Conform datelor oferite de platforma Lektri.co, piața pentru mașini electrice a ajuns la cifre record anul trecut, depășind numărul total de astfel de modele vândute în ultimii 10 ani la un loc. Practic, în 2021 s-au vândut un total de 6.831 de mașini electrice, comparatic cu 3.134 în 2020. Numai în luna decembrie s-au comercializat 2.099 vehicule electrice pe piața locală.
Dacia Spring a fost, fără îndoială, cel mai căutat model electric anul trecut. Prima mașină electrică din istoria mărcii românești s-a vândut în 3.066 exemplare anul trecut, ajungând de unul singur aproape de numărul total de mașini electrice vândute în întregul an 2020. Jumătate dintre ele au fost înmatriculate în luna decembrie.
Locul doi în acest top a fost revendicat de Volkswagen e-Up! Dar lao distanță uriașă de Spring, acesta fiind vândut în doar 437 de unități. Top 3 este completat de Renault Zoe, cu 386 de unități vândute, cu doar 1 în plus față de locul 4 coupat de Hyundai Kona.
Momentan există 12.883 de mașini electrice înmatriculate în România, conform datelor citate anterior.
„Avântul pe care mobilitatea electrică îl înregistrează este cu atât mai îmbucurător cu cât prețul energiei a crescut abrupt în ultima perioadă. Chiar și în aceste condiții, utilizarea unui vehicul electric este de trei ori mai eficient în exploatare decât unul cu motor convențional. Continuăm să credem că viitorul este verde”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co.În ceea ce privește rețeaua de încărcare publică, în acest moment avem la dispoziție 2.086 de stații. Dintre acestea, doar 436 sunt de încărcare rapidă CCS/CHAdeMO în timp de restul de 1.650 sunt Type2.
Via: Lektri.co
Da’ să nu crezi că or să-ţi povestească despre ele (din motive lesne de înţeles). Oricum, acasă se vor întoarce tot cu e-lăzile autonome destinate cartofimii planetare.
Dar dacă s-ar scoate bonusurile (apropo, dacă am înțeles bine ale noastre sunt printre cele mai mari din Europa) mai da cineva 18-19k pe el...?
Mi se pare penibila toate situația asta cu electricele momentan. Domne sunt atât de bune pentru TOTI, dar simțim cumva nevoia sa le promovam agresiv și cu discounturi de la stat (tot banii noștri...).
Nu mai zic de modul de aplicare. Ok, oferi niște bani la achiziție, dar aceeași bani ii oferi unuia cu un Taycan sa isi cumpere frâne din ceramica sau unuia cu nu știu ce Tesla sa mai pună 200cp pe ea pentru a sta bara la bara și a o încarca la Dedeman (de exemplu), chiar ajuți mediul în cazul asta! În condițiile în care mașina probabil este 100k euro, poate mai mult.
Niste bonusuri serioase pentru achiziție de utilaje pentru agricultura de ce nu sunt? Găsești doar fonduri europene dubioase, nimic concret. Dar e bine ca avem tesle și zoe...
In fine, e bine ca am rezolvat problemele importante. Se spunea ceva ca undeva la 25% dintre romani au wc în curte, suntem codași la salariul minim pe economie iar transportul în comun (București de exemplu) este perfect, chiar nu ai nevoie de mașină!
În cazul asta, chiar mi se pare o idee foarte buna sa îl ajuți pe ala saracu' sa oprească și el porscheul mai repede...
P.S. Sa vedem cât o sa mai tina și incarcatul gratis, o coada dacă vezi la o stație pe bani, toți la pomana.
Președinții, premierii, afaceriștii și, în general, toți baștanii folosesc mașini luxoase care merg cu combustibili fosili.
Masinile electrice sunt demult vandute bine prin nordul si vestul Europei. Pe acolo si nivelul de trai e mai ridicat, au infrastructura si oameni civilizati. Acolo exista respect in trafic, soferii isi dau prioritate, strazile nu pline de gropi si puncte de incarcare destule.
Deci cam asta e viata: nu poti cere multe de la cocalari. Atat ii duce pe ei capul in 2022: diesel sh.
Motivele reale sunt altele: nu există suficiente stații de încărcare (ți-e teamă să pleci la drum lung cu o electrică); autonomia reală este mică (de aceea sunt cumpărate, de regulă, ca a doua mașină - strict pentru oraș); la același preț primești mai multă mașină în cazul neelectricelor; în caz de accident cu electrica, dacă este afectată bateria, reparația este foarte costisitoare; prețul de revânzare al electricelor rulate este mic; ș.a.m.d.
Deocamdată, mașinile convenționale sunt mai avantajoase decât cele electrice. Acesta este motivul pentru care se dau acele subvenții uriașe.
Cine susține mașinile electrice nu o face din rațiune ci din snobism (sau fanatism).
Oricum, la 10% nu vor ajunge vreodată (mi-a șușotit mie Neti Sandu... cu lumina stinsă :-))
Sau, dacă vor ajunge, și omenirea va fi tot spre 10% din boborul acum-trăitor.
Strict ontopic, am mers din nou cu Spring (ca pasager - apropitarul nu s-a riscat să-mi dea covrigul, cică n-aș fi sigur și eficace fără țertificat-ficat :-)) - își face treba să te trambaleze-n oraș chiar la -13 grade Celsius, cu putirința bateriilor căzută la SUB jumate.
Că prețul ei real-efectiv ar trebui să fie ăla la jumate (post-e-pomană) e o altă discuție.
La fel -- că nu doar prețul, ci și disponibilitatea curentului încep să fie în disonanță cognitivă cu e-propaganda gretoasă (fără ț, că vine de la Greta.:-))
https://www.olx.ro/d/oferta/dacia-spring-electric-IDfJdzN.html#9005c7e7c4
https://www.olx.ro/d/oferta/dacia-spring-electric-IDfG4tH.html#9005c7e7c4
Luata prin programul Rabla cu 9000, vanduta la fraieri cu 11.000, e olx plin de astfel de anunturi, multumim statului roman ca incurajeaza samsarii.
De astia nu zice nimeni nimic, probabil samsarii se dau si ECO.
Cat despre accident si siguranta, am vazut multe masini in flacari si cu motoare conventionale. Daca nu ma insel, BMW chiar au fost amendati pentru ca nu au facut recall dupa ce multe masini au luat foc. La fel multe alte firme au avut recall pentru risc de incendiu.
Deci sa lasam aburelile si fanatismul pentru DIZAL :)
https://www.dw.com/en/south-korea-to-fine-bmw-10-million-over-engine-fires/a-46851142
https://www.cnbc.com/2022/01/04/daimler-warns-car-mercedes-benz-owners-of-fire-risk.html
https://www.independent.co.uk/news/vw-recalls-jettas-to-fix-fuel-leaks-that-can-cause-fires-volkswagen-vw-detroit-us-ap-b1397915.html
https://www.cnet.com/roadshow/news/audi-a6-recall-starter-electrical-fire/
https://www.autoexpress.co.uk/car-news/105778/volvo-recalls-over-500000-vehicles-due-to-fire-risk
Somn usor!
Diesel bate orice electrica la ce vrei tu:
Autonomie, in jur de 1000 km vs 200
Timp de incarcare 2 min vs 2 ore (asta in caz fericit)
Pret bun la revanzare
Fiabiliate dovedita in timp.
Somn usor!
Ce întrebări voit naive pun şi eu! Risipă de orice (cuvinte, răbdare, timp). Mai exact: sado-masochism din partea mea! Fiindcă (e-)roboţii întorşi cu cheiţa la spate nu se vor dezminţi în veci de veci. Scurt/2.
Bun, să zicem (cu chiu, cu vai) că ai avea dreptate în privinţa Diesel-urilor din “illo tempore” (deşi – repet a n-a mia oară – poluarea industrială este absolut nesemnificativă ca impact pentru atmosfera Terrei, iar poluarea strict cauzată de autovehicule este net inferioară celei industriale!!!). Măi tati, totuşi, mulţi dintre noi deţin şi folosesc maşini tributare normelor Euro 5 şi Euro 6 (dar nu fiindcă am muri de grija mediului, ci fiindcă sunt dotate “la ordinea zilei”, inclusiv sub raport tehnologic). Oricât ne-aţi sărăcit voi, alde tagma DSS (intern) – frankfurtiană (extern), tot izbutim să ne procurăm maşini noi sau relativ noi. Cel de Sus ne este martor că nu ne vine însă deloc uşor! De fapt, habar n-aveţi, prea ghiftuiţilor din truda NOASTRĂ, la câte eforturi ne siliţi…Există însă o Judecată de pe urmă, de care nu veţi scăpa nicicum, altfel ne-am fi demoralizat demult…
Întrebarea fundamentală este: oare când vă va intra în craniile acelea groase certitudinea că, de regulă, noi preţuim normele de emisii (chit că aceste emisii nu pot reprezenta niciun fel de pericol pentru nimeni/nimic!!!) ? Nu de alta, dar trebuie să fii dus rău cu pluta ca să-l acuzi pe un posesor Euro 5/6 de “cocalarism” sau de “crime” împotriva mediului/societăţii (în această ordine a importanţei, în concepţia voastră!).
Adevărul este că aţi început să deraiaţi serios…De aceea, eu, unul, voi fi tot mai vehement la adresa voastră, deşi probabil că aţi sesizat deja.
PS. Orgoliu cât Everestul pe voi: vi se arată de către cititori – şi negru pe alb, şi întruna – puhoiul de argumente forte împotriva electroaselor, însă voi reacţionaţi taman precum cornuta care clipeşte des la friştile încasate peste ochi, dar continuă să ţină drumul pe care l-a apucat cu hotărâre…Chiar că nu văd nefericire mai cruntă în viaţa aceasta decât să-ţi fie răpite irisurile în manieră ocultă şi tu să nu poţi neam să realizezi ce ţi s-a întâmplat…
Retrageţi-vă cu demnitate (de pe AM şi de pe oriunde v-aţi mai “infiltrat”) – ar fi singura voastră şansă să nu suferiţi avarie totală ca fiinţe…
PPS. Cum adică, incluzi şi febleţea ta Volvo pe lista aceea “neagră” ?!?! Ua-ha-ha-ha-ha!
https://www.automarket.ro/stiri/studiu-industria-auto-va-pierde-500000-de-angajati-in-europa-din-cauza-106639.html
În schimb, trei ramuri (vitale!) de activitate economică (extragerea şi prelucrarea petrolului, industria constructoare de autovehicule convenţionale şi transporturile internaţionale pe şosea bazate pe Diesel) creează şi, de regulă, menţin LOCURI DE MUNCĂ.
Sunteţi pe fază, e-berbecilor?
Sa nu uitam ca in lume mor anual milioane datorita VAG!!! E mai important sa mentinem 500000 angajati, sau sa salvam cateva milioane de oameni?
Asta cu se pierd locurile munca e cea mai mare abureala. Asta o baga in fata germanii ca sa se scuze pentru ce au facut! Giga factory si Northvolt angajeaza multi, daca vor se pot duce acolo. Mai multi decat dau afara VAG ca sa acopere costurile cu amenzile :))
Locurile alea munca se pierd pentru ca niste idioti au instalat niste softuri ilegale si au luat miliarde amenzi. Apoi ca sa se scoata au hotarat sa dea afara.
https://www.bbc.com/news/business-38023933
Se vorbea din 2016 despre concedieri masive pentru a acoperi magariile.
http://www.reuters.com/article/2015/09/24/us-usa-volkswagen-idUSKCN0RO13K20150924
Deci sa lasam motivele si aburelile.
Miliardele de Euro si dolari trebuie adunate de undeva.
Daca nu se plateau amenzile, existau bani pentru salarii!
Toti care ati luat jafurile VAG ati contribuit la imputitea planetei si la concedierea oamenilor. Nu mai dati vina pe electrice, dati vina pe amenzile de miliarde.
Pret bun la revanzare??? Unde??? Cine mai cumpara diesel in zilele astea???
Incarcare in 2 minute? :))
Pai pentru incarcarea aia tu trebuie sa ajungi la peco, la altii se incarca masina in garaj, in timp ce ei dorm si la birou in timp ce ei muncesc. Asta da avantaj, sa ai "peco" in garaj. Plus costurile de intretinere mici, nu schimburi de ulei,filtre, bujii....
Da, clar avantaje mari, in tarile involuate.
Nu te mira putintel ca toti vesticii inregistreaza cresteri la vanzarile de electrice si scaderi la diesel??? In unele tari chiar au depasit electricele vanzarile de diesel! Numai voi nu va treziti.
Axiomatic, mediul nu se va confrunta niciodată cu nicio ameninţare umană şi nici dreaq nu va muri “din cauza” M.A.I. – apropo, cât mai pedalaţi pe enormitatea asta inegalabilă pe lume?! Milioane de pământeni ucişi anual de VAG??? Ferească Dumnezeu şi Măicuţa Lui, ce-i cu scornitura asta perfect schizofrenică?!
Ţi-am mai explicat, dar eşti bătut în devlă (nu oricum, ci crunt!) cu ghioaga eco-Propagandei: Dieselgate a însemnat o forţare a notei din cauza unor autorităţi absolut cretine, care au impus nişte limite prea drastice în privinţa emisiilor (de obicei, în structura de conducere a unui stat zac mulţi semidocţi şi comozi, care nu strălucesc în vreo profesie, nu înţeleg resorturile vremurilor şi nici arta politicii nu o cunosc! – pramatiile astea hotărăsc ele, cu de la sine putere, destinul cetăţii; colac peste pupăză, destui dintre samavolnicii cu cravată nici măcar nu sunt aleşi, adică eludează criteriile democraţiei inechivoce!).
Astăzi, răul se înfăţişează pe Glob sub forma unei hidre bicefale (başca foarte “roşie”) : USDOS-EUSSR. Care n-ar izbuti chiar nimic, dacă n-ar exista slugi jurate ca voi care să le deschidă calea…
PS. Prostilă, în limba română cultă nu se mai admite raportul cauzal al prepoziţiei “datorită”. Prin urmare, se poate muri doar “din cauza”...
Iar la intrebarea cine mai cumpara diesel, se cumpara bine mersi, atata timp cat exista motorina la pompa se va cumpara mult si bine.
In continuare mizeria cu 10.000 de euro din banii prostilor pentru o masinuta cu baterii e strigatoare la cer. In continuare orice cetatean roman ar trebui sa se considere furat si batjocorit de asta.
Sping e o bataie de joc din nou: o asemenea aratare nu ar trebui sa coste nici macar 10.000 de eur pret intreg. Pretul mentinut de Dacia Renault e jecmaneala. De ce? Pentru ca pot. Cumparatorii iau in considerare un pret de 9000 de euro, dar pretul de lista e absurd. De 19000 de euro iti iei o super masina cu motor Otto.
Lumea a luat-o razna, sincer.
Revin. Ei, dar cumva muriţi voi, socialiştii, de grija celor “excluşi” din fabrici “din cauza” automatizării? Aşa vă căzniţi să lăsaţi impresia “civică”. Hai nu zău! Da’ de afacerile conexe procesului de producţie aţi auzit? – (prea) au oamenii unde să lucreze, nu-i bai. Numai să-i lăsaţi în pace şi să nu le perturbaţi cursul activităţilor cu tâmpeniile voastre progresisto-(neo)liberale.
PS. Ziceţi că nu mă îngrijorează automatizarea…Da’ pe voi hipnoza digitală a maselor??? Automatizarea nu se repercutează în vreun fel negativ asupra psihicului. Voi însă controlaţi din umbră tehnologismul şi, implicit, pregătiţi minuţios ANULAREA pe cale transumanistă a întregii omeniri (aţi prefera însă să fie incluşi şi “dujmanii” voştri, ceea ce ar constitui cel mai râvnit trofeu pentru orgoliul vostru, mai ales al tiranului din tenebre…pe ici, pe colo, veţi reuşi în privinţa lor, dar, în rest, pofta-n cui!!!).
O gramada le-au luat doar sa le vanda, stiind ca nu mai sunt pe stoc, asa ceva e incredibil.
Adica noi platim taxe si impozite ca sa ia samsarii masini prin programul rabla si dupa sa le vanda pe profit, profitand strict de acel program Rabla.
Dar na, se vand electrice, tot se dau exemple cu statele din nord, in Norvegia tot asa se procedeaza?
Per total, la vanzari de 120k masini noi, 5.5% electrice nu e mult, nu e putin. Daca scoatem Springul, raman vanzari de electrice de 3%. Absolut invers proportional in raport cu volumul si virulenta propagandei pro electrice de pe majoritatea canalelor media.