care s-a oprit la 38 de unități. De asemenea, Toyota a vândut 9 unități Prius Plug-In, dintre care 8 în noiembrie.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-nov 2019 |
Vânzări PHEV ian-nov 2018 |
Evoluție |
1 | Mitsubishi | 133 | 41 | 224% |
2 | Volvo | 74 | 39 | 89% |
3 | BMW | 50 | 36 | 38% |
4 | Land Rover | 38 | 5 | - |
5 | Porsche | 35 | 33 | 6.1% |
6 | Mercedes-Benz | 10 | 30 | -66% |
7 | Toyota | 9 | 0 | - |
8 | Mini | 4 | 13 | -69% |
Total | 353 | 288 | 22% |
Mașini hibride
Piața de mașini hibride fără încărcare la priza are în continuare rate de creștere peste cele ale hibrizilor plug-in, iar acest lucru se datorează celor de la Toyota.
În total, românii au cumpărat 4.260 de mașini hibride, în creștere cu 34%, în condițiile în care 3.624 de unități poartă sigla Toyota, echivalentul unei cote de piață de 85%. Podiumul este completat de Lexus cu 226 de unități și Suzuki cu 109 unități, ultimul cu o creștere de peste 263%.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-nov 2019 |
Vânzări HEV ian-nov 2018 |
Evoluție |
1 | Toyota | 3.624 | 2.825 | 28% |
2 | Lexus | 226 | 124 | 82% |
3 | Suzuki | 109 | 30 | 263% |
4 | Ford | 88 | 61 | 44% |
5 | Honda | 79 | 0 | - |
6 | Kia | 67 | 52 | 28% |
7 | Hyundai | 64 | 56 | 14% |
8 | Land Rover | 3 | 1 | 200% |
Total | 4.260 | 3.169 | 34% |
Via APIA
pai cum de la 16 la 1 ev-mercedes vandute fac 200% de ex
sau de la 3 la 9 alte marci = 77%
oricum daca dublezi mai nimicul tot cam aia da
Am un exemplar la 4 blocuri distanță și-a cumpărat pe leasing Toyota CH-R hybrid pe persoană fizică și mai mult zace în parcare de cât să-l folosească.
Să-ți cumperi hybrid și să-l scoți odată pe săptămână, mai bine benzinar simplu.
inca ceva merita comentat procentul de 1,3-1,4% bev din vanzari totale masini noi cam egal cu globalu in fine
dar nea copy-paste si nici gugal tranzleitar nu comenteaza asta e ne-om muta la alti pixeli dar care ca par gemeni toti